اخبار داغ

شب یلدا آبستن فاجعه ای بزرگ و کادر درمانی خسته؛

چاره بادکنک غول پیکر کرونا، سوزن ریز رعایت بهداشت است

چاره بادکنک غول پیکر کرونا، سوزن ریز رعایت بهداشت است
تقاضای جهاد گران خسته امروز تنها این است که بخشی از بار سنگین مبارزه با همه گیری را به مردم بسپارند تا آزادی از شرایط کنونی تسریع شود و شادی های جامعه به غم و درد مبدل نگردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ فرارسیدن آخرین زمستان قرن شمسی نزدیک است خانواده های ایرانی طبق رسم کهن یلدا آخرین شب پاییز که طولانی ترین شب سال است را برای با هم بودن انتخاب می کنند؛ اما جهان امسال با جهانی که هر سال خویشاوندان و عزیزان را دور هم جمع می کرد تفاوت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

جای شکر باقیست که در این وا نفسا تکنولوژی به یاری جوامع می آید تا شاید دیدن تصویر عزیزان و شنیدن صدای آنها دل بحران زده مردم را شاد کند.

,

شب یلدای امسال تنها در صورتی شیرین خواهد بود که کاملا مجازی برگزار شود در غیر این صورت شروع زمستان، شروع یک فاجعه بزرگ است.

,

از سال گذشته تاکنون خیلی از مشاغل و قشرها تحت اصطلاح کرونا زدگی قرار گرفتند و آسیب دیدند.

,

خسته تر از همه اما کادر بهداشت و درمان اند که یک سال است بی وقفه باگذشتن از جانشان در حال جنگ با مشکل ایجاد شده هستند، ماه ها از آخرین باری که عزیزانشان را دیده اند می گذرد؛ لباس و تجهیزات سخت محافظت کننده حتی راه نفس کشیدن را برآنها بسته است.

,

تقاضای جهاد گران خسته ی امروز تنها این است که بخشی از بار سنگین مبارزه با همه گیری را به مردم بسپارند تا آزادی از شرایط کنونی تسریع شود و شادی های جامعه به غم و درد مبدل نگردد.

,

به قیمت یک شب دور هم بودن باعث ایجاد بحران در سطح کشور نباشید

, به قیمت یک شب دور هم بودن باعث ایجاد بحران در سطح کشور نباشید, به قیمت یک شب دور هم بودن باعث ایجاد بحران در سطح کشور نباشید,

پرستار سماواتی در مصاحبه ای با عصر همدان از مردم خواهش کرد به قیمت یک شب دور هم بودن باعث ایجاد بحران در سطح کشور نباشند.

,

وی با بیان اینکه هر فرد ناقل توانایی آلودگی افراد زیادی را دارد، افزود: بعد از معاشرت با یک فرد ناقل در جشن شب یلدا خودتان یک ناقل محسوب می شوید و ظرفیت مبتلا کردن حد اقل ۵۰ نفر دیگر را داریدو آن ۵۰ نفر هم باز هر کدام عامل ایجاد یک بحران در سطح جامعه هستند.

,

سماواتی این فرایند را زنجیره ی وحشتناک کرونا خواند و ادامه داد: قصه ی بحران کرونا و چاره ی آن، قصه ی یک بادکنک غول پیکر است و یک سوزن ریز ! اندکی فکر کردن به این که رفتن به مهمانی ممکن است باعث ایجاد چه فاجعه بزرگی شود، کمی صبر در رفتن به تفریحات و سفر های غیر ضروری و رعایت بهداشت فردی مخصوص زمان همه گیری همان سوزن ریزی است که به راحتی غول کرونا را می ترکاند.

,

وی با بیان اینکه مردم نباید به شرایط عادت کنند و کرونا را سهل بیانگارند، خاطر نشان کرد: کادر درمان خسته هستند؛ کار دائمی با پوشش بسیار دشوار، بار روانی کار در بخش های کرونا، ضعف عاطفی کار کنان ناشی از ندیدن خانواده باعث فرسودگی نیروی کار و پایین آمدن کیفیت عملکرد است.

,

وی با اشاره به اینکه گاهی چنان بحران شدید می شود که ممکن است دچار کمبود آی سی یو باشیم و از بسیج و نیرو های داوطلب درخواست کمک کنیم، گفت: گاهی تعداد شیفت های ما اضافه می شود و این باعث فرسودگی بیشتر است و این اقدامات نه در مقابل گرفتن مزد بیشتر است بلکه در قبال مسئولیتی است که کار و تحصیلات ما بر گردنمان نهاده است.

,

پرستار سماواتی در ادامه با ابراز تاسف از وضعیت پیش آمده در کشور گفت: تنها چیزی که می تواند نجات بخش مردم کشورمان و همچنین دنیا باشد دست به دست هم دادن آحاد جامعه است اگر چنین شود خیلی زود به نتیجه مطلوب خواهیم رسید اما اگر همکاری اعضای جامعه نباشد با پرسه ی طولانی و طاقت فرسایی مواجه هستیم.

,

پس از شنیدن دغدغه این پرستار از زندگی شخصی او در دوران کرونا پرسیدیم تا قادر به درک بهتر جامعه پرستاری باشیم.

,

از این که خانواده ام را درگیر کرده ام احساس گناه می کنم

, از این که خانواده ام را درگیر کرده ام احساس گناه می کنم, از این که خانواده ام را درگیر کرده ام احساس گناه می کنم,

سماواتی با بیان اینکه مجبور است از خانواده دوری کند، اظهار کرد: از آخرین باری که با خیال راحت مادرم را در آغوش گرفته ام نزدیک یک سال می گذرد.

,

این پرستار بر فعالیت خود و همکارانش از دل و جان تاکید کرد و افزود: اینکه همکاری و کمک مردم جامعه چقدر می تواند برای ما دلگرم کننده و روحیه بخش باشد غیر قابل تصور است.

,

وی با بیان اینکه این روزها از همسر خود پرستاری می کند گفت: در ۲ هفته اخیر شاهد نفس زدن های همسرم بودم و از او پرستاری می کردم از تصور اینکه من باعث بیمار شدن عزیزانم باشم به شدت احساس گناه می کنم. اما حرفه ی ما عاشقانه است ما الگوی خود را حضرت زینب قرار دادیم و تا پای جان ادامه خواهیم داد.

,

به گزارش عصر همدان شب یلدای امسال مصادف است با ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار. با وجود شرایط جدید پیش آمده پرستاران تنها یار و یاور کسانی هستند که ناگزیر از ماندن در بیمارستانند و زحمات بی دریغشان ستودنی است.

,

برگزاری مجازی شب یلدا و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در روزمرگی ها می تواند بهترین تشکر و بهترین خسته نباشید ها برای قشری از جامعه باشد که امروز همه ما را مدیون زحمات خود کرده اند.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه