اخبار داغ

توافق بر سر تشکیل کابینه ائتلافی در اسرائیل/ پایان عصر نتانیاهو

توافق بر سر تشکیل کابینه ائتلافی در اسرائیل/ پایان عصر نتانیاهو
رهبر حزب «یش عتید» رژیم صهیونیستی از تشکیل یک کابینه ائتلافی جدید و آمادگی برای برکناری نخست وزیر کنونی این رژیم خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از جروزالم پست، «یائیر لاپید» رهبر حزب «یش عتید» رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه به طور رسمی به «رووِن ریولین» رئیس رژیم جعلی اسرائیل و «یاریو لوین» رئیس کنست تشکیل یک کابینه ائتلافی جدید را اطلاع داد و اعلام کرد که این کابینه آماده جانشینی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

لاپید در ساعت ۲۲:۳۵ شامگاه چهارشنبه به وقت محلی به ریولین گفت: «من به شما شخص رئیس (رژیم) متعهد هستم که این کابینه برای خدمت به تمام شهروندان اسرائیل از جمله آنهایی که عضو آن نیستند، فعالیت خواهد کرد، آنهایی را که با آن مخالفند، محترم خواهد شمرد، و هر آنچه که در توان دارد برای متحد و یکپارچه سازی تمام بخش‌های جامعه اسرائیلی به کار می گیرد».

,

گفتنی است که «نفتالی بنت» رهبر حزب «یامینا» به همراه لاپید و «منصور عباس» رئیس حزب «فهرست متحد عربی» در نشستی که شامگاه چهارشنبه برگزار شد، یک توافقنامه را امضا کردند. این نخستین توافقنامه ائتلافی در رژیم صهیونیستی است که تاکنون توسط یک حزب عرب امضا شده است.

,

منصور عباس پس از چندین بار گفتگو با نتانیاهو، در آخرین دقایق درخواست‌هایی را به این توافقنامه افزود. عباس درباره این توافق گفت: «تصمیم دشواری بود و چندین اختلاف نظر وجود داشت اما مهم بود که به توافقاتی دست یابیم».

,

گفتنی است لاپید بامداد چهارشنبه توانست با «بنی گانتز» رهبر ائتلاف «آبی‌-سفید» برای تشکیل کابینه به توافق برسد. با تشکیل این دولت ائتلافی توسط لاپید، دوران نخست وزیری ۱۲ ساله نتانیاهو به طور رسمی پایان می‌یابد.

,

شبکه ۱۲ اسرائیل نیز روز شنبه در گزارشی از توافق بنت با لاپید برای تقسیم دوره نخست وزیری خبر داد و اعلام کرد که طبق این توافق، قرار است بنت تا سپتامبر ۲۰۲۳ و پس از آن لاپید تا نوامبر ۲۰۲۵ این سمت را عهده‌دار شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه