اخبار داغ

امام جمعه درگز:

پشتیبانی از تولید و رفع موانع آن نیاز به نگاه اقتصاد مقاومتی دارد

پشتیبانی از تولید و رفع موانع آن نیاز به نگاه اقتصاد مقاومتی دارد
حجت الاسلام ایروانی گفت: حمایت و حرکت به سمت تولید شامل دو بخش پشتیبانی و رفع موانع است. این کار هم لزوما نیاز به نگاه اقتصاد مقاومتی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمدحسین ایروانی امام جمعه درگز در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ ضمن تبریک فرارسیدن نوروز 1400، مقارن شدن سال جدید با اعیاد مبارک شعبانیه را نوید بخش آغاز سالی دانست که انشالله همراه با ظهور امام زمان(عج) باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مرتبط کردن شعار سال 1400 به بحث تولید و مولفه های آن عنوان کرد: تولید و مباحث اقتصادی سالهاست که در دستور کار و مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد، چرا که تمام تلاش دشمن و استکبار جهانی در این حوزه بوده و سعی می کنند با از کار انداختن چرخ تولید، ملت و مخصوصا جوانها را نسبت به نظام بدبین کنند.

,

امام جمعه درگز شعار سال جدید را به نوعی تجزیه شده شعار سال گذشته دانست و تبیین کرد: حمایت و حرکت به سمت جهش تولید دو بخش دارد که یک بخش آن پشتیبانی و بخش دیگر آن رفع موانع است. مسئولین ما باید در برنامه ریزی های خود از تولید کننده، صنعتگر، کشاورز و دامدار و ... حمایت کرده و موانع موجود بر سر راه آنها را برطرف کنند.

,

حجت الاسلام ایروانی افزود: این موانع گاهی شامل سرمایه مالی است، گاهی نوسانات بازار، گاهی واردات نابهنگام و سایر مسائل. به هر حال هر چه که هست باید این موانع از سر راه تولید کننده برداشته شود. این کار هم لزوما نیاز به نگاه اقتصاد مقاومتی دارد. اگر بنا باشد دولت و مسئولینی سر کار باشند که حل مشکلات کشور را در دست آمریکا ببینند مشکلات حل نمی شود.

,

وی تاکید کرد: زمانی می توان گفت از حمایت تولید می شود که نگاه مردم و علی الخصوص مسئولین کشور به درون کشور و سرمایه های داخلی باشد. ما در سالهای اخیر شاهد بودیم که به واسه برنامه ریزی های نادرست و واردات بی رویه و عدم حمایت از صادرات، تولید داخلی ما آسیب دید و بسیاری از تولید کننده ها دچار ضرر شدند. برای اینکه این رویه اصلاح شود باید با برنامه ریزی و ایجاد مقتضیات، موانع تولید را رفع کنیم.

,

امام جمعه درگز خاطرنشان کرد: در این میان مردم هم باید با خرید و حمایت از جنس با کیفیت داخلی، از تولید کننده ها حمایت کنند. شرایط الان به نحوی است که فروشنده مجبور است جنس خود را به پایین ترین قیمت بفروشد و خریدار به بالاترین قیمت بخرد. باید با قطع کردن دست دلالان تلاش کنیم تا چرخه تولید در کشور اصلاح شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه