اخبار داغ

کریمی قدوسی در صحن علنی مجلس:

کشور از ناحیه نفوذ در حال ضربه خوردن است

کشور از ناحیه نفوذ در حال ضربه خوردن است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: از ناحیه نفوذ در حال ضربه خوردن هستیم و از این جهت مخالف هستیم وگرنه ما دائم به لغو پروتکل اصرار داریم ولی این اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها با محتوای فعلی مشکلی را حل نمی‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 9 آذر) و در جریان بررسی درخواست 200 نماینده مجلس برای دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و در مخالفت با دو فوریت این طرح اظهار داشت: عنوان طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها است اما متاسفانه در آن محتوایی برای لغو تحریم‌ها دیده نشده در واقع عنوانی با پوسته خالی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: تا ساعت 2 شب این طرح مورد بررسی قرار گرفت و کمیسیون امنیت مجلس نیز جلسات زیادی را برای بررسی آن برگزار کرد. مقام معظم رهبری دستور دادند 5 گام برای بازگشت به تعهداتی که خلاف قانون انجام شد برداشته شود و هم اکنون در حال اجراست و آژانس در این رابطه گزارش می‌دهد که ایران سانتریفیوژهای جدید نصب کرده، غنی سازی و ذخیره را افزایش داده و هدف توقف اجرای پروتکل الحاقی بوده است.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در این طرح موضوع جدیدی مطرح نشده و اگر می‌خواهیم به این طرح محتوا بدهیم باید عبارت خروج از NPT در صورتی که اروپایی‌ها لغو تحریم‌ها را در دستور کار قرار ندهند را در آن پیش بینی کنیم و باید به اروپایی‌ها ظرف 6 ماه زمان بدهیم که تحریم‌ها را لغو کنند در غیر این صورت ایران از NPT خارج می‌شود و پروتکل الحاقی یکی از تعهدات برجام بوده که باقیمانده است.

,

کریمی قدوسی افزود: زمانی که آمانو به ایران آمد خواستار بازدید از پارچین و مصاحبه با یکی از دانشمندان هسته‌ای شد و این 2 خواسته انجام شد و پس از بازگشتش آژانس پرونده PMD را بست و برجام امضا شد که این موارد زمینه نفوذ و دادن اطلاعات به دشمن را فراهم کرد.

,

وی گفت: از ناحیه نفوذ در حال ضربه خوردن هستیم و از این جهت مخالف هستیم وگرنه ما دائم به لغو پروتکل اصرار داریم ولی این اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها با محتوای فعلی مشکلی را حل نمی‌کند.

,

 

,

انتهای پیام/ک

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه