مدیرکل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان گفت: کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی دو چالش بزرگ درراه تحقق سند تحول بنیادین در آموزشوپرورش استان بود که برای رفع این معضل سند چشم اندازی پنج ساله تدوین شد.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، حمیدرضا رخشانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات اردوگاه فاطمه الزهرا(س) زاهدان، بیان کرد: با توجه به برگزاری نشستهای تخصصی در آموزش و پرورش استان و احصای مشکلات اقدامات برای رفع آنها در دستور کار قرار گرفت که یکی از مهمترین مشکلات نیروی انسانی بود.
وی افزود: برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیروی انسانی به عنوان مبنای کار به شمار میرود به همین دلیل مورد بررسی قرار گرفت و سندی برای آن تدوین شد.
وی تصریح کرد: دومین مشکل در این حوزه فضای آموزشی بود که برای رفع آن نیاز به تدوین سند و برنامهریزی بودیم، در این راستا برای تدوین هر دو معضل موجود نیاز به بررسی رشد دانش آموزی و وضعیت آن داشتیم که با توجه به شرایط استان سند رشد دانش آموزی را تا سال ۱۴۰۵ تدوین و بر اساس آن سند نیروی انسانی و فضای آموزشی تنظیم شد.
این مقام مسئول ادامه داد: براساس سند موجود، مطالبات را از وزارتخانه و همه مجموعه ها پیگیری کردیم.
وی اذعان کرد: در سال تحصیلی۱۴۰۰-۹۹ تعداد دانشآموزان ما به ۸۲۵ هزار و ۱۵۲ نفر رسید که بر اساس فضای موجود ۳۷ هزار و ۱۴۴کلاس درس، کمبودها مشخص شد که ۱۵ هزار و ۷۱۶ کلاس درس در این سال داشتیم، همچنین نیروی انسانی موجود ۳۱ هزار و ۳۳۰ نفر بود که کمبود در این زمینه نیز ۱۰ هزار و ۲۴۸ نفر بود که این میزان را از طریق حق التدریس شاغلین و آزاد، خرید خدمت، سرباز معلم و ماده ۲۸ برطرف کردیم.
رخشانی اضافه کرد: با تمام این اقدامات باید برای آینده برنامه سند نیروی انسانی را تنظیم می کردیم که با توجه به آن، از اواخر سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ پیگیر موضوع بودیم و دستور خاص را برای استان طی هفته های اخیر از سوی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر تشکیل کمییه برای بررسی نیازها و توسعه آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان گرفتیم تا امورات پیگیری شود.
وی اظهار کرد: نتیجه این پیگیری در جذب سهمیه نیروی انسانی در سه سال اخیر برای دانشگاه فرهنگیان، ماده ۲۸، حق التدریس آزاد که نیروهای نهضتی و سرباز معلم بودند و نیروهای خرید خدمات حدودا بیش از ۲۰ هزار نفر مجوز جذب بود تا کمبود نیروی انسانی برطرف شود؛ اگر چه تمام سهمیه فوق جذب نشد و حدود ۶۰ درصد جذب شدند، و برای مابقی راهکار دادیم تا در سال ۱۴۰۰ پیگیر کار آنان باشیم( که همان کارنامه سبزها هستند).
مدیرکل آموزش و پرورش استان در رابطه با فضای آموزشی گفت: در سه سال اخیر تعداد کلاس هایی که تحویل شده و یا تا مهر ۱۴۰۰ تحویل داده می شود حدودا پنج هزار و ۱۵۶ کلاس درس است که سعی شده تا عدالت آموزشی در بحث نیروی انسانی و فضای آموزشی رعایت شود.
وی در ادامه به موضوع سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس اشاره و خاطر نشان کرد: هم اکنون تمام سیستم های گرمایشی و سرمایشی مرکز و شمال استان تحویل داده شده و اعلام کرده ایم تا مابقی از سازمان نوسازی مدارس تحویل گیرند، در جنوب استان نیز که نیازمند سیستم خنک کننده بود اقدامات انجام شده و تعداد سیستم مورد نیاز تامین شده، و امید می رود تا در سال جاری در این زمینه مشکلی وجود نداشته باشد.
این مقام مسئول تصریح کرد: در برخی از نقاط استان که گازشهری به آنجا رسیده مدارس شوفاژکشی شده و نقاطی که هنوز گازشهری به آنجا نرسیده از سیستم های گرمایشی و سرمایشی بهره مند شده اند.
رخشانی افزود: اکثر پرداختی ها و مطالبات همکاران پرداخت شده و مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه