اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خبر داد؛

اجرای طرح قرق در راستای احیای تالاب هامون/ طرحی که ریزگردها را کنترل و پوشش گیاهی را حفظ می کند

اجرای طرح قرق در راستای احیای تالاب هامون/ طرحی که ریزگردها را کنترل و پوشش گیاهی را حفظ می کند
وحیدپورمردان گفت: طرح قرق در راستای احیای تالاب هامون و به منظور کنترل ریزگردها و حفظ پوشش گیاهی این تالاب بین المللی در حال انجام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید پورمردان، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: محیط زیست در برنامه جامع احیای تالاب هامون برنامه های مدونی نظیر پایش عملکردها و اقدامات را در دستور کار قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,

وی افزود: همزمان با برنامه مطالعاتی، شناسایی کانون های بحرانی گردوغبار و مناطق نیازمند به آب در بستر تالاب هامون و مطالعه و اجرای طرح های هدایت آب به مناطق مورد نیاز و مطالعه شده از جمله حفر کانال و لایروبی و ... چندین طرح و برنامه مکمل روند احیای تالاب هامون در حال انجام است.

پورمردان ادامه داد: از برنامه های مکمل احیای تالاب هامون پس از موضوع انتقال و هدایت آب، می توان به اجرای چندین پروژه نهال کاری اشاره کرد، یکی دیگر از اقدام های شاخص در اصلاح وضعیت جاری و مراقبت از تالاب در موضوع برداشت های غیرمجاز و غیر اصولی، اجرای طرح قُرق است.

وی گفت: اجرای این طرح برای اولین بار به عنوان یکی از موثرترین اقدام ها جهت کنترل کانون های گرد و غبار با هدف حفظ و مراقبت از پوشش گیاهی ایجاد شده در تالاب هامون در اثر برنامه ها و طرح های انتقال و هدایت آب، در سطح وسیعی در این منطقه در حال انجام است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اضافه کرد: با توجه به این مهم طی بازدیدی ضمن بررسی مناطق و تأثیر قُرق در بستر تالاب هامون با قُرق بانان حاضر در منطقه در خصوص مسائل و مشکلات گفت و گو شد.
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
شناسایی ۱۲۹ خودروی تخریب کننده طبیعت در سیستان و بلوچستان
, شناسایی ۱۲۹ خودروی تخریب کننده طبیعت در سیستان و بلوچستان , شناسایی ۱۲۹ خودروی تخریب کننده طبیعت در سیستان و بلوچستان ,
 
,
این مقام مسئول ازشناسایی ۱۲۹ خودروی تخریب کننده طبیعت در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: یگان حفاظت محیط زیست در سیستان و بلوچستان در طی سال جاری موفق شد ۱۲۹ خودروی تخریب کننده محیط زیست و طبیعت شامل انواع خودروهای سنگین عمرانی، کشنده ها و خودروی کوچک حمل نخاله را در حال تخریب،تخلیه نخاله یا حمل غیرمجاز شن و ماسه بستر رودخانه ها شناسایی کند.

پورمردان ادامه داد: متخلفان دستگیر شده جهت پیگیری موضوع به مقام قضایی تحویل شدند و این موضوع از طریق کارگروه های تخصصی در حال پیگیری ریشه ای است.

انتهای پیام/
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه