اخبار داغ

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد؛

افزایش ۶۰ درصدی حوادث و سوانح ترافیکی در نوروز ۱۴۰۰

افزایش ۶۰ درصدی حوادث و سوانح ترافیکی در نوروز ۱۴۰۰
احمدی گفت: حوادث و سوانح ترافیکی در خراسان جنوبی طی نوروز ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، جلال احمدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جمع خبرنگاران از افزایش حوادث و سوانح ترافیکی در طرح امداد نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین خبر داد.

وی افزود: افزایش رفت و آمد و تردد در جاده‌های استان در نوروز، منجر به بروز حوادث و سوانح ترافیکی متعددی شد که با افزایش ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته، نیازمند توجه ویژه است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان این‌که متأسفانه بعد از طرح ویژه امداد نوروزی افزایش موارد حوادث و سوانح ترافیکی ادامه داشته بیان کرد: در کنار بیماران نیازمند انتقال بین شهرستانی حجم کاری عمده‌ای را به سیستم خدمات درمانی و ناوگان آمبولانس استان تحمیل کرده است.

احمدی عنوان کرد: فقط در شهرستان نهبندان در طرح ویژه امداد نوروزی۴۳ مورد انتقال بیمار به بیرجند انجام‌شده که ۲۰ مورد تصادفی بودند.

وی اظهار کرد: در این ایام در برخی روزها  هم‌زمان انتقال چندین بیمار منجر به استفاده از تمام آمبولانس‌های موجود جهت انتقال بین بیمارستانی شد که انتقال تعداد ۵ بیمار در تاریخ ۲۵ اسفند، ۶ بیمار در روز ۲۸ اسفند و همچنین انتقال  ۶ بیمار دیگر در روز ۲۹ اسفند از این موارد است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با جابجایی اتوبوس آمبولانس به شهرستان نهبندان  در ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ تا حدی از  این مشکل کاسته شد  و در اولین اعزام اتوبوس آمبولانس در ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ سه نفر بیمار قلبی و سکته مغزی که به‌صورت هم‌زمان دستور اعزام به بیمارستان‌های مرکز استان را داشتند، با اتوبوس آمبولانس به بیمارستان‌های ولیعصر(عج) و رازی بیرجند منتقل شدند.

احمدی بر لزوم عدم تردد با توجه به گسترش ویروس کرونا و همچنین بر رعایت اصول ایمنی در حین رانندگی در جاده‌ها تأکید کرد.

وی از آمادگی مجموعه خدمات فوریت‌های پزشکی در سطح استان با ۸۱ پایگاه جاده‌ای، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و  دو واحد امداد هوایی در شهرستان‌های بیرجند و طبس خبر داد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه