اخبار داغ

زارعی:

سامانه نظام ظرفیت ملی توسط اساتید بسیجی عملیاتی می‌شود

سامانه نظام ظرفیت ملی توسط اساتید بسیجی عملیاتی می‌شود
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: نهضت استادی بسیج برای توجه به استعدادها و مزیت های نسبی استان‌ها و عرصه های گوناگون مادی و معنوی در سطوح ملی روند تدوین نظام ظرفیت‌های ملی( نظم) را به زودی آغاز و عملیاتی خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی زارعی عضو هیآت علمی دانشگاه تربیت مدرس و رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در نشست تخصصی استادان دانشگاههای استان فارس با موضوع اکتشاف نظام افزار از ظرفیت بسیج مستضعفین در شبکه استادان کشور گفت: انقلاب اسلامی ایران با برتری اندیشه ای مقابل انقلاب های بزرگ فرانسه، روسیه، چین و جنگ های موسوم به استقلال آمریکا، افق جدیدی را روبروی انسان و جهان گشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی ادامه داد: بخصوص ایران با نظامی چهل ساله از حیث چشم انداز، نسبت به آمریکای ۲۴۴ ساله در منظر عمومی با نشاط تر جلوه می کند و میل به شدن و  پیشرفت دارد اما متاسفانه ما در مرحله پس از انقلاب یعنی در گام نظام سازی متوقف شده و نتوانستیم به  گام سوم یعنی مرحله دولت سازی نقل مکان کنیم این درحالی است که انقلاب برای فعلیت یافتن  خود باید سه گام بعدی دولت سازی، جامعه سازی و تمدن سازی را طی کند.
,
 
,
عضو گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس افزود: در بیست سال اخیر تضادهای وارداتی و موهوم علم و دین، توسعه و دین و ادعای کوتاه مدت بودن جامعه ایران با پیشتازی نقش رهبری دینی ایران در راهبری و هدایت بخش های گوناگون علمی، تحقیقاتی، فناوری و دفاعی رنگ باخت و مورد ابطال قرارگرفته و به غلبه و پیروزی " پارادایم اجتهاد ملی " مقابل "ارتجاع سفید " و شبه روشنفکری منجر شد.
,
 
,
وی ادامه داد: این پیروزی همه چیز را برای کارهای بزرگ و تمدنی آماده کرده است اما متاسفانه نخبگان هنوز وارد مرحله دولت سازی و جامعه پردازی نشدند چون هنوز "نفت پایگی" و رسوب "رفتارهای بروکراتیک" بر فضای نخبگان و دانشگاهیان و بخصوص بر دولت حاکم است.
,
 
,
وی گفت: در چله دوم انقلاب اسلامی و در دروازه ۱۴۰۰  باید بتوانیم سرمایه های انسانی و طبیعی ایران را شناسایی و برای مردم بخصوص جوانان  ملموس کرده و با اکتشاف نظام افزارها ی متناسب با زیست بوم ایران، ورود به چرخه سیاست  نویسی و  مداخلات سیاستی را از طریق راهبرد نگاریهای تجویزی آغاز کنیم.
,
 
,
زارعی اضافه کرد: با توجه به وجود اندیشکده های موضوعی و راهبردی و گروههای استادی مساله محور در سطوح محلی، استانی و ملی و بین المللی استادان، نهضت استادی بسیج با شبکه گسترده ای که دارد می تواند به عنوان حلقه واسط حاکمیت و نخبگان، همه نگاهها را به  ضرورت شکوفایی ظرفیت های داخلی و مزیت های نسبی استان ها و عرصه های بخشی- موضوعی معطوف و به طراحی نظام موضوعات و نظام مسایل با روش شناسی ظرفیت - راه حل اقدام  کند و  این کار بزرگ نیز به زودی با شروع مراحل  سامانه نظم ( نظام ظرفیت های ملی ) عملیاتی خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
منبع: فارس
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه