اخبار داغ

تفکری بسیجی که مشاغل خانگی در طالخونچه را متحول کرد

تفکری بسیجی که مشاغل خانگی در طالخونچه را متحول کرد
بانوی کارآفرینی که از چند سال پیشتر در مسیر کارآفرینی برای زنان شهر طالخونچه گام برداشته و در حال حاضر جز مدافعان سلامت در زمینه تولید ماسک است و از تجربیات خود در این مسیر می گوید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نجمه عابدیان در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز  با اشاره به فعالیت های کارآفرینی و اشتغال زایی در شهر طالخونچه، اظهار کرد: نزدیک به یک سال است که در حیطه اقتصاد مقاومتی مشغول فعالیت هستیم، فعالیت های ما در آغاز به صورت توانمند سازی بانوان بود که در این راستا دوره هایی با همکاری جهاد کشاورزی در زمینه مشاغل خانگی، صنایع تبدیلی و پرورش قارچ داشتیم، همچنین برخی دوره ها نیز باهمکاری اتاق بازرگانی اصفهان در زمینه های کارآفرینی، نحوه بازاریابی و فروش برگزار شده که پس از اتمام این دوره ها جشنواره هایی نظیر کدبانوی نمونه، صنایع دستی، فرش دستبافت و جشنواره نان برگزار کردیم در این جشنواره ها بانوانی که استعداد و توانمندی بالایی داشتند شناسایی شده و برای آن ها بازاریابی انجام شد و توانستند فعالیت اشتغال زایی موثری داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

کارشناس امور بانوان شهرداری طالخونچه به جشنواره زعفران در طالخونچه اشاره کرد و گفت: باهمکاری جهاد کشاورزی برگزاری دوره های پرورش زعفران انجام شد که پس از پایان دوره برخی بانوان در منزل کشت زعفران را آغاز کرده کردند و امروزه در صحراهای اطراف طالخونچه نیز کشت زعفران انجام می شود واین شهر قطب زعفران مبارکه با مساحت زمین زیر کشت ۳۸ هکتار شده است.

,

وی با اشاره به نصب  المان زعفران در ورودی شهر طالخونچه، گفت: نصب این المان ها  موجب استقبال بسیاری از مردم جهت کشت زعفران شده است؛ بسیاری از صحراهای شهر طالخونچه به دلیل کم آبی بدون استفاده بوده اما با سیاست تشویق و ترغیب مردم این فعالیت ها انجام شد.

,

عابدیان افزود: دوره آموزش نقاشی روی سفال نیز برگزار کردیم و پس از پایان دوره ۲۰نفر از هنرجویان شروع به فعالیت کرده و بالغ بر یک سال است که روی سفال و سرامیک نقاشی می کنند.

,

کارشناس امور بانوان شهرداری طالخونچه اظهار کرد: همچنین با شیوع ویروس کرونا انگیزه ای در من ایجاد شد که جز حامیان سلامت باشیم و از همین جهت اقدام به تولید سرپوش بیمارستانی کردیم، لذا زمانی که کارگاه ها تعطیل و قرنطینه اعمال شده بود به صورت روزانه بار در خانه های افراد می بردیم و از توانایی خیاط های مستعد و مجرب منطقه استفاده کردی.

,

وی با بیان اینکه در آن مقطع زمانی حساس نزدیک به ۱۰۰ خانواده مشغول به تولید سرپوش بیمارستانی شدند، تاکید کرد: پس از این در کارگاه اقدام به بسته بندی ماسک کردیم و در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ نفر در شهرهای مبارکه، طالخونچه، مجلسی و زیباشهر تولید و بسته بندی ماسک انجام می دهند.

,

عابدیان در پایان گفت: اینکه که توانسته ایم روحیه کارآفرینی و بسیجی بودن را به سایرین انتقال دهیم بسیار خوشحال بوده و افتخار ما این است که بسیجی بوده و برکات این تفکر و مسیر همیشه در زندگیمان نمایان بوده و در عمل اثبات شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه