اخبار داغ

در گفت و گو با مدیرکل بهزیستی سمنان مطرح شد؛

قول مساعدت 7 میلیونی برای خرید سمعک/ مشکل "پرستو باقری" حل می شود؟

قول مساعدت 7 میلیونی برای خرید سمعک/ مشکل "پرستو باقری" حل می شود؟
در ادامه پیگیری‌ها به منظور تأمین هزینه سمعکِ پرستو باقری قهرمان ملی، مدیرکل بهزیستی سمنان از عملیاتی شدن مساعدت ۷ میلیون تومانی این نهاد برای خرید سمعک این مددجو در اسرع زمان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت،  پرستو باقری ملی‌پوش مستعد در رشته ورزشی تکواندو از استان سمنان است که در کارنامه ورزشی خود عناوینی چون نائب  قهرمانی و فنی ترین بازیکن کشور در سالهای ۹۵ و ۹۷ را ثبت کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

کسب مدارج بالای علمی در کنار ارتقای جایگاه ورزشی از آمال و خواسته‌های این قهرمان ملی است که کماکان  توجه همه جانبه نهادهای متولی را می‌طلبد.

,

این نوجوان ملی‌پوش علی رغم  کم شنوایی شدید، تحصیلات خود را از دوم ابتدایی تا مقطع دیپلم در مدرسه عادی و همگام با سایر دانش‌آموزان سپری کرد؛ اما در ادامه راه و با توجه به پذیرش در دانشگاه،  نداشتن سمعک تبدیل به یک معضل جدی برای وی و خانواده‌اش شد  که با توجه به عدم توانمندی مالی، مطالبه  خود را از طریق پایگاه اطلاع رسانی مرآت  به  مسئولان و نهاد حامی منتقل کردند.

,

 «انتشار نخستین گزارش از سوی این رسانه  به حدود ۵ماه پیش باز می‌گردد که البته با واکنش مسئولان حوزه ورزش استان همراه بوده است.»

,

حال با گذشت ۵ ماه از انعکاس گزارش اولیه و با توجه به پذیرفته شدن این مددجوی موفق در رشته تحصیلی مورد علاقه‌اش، بار دیگر پیگیر مطالبه‌ی  این قهرمان ملی از طریق اداره کل بهزیستی استان شدیم که در همین راستا و در روز گذشته دیداری با  مدیرکل بهزیستی استان سمنان صورت گرفت  که این مسئول وعده داد به زودی مساعدت ۷ میلیونی این اداره کل شامل حال پرستو شود.

,

علیرضا ایزدپور تأکید کرد: در صورت فراهم شدن بستر و زمینه مالی از محل مشارکت‌های مردمی و کمک‌های سازمانی روند حمایتی به منظور تأمین بخش دیگری  از هزینه  سمعک مستمر خواهد بود.

,

وی اضافه کرد: تقسیم اعتبارات در این بخش طبق دستورالعمل تعیین شده  مبلغ ۲ میلیون و چهار صد هزار تومان برای خرید دو دستگاه سمعک به ازای هر متقاضی است که از محل بودجه توان بخشی  در اختیار مددجو قرار می‌گیرد اما سقف اعتبار در نظر گرفته شده برای  این قهرمان ملی با توجه به توانمندی وی بیشتر از مبلغ تعیین شده است.

,

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه علی‌رغم محدودیت اعتباری در شرایط کرونایی به مطالبه این مددجو توجه ویژه می‌شود، افزود: اگر دغدغه ما برای حل مشکل این توانمند بیشتر از رسانه نباشد کمتر هم نیست از این رو چتر حمایتی بهزیستی بر سر این قهرمان ملی گسترش خواهد یافت.

,

 سرپرست معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان نیز در گفتگو با مرآت به ضرورت حمایت از ورزش بانوان و تلاش برای مدال آوری نبوغی چون پرستو در عرصه‌های مختلف تاکید و خاطرنشان کرد: تا کنون این معاونت از هیچ تلاشی برای حمایت از این مستعد ورزشی دریغ نکرد و با طرح این مطالبه نیز سعی خواهیم کرد در تأمین کمک هزینه  خرید سمعکِ وی سهیم باشیم .

,

طبق آخرین پیش فاکتور ارائه شده از سوی یکی از مراکز فروش لوازم پزشکی  مبلغ سمعک دیجیتال  ۱۵ میلیون تومان برآورد شده است « ۴ ماه گذشته»

,

به گزارش مرآت: با توجه به قول‌های داده شده و تأکید یکی از مسئولان شهرستان مبنی بر در اولویت قرار گرفتن مشکلِ این مددجو، انتظار می‌رفت  پرونده وی روند  مطلوب‌تری را طی کند.

,

نرجس درخشنده سرپرست سابق بهزیستی شهرستان، ۵۱ روز پس از انتشار خبر مرآت در گفتگویی با این رسانه   از تخصیص بخشی از اعتبار خرید سمعک به حساب این مددجو خبر داد و افزود: مابقی مبلغ طی سه مرحله به‌ حساب شخص یا فروشگاه لوازم پزشکی واریز خواهد شد

,

و به محض وصول پیش‌پرداخت اولیه و مکاتبه‌ بهزیستی یک دستگاه سمعک در اختیار این مددجو قرار خواهد گرفت و پس از پرداخت بخش دیگر وجه، سمعک دوم نیز برای متقاضی تأمین خواهد شد.

,

درخشنده با تأکید بر اینکه بهزیستی شرایط را برای دریافت به‌موقع سمعک برای این قهرمان ملی تسهیل خواهد کرد، یادآور شد: طبق وعده‌ای که به این رسانه‌ دادیم، تا تحقق اعتبار کامل هزینه خرید و تحویل سمعک پیگیر این موضوع خواهیم بود.!

,

این قول‌ها از سوی این مسئول شهرستانی  در حالی  داده شد که مدیرکل بهزیستی استان؛ سقف تعیین شده برای کمک به هر مددجو در این بخش را دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عنوان و تحقق  هزینه کامل برای این مددجو  را خارج از دستورالعمل اداری و حتی توان مالی بهزیستی عنوان کرد!

,

 با وعده‌های داده شده از سوی سرپرست سابق بهزیستی شهرستان که البته رنگ واقعیت نگرفت تنها این فرضیه قوت می‌گیرد که قول درخشنده  مبنی بر تحقق کامل اعتبار  سمعک  برای این مددجو در چارچوب اداری و قانونی  نبوده است.

,

 امید می‌رود مسئول مذکور که در حال حاضر در  کِسوَت بخشداری مهدی شهر ایفای نقش می‌کند از دادن  وعده‌‌های  خارج از دستورالعمل سازمانی و اداری به مردم بپرهیزد.

,

گفتنی است: شبکه اطلاع رسانی مرآت تا زمان محقق شدن  مطالبه پرستو در کنار این قهرمان ملی است؛ امید است خیران نیک اندیش هم صدای سکوت پرستو را بشنوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه