اخبار داغ

شرکت زمرد آسیای ملایر، دست به گریبان با مشکلات بانکی و تعطیلی؛

سود بانکی، از موانع بزرگ پیش روی تولید

سود بانکی، از موانع بزرگ پیش روی تولید
یکی از بخش های شعار امسال مانع زدایی از تولید است و امید است مسئولین یک اخذ یک تصمیم قاطعانه درباره شرکت ها و کارگاه های تولیدی که همین مشکل را دارند و تبدیل آن به قانون سبب رفع موانع تولید شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، بانک ها یکی از اصلی ترین معضلات تولید هستند این مسئله ای بود که نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در آخرین نشست خبری خود با خبرنگاران به آن اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

پیش از این نیز برخی از نمایندگان به این مسئله اشاره داشته اند و شرکت های تولیدی که برای کمک به روند تولید خود از تسهیلات بانکی استفاده کرده اند در چاله های بزرگ افتاده اند که کم کم آنها را به ورطه تعطیلی کشانده است.

,

یکی از این واحدهای تولید شرکت زمرد آسیا در ملایر است که تسهیلات اخذ شده و مشکلات تولید آنها را به تعطیلی کشانده است و که در این گزارش قصد داریم به آخرین وضعیت آن بپردازیم.

,

مهدی عاملی، مدیرعامل شرکت زمرد آسیا در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره روند شکل گیری شرکت اظهار کرد: زمرد آسیا از سال 1360 با عنوان کارخانه یخ سازی فعالیت خود را آغاز کرد.

,

وی با بیان اینکه در سال 1365 کارخانه کشمش به این شرکت اضافه شد تصریح کرد: در سال 1370 نیز با وارد کردن دستگاه سورتینگ لیزری کشمش فعالیت خود را گسترش داد.

,

عاملی اظهار کرد: با رونق کار در تهران، دبی و روسیه نیز شرکت های مکمل زمرد آسیا فعالیت کردند و با دریافت کامل مجوزهای استاندارد و بهداشتی محصولات صادر می شدند.

,

وی با اشاره به دریافت پروانه کارخانه ماءالشعیر در سال 1383 بیان کرد: بهمن ماه سال 87 کارخانه ماءالشعیر به صورت رسمی افتتاح شد و در سال 88 برای سرمایه در گردش دو فقره تسهیلات 500 میلیون تومانی و 800 میلیونی از بانک دریافت شد.

,

تحریم و مشکلات صادرات سبب رکود کارخانه شد

, تحریم و مشکلات صادرات سبب رکود کارخانه شد, تحریم و مشکلات صادرات سبب رکود کارخانه شد,

مدیرعامل شرکت زمرد آسیا بیان کرد: با توجه به مشکلات تحریمی و صادرات در آن سال ها کم کم کارخانه با رکود مواجه شد که سبب اختلاف بین شرکای شرکت شد و در سال 1394 مجموعه شرکت بین دو شریک تقسیم شد.

,

وی با بیان اینکه برای رونق کارخانه اقدامات مختلفی انجام شد تصریح کرد: برای بازپرداخت تسهیلات با بانک به مشکلات فراوانی برخوردیم.

,

بانک سود تسهیلات را از 12 به 51 درصد تغییر داده است

, بانک سود تسهیلات را از 12 به 51 درصد تغییر داده است, بانک سود تسهیلات را از 12 به 51 درصد تغییر داده است,

عاملی افزود: تسهیلات دریافت شده از طرف کارخانه 12 درصد بود اما بانک آن را به 21 درصد و 35 درصد تغییر داده که ر این اواخر آن را به 51 درصد تغییر داده است.

,

وی با اشاره به پرداخت 300 میلیون تومان از تسهیلات به دفعات بیان کرد: بانک بر مبنای بخشنامه ها و قوانین اجازه افزایش و محاسبه تسهیلات از 12 درصد به 51 درصد نبوده است و در همین راستا شکایتی از بانک به دادگاه کرده ایم.

,

عاملی با بیان اینکه بانک اکنون از ما ادعای دریافت 7 میلیارد تومان بدهی را دارد تصریح کرد: پس از شکایت در یک دادگاه کارشناس بدهی ما را 2 میلیارد و 400 میلیون تومان و در دادگاه دیگری نیز تا 3 میلیارد و 200 تومان محاسبه کرده است.

,

وی افزود: ما طبق قانون کشور و در چارچوب ضوابط و مقررات بخشنامه ای جاری نظر کارشناس دادگاه را می پذیرم اما بانک زیر بار نمی رود به دنبال مزایده کارخانه است.

,

هر چه قانون بگوید تمکین می کنیم

, هر چه قانون بگوید تمکین می کنیم, هر چه قانون بگوید تمکین می کنیم,

مدیرعامل شرکت زمرد آسیا با بیان اینکه کارخانه تعطیل شده است اما هر لحظه آماده فعالیت است و مواد اولیه به طور کامل موجود است، بیان کرد: در این سال ها به صورت مقطعی تولید داشته ایم و خط تولید ماءالشعیر سال گذشته یک ماه تولید داشتیم و مجوزهای بهداشتی کامل گرفته شد و آماده تولید هستیم اما با توجه به اختلافات مالی با بانک ما نمی توانیم قرارداد ببندیم.

,

هادی بیگی نژاد، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند کار شرکت زمرد آسیا بیان کرد: این شرکت برند مورد پسند مردم بوده و به دلیل بدهی بانکی و مشکلات با بانک به سمت تعطیلی رفته است و مدیر عامل شرکت به هر دری برای عدم تعطیلی کارخانه را زده است.

,

وی افزود: در سفر رئیس قوه قضاییه به استان همدان قرار بر این بود که وضعیت شرکت را مطرح و مسئله را در سفر آیت الله رئیسی حل کنیم.

,

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با شاره به صحبت های مطرح شده با بانک عنوان کرد: از بانک درخواست شد که مزایده را لغو کند و به کارخانه برای بازگشت به تولید کمک کند.

,

بانک اعلام کرده مالک بدهی خود را بپذیرد

, بانک اعلام کرده مالک بدهی خود را بپذیرد, بانک اعلام کرده مالک بدهی خود را بپذیرد,

وی افزود: بانک اعلام کرده است که در صورتی که مالک کارخانه بدهی خود را بپذیرد و مقداری از درصدی از آن را نیز پرداخت کند تا مزایده را کنسل کنیم.

,

سود بانکی تولید را به زمین می زند

, سود بانکی تولید را به زمین می زند, سود بانکی تولید را به زمین می زند,

بیگی نژاد فزود: اختلاف این شرکت با بانک بر سر مبلغ بدهی است و افزایش سود در سال ها باعث افزایش چند برابری مبلغ تسهیلات است.

,

وی بیان کرد: تولید در کشور با سود بانکی همخوانی ندارد و هر جایی ک سود بانکی به میان آمده است تولید به زمین خورده است.

,

نماینده مردم ملایر تصریح کرد: بانک ادعا می کند که تورم سالیانه از سود بانکی بیشتر بوده است و اگر کارخانه تولید را انجام می داد و با تورم حرکت می رد توانایی پرداخت بدهی بانکی خود را داشت.

,

وی گفت: پیگیری گسترده ای برا رفع مشکلات شرکت زمرد آسیا شده است و قرار است جلساتی نیز برای رفع مشکلات آن تشکیل تا بتوان آن را به چرخه تولید بازگرداند.

,

به گزارش عصر همدان، با قاطعیت می توان گفت که رونق گرفتن تولید سبب رونق اقتصادی در کشور می شود و بازگشت کارخانه های تعطیل به چرخه کار رونق را دو چنان می کند.

,

یکی از بخش های شعار امسال مانع زدایی از تولید است و امید است مسئولین یک اخذ یک تصمیم قاطعانه درباره شرکت ها و کارگاه های تولیدی که همین مشکل را دارند و تبدیل آن به قانون سبب رفع موانع تولید شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه