اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

راه حل مشکلات کشور مشارکت حداکثری در انتخابات است/ کاندیدای اصلح یعنی استکبار ستیز و اهل مبارزه با فساد

راه حل مشکلات کشور مشارکت حداکثری در انتخابات است/ کاندیدای اصلح یعنی استکبار ستیز و اهل مبارزه با فساد
حجت الاسلام طاهری با بیان این‌که مشارکت در انتخابات راه‌حل دردهای لاعلاج کشور است،گفت: باید فردی را انتخاب کنیم که فقیه، عادل، صادق، باتقوا، استکبار ستیز و اهل مبارزه با فساد باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام جواد طاهری کارشناس و هادی سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، در مورد اهمیت انتخابات و مشارکت حداکثری، اظهار کرد: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  خاورستان،,

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بر دعوت مردم به انتخابات تاکید فراوان داشته و دارند،افزود:انتخابات موجب تقویت، اعتماد به نظام و شکست دشمنان شده و فرصت بسیارخوبی برای نظام است.

,

حجت الاسلام طاهری عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردم سالاری دینی است و نظام مردمی سالاری دینی متکی بر انتخابات است.

,

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند:" انتخابات نشانه اعتماد مردم به نظام است" و در جای دیگری نیز فرمودند:"آبروی نظام جمهوری اسلامی به انتخابات و حضور مردم پای صندوق‌های رای است".

,

کارشناس سیاسی در مورد مشارکت حداکثری در انتخابات، گفت: در بحث انتخابات مهمترین و اولین موضوع مشارکت حداکثری است؛ حضور آحاد مردم در انتخابات مهم است. حضور حداکثری مسئله‌ای است که خلاف میل دشمنان است. دشمنان می‌خواهند مشارکت در انتخابات کم باشد اما دلسوزان نظام باید دنبال این باشند که مشارکت زیاد شکل بگیرد لذا مشارکت حداکثری در انتخابات از اهمیت زیادی برخوردار است به گونه‌ای که مقام معظم رهبری فرمودند:"انتخاب فرد اصلح مهم است اما مشارکت از آن هم مهمتر است". 

,

حجت الاسلام طاهری افزود: لذا لازم است تمام مردم با هر سلایقی که دارند و دلشان برای کشور و نظام می‌تپد پای صندوق‌های رای حاضر شده و همه را برای حضور در انتخابات دعوت کنند.

,

وی تصریح کرد: انتخابات یک وظیفه شرعی، ملی، حق و تکلیف است. به تعبیر مقام معظم رهبری علاج دردهای مزمن کشور در پرتو حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب اصلح است. 

,

مشارکت در انتخابات راه حل دردهای لاعلاج کشور

, مشارکت در انتخابات راه حل دردهای لاعلاج کشور, مشارکت در انتخابات راه حل دردهای لاعلاج کشور,

کارشناس سیاسی بیان کرد: مردم اگر می‌خواهند مشکلات و دردهای لاعلاج کشور حل شود باید مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند.

,

حجت الاسلام طاهری در مورد انتخاب خوب و مطلوب با بیان این‌که نظام جمهوری اسلامی یک نظام انتخاباتی است، عنوان کرد: انتخابات خوب و مطلوب ویژگی‌هایی دارد که شامل مشارکت حداکثری در انتخابات، حاکم بودن آرامش، سلامت ، رعایت قانون توسط کاندیداها، رعایت اخلاق و پرهیز از سیاه نمایی در انتخابات می‌شود.

,

وی اظهار کرد: فردی که انتخاب می‌شود نیز باید دارای ویژگی‌های از جمله حامی مردم و انقلاب بودن، دارای روحیه جهادی،جوان‌گرا، استکبار ستیز، دشمن‌ستیز و بی اعتماد به دشمن باشد. به جوانان کشور اعتماد کند. واقعیت و توانمندی‌های کشور را بشناسد و وعده‌های غیر واقعی ندهد. 

,

کارشناس سیاسی تصریح کرد: فردی باید رئیس جمهور شود که ویژگی‌های فردی مانند شهید رجایی را داشته باشد.

,

حجت الاسلام طاهری در مورد انتخاب اصلح، تاکید کرد: خوشبختانه مردم ما بصیر، فهیم و آگاه هستند و می‌توانند اصلح را انتخاب کنند. 

,

وی در مورد این‌که شاید مردم بین برخی از کاندیداها تردید داشته و در مورد انتخاب اصلح سوال کنند، افزود: در این خصوص به روایتی از امام صادق (ع) اشاره می‌کنم که فردی از ایشان سوال کرد بین دوحاکم در تردید هستم چه کنم؟ امام صادق (ع) در پاسخ این فرد گفتند:" فرد عادل، صادق، فقیه و با تقواترین را انتخاب کن. این یعنی ما هم باید فردی را انتخاب کنیم که علاوه بر فقیه، عادل، صادق و باتقوا، استکبار ستیز و اهل مبارزه با فساد باشد.

,

کارشناس سیاسی ادامه داد: همچنین امام صادق (ع) خطاب به این فرد که بین دوحاکم در تردید بود گفتند اگر با توجه به ویژگی‌های ذکر شده هنوز به تشخیص نرسیدید نگاه کنید متدینین جامعه به کدام فرد تمایل دارند، او را انتخاب کن. بازهم اگر قادر به تشخیص اصلح نبودید نگاه کنید مخالفان آیین ما کدام فرد را بیشتر می‌پسندند، او را کنار بگذار.

,

حجت الاسلام طاهری بیان کرد: در حال حاضر نیز مردم باید نگاه کنند دشمن و رسانه‌های بیگانه از کدام کاندیدا بیشتر حمایت کرده و به سمت او گرا دارند؟ این فرد را باید کنار گذاشت. همچنین باید نگاه کرد کدام کاندیدا خشم دشمن، آمریکا و صهیونیست را برمی‌انگیزد، همان فرد را باید انتخاب کرد.

,

وی با بیان این‌که انتخابات خرداد 1400 از انتخابات‌های قبل مهمتر است، گفت: درست است که شرایط موجود جامعه به دلیل بی‌کفایتی و بی‌تدبیری عده‌ای، مردم را ناراضی کرد اما از مردم درخواست می‌شود به این مسئولان نگاه نکنند و حتما در انتخابات شرکت کنند.

,

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: مردم اگر به دنبال تغییر شرایط موجود جامعه هستند راه این تغییر چیزی جز حضور در انتخابات‌ها نیست. 

,

حجت الاسلام طاهری با تاکید بر این‌که این مردم بودند که نظام را حفظ کردند، گفت: به قول یک خارجی، مسئولان همیشه می‌خواستند انقلاب اسلامی را از بین ببرند اما مردم نگذاشتند. لذا بازهم بار دیگر از مردم استدعا و خواهش داریم که حضور پرشور در انتخابات داشته و همه را برای برگزاری انتخابات هر چه باشکوه‌تر دعوت کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه