اخبار داغ

ولایتی:

مناطق اشغال شده جمهوری آذربایجان بایدتخلیه شود/مکرون منفور جهان اسلام

مناطق اشغال شده جمهوری آذربایجان بایدتخلیه شود/مکرون منفور جهان اسلام
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌‎الملل با اشاره به درگیری‌های اخیر ارمنستان و جمهوری آذربایجان، گفت: راه حل اساسی این است که مناطق اشغال شده تخلیه ‌و مردم آذربایجان به مرزهاشان مسلط شوند، ارمنستان هم باید در این خصوص تلاش کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد تبریز، علی‌اکبر ولایتی در ارتباط ویدئویی مراسم ملی نکوداشت چهل و یکمین سالگرد شهادت آیت‌الله قاضی‌طباطبایی در تبریز، اظهار داشت: فرانسه، دیگر آن کشور سابق نیست که رؤسای جمهورش نقش مهم در جهان و متانت و ادب داشتند، بلکه رئیس جمهور کنونی دنباله‌رو صهیونیست‌ها‌ست و این کار‌ها را برای خوش‌خدمتی به اسرائیل غاصب انجام می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: چنین رفتار‌هایی باعث شده ‌تا امانوئل مکرون منفور  جهان اسلام شود و اگر به این رویه ضد‌اسلامی‌اش ادامه دهد، جهان اسلام فرانسه و رئیس جمهورش را سر جای خودش می‌نشاند، چرا که مسلمانان مقابل این اهانت خواهند ایستاد.
,
 
,
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر نقش آذربایجان‌شرقی در تاریخ ایران، گفت: آذربایجان نقش مهمی در تاریخ و باز تعریف ایران و تثبیت مرز‌های کشور در طول تاریخ بسیار مهم کشورمان دارد.
,
 
,
وی با بیان اینکه هیچ بخشی از ایران در طول تاریخ به اندازه‎ آذربایجان در معرض آسیب همسایه‌ها نبود، تصریح کرد: آذربایجانی‌ها در زمان حمله مغول‌ها، عثمانی و حضور فرقه‌های ناباب دست‌نشانده مثل دموکرات، نقش مهمی در حفاظت از اسلام ایفا کردند و در انقلاب‎های مشروطه و انقلاب اسلامی، پرچمدار بودند و علمای آذربایجان در این بین نقش مهمی داشتند.
,
 
,
ولایتی یادآور شد: شهدا و علمای آذربایجان مانند علامه طباطبایی، شهید قاضی و شهید آیت‌الله سید اسدالله مدنی نقش مهمی در پیشتازی آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در ترویج تشیع داشتند و شهید باکری و دیگر شهدای این خطه در دفاع از انقلاب و کشور پیشقدم بودند.
,
 
,
وی در ادامه با اشاره به درگیری‌های اخیر ارمنستان و جمهوری آذربایجان، خاطرنشان کرد: امیدواریم که هر چه زودتر آنچه که فتنه‎گران بین‎المللی در منطقه قفقاز جنوبی ایجاد کرده و موجب شهادت بسیاری از مردم جمهوری آذربایجان و کشته شدن تعدادی زیادی از طرف دیگر شده‌اند، باطل شود.
,
 
,
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‎الملل، متذکر شد: امیدواریم با راه حلی سیاسی دست کسانی که بیرون از منطقه نقش مهمی در فتنه‌انگیزی دارند، کوتاه شود و طرف‌ها به صلح برسانند، راه حل اساسی این است که مناطق اشغال‌شده تخلیه ‌و مردم آذربایجان به مرزهاشان مسلط شوند، ارمنستان هم باید در این خصوص تلاش کند.
,
 
,
وی ادامه داد: این منطقه، محل همزیستی گرجی‌ها، ارمنی‎ها و آذری‎هاست، هویت مشترک و محوریت تشیع ما را به هم پیوند می‎دهد و این پیوند ابدی بوده و امیدواریم این جنگ هر چه زودتر تمام شود.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه