اخبار داغ

قالیباف:

برای شهید سلیمانی رضای خدا جز در رضای مردم و ولی نبود

برای شهید سلیمانی رضای خدا جز در رضای مردم و ولی نبود
رییس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید به این باور برسیم که برای موفقیت به خدا تکیه کنیم و خدمتگزار مردم باشیم و لازم نیست که دستمان را مقابل هر کس و ناکسی دراز کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه) که در یادواره چهارمین سالگرد شهادت شهید مدافع امنیت مجلس شورای اسلامی، شهید تیموری و شهدای مدافع حرم یگان حفاظت سپاه انصار سخن می‌گفت، اظهار داشت: امنیت موضوعی است که تا از دستمان نرود قدر آن را آن را نمی‌دانیم و درّ گرانبهایی است که ارزش و قدر آن را تا وقتی که کنارمان است نمی‌دانیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که مجاهدت‌های فراوانی برای تامین امنیت صورت گرفته و جان‌های زیادی برای آن نثار شده و عده‌ای حاضرند هر سختی بپذیرند تا این امنیت از دست نرود، افزود: این افراد در زندگی ما اهمیت و جایگاه والایی دارند و اینجاست که جایگاه اهمیت کار مدافعان حرم آن هم در شرایط فعلی مشخص می‌شود و این جلوه نمود پیدا می‌کند که آن ها چه توطئه بزرگی که توسط دشمنان جامعه اسلامی ایجاد شده بود را خنثی کردند.

,

وی با تاکید بر این که مبارزه با داعش و گروه‌های خوارج مسلکی که پول و سرمایه هنگفت در منطقه و کشورهای اسلامی صرف آنها شد در شرایط فعلی به شدت اهمیت پیدا می ‌کند اظهار کرد: با یک بررسی ستادی درمی‌یابیم جایگاه شهدای مدافع حرمی که در مقابل جریان پیچیده داعش در این مقطع زمان با دست خالی ایستادند چقدر مهم و تأثیرگذار است.

,

قالیباف تصریح کرد: فاصله بین مظلومیت و موفقیت و عظمت شهید سلیمانی و یارانش کمتر از چند ماه بود. او در اوج مظلومیت و محرومیت و کمبود تجهیزات مبارزه کرد و به دوست و دشمن پاسخ می داد اما چون در مکتب امام تربیت شده بود، خسته نشد و مقام معظم رهبری نیز همین مسیر را ادامه می‌دهند.

,

رئیس قوه مقننه با انتقاد از بی‌مهری‌ها نسبت به شهید سلیمانی گفت: ویژگی شهید سلیمانی این بود که او جز به باورها و اعتقاداتش به چیزی توجه نمی‌کرد و فقط ولی‌اش را می‌دید و خدمت به مردمش را. در حقیقت برای او رضای خالق جز در رضای خلق و ولی نبود و همین مردم باوری و خداباوری برای او افتخار آفرید چرا که شهید سلیمانی به صورت سیستمی حامی دیگری در میدان مبارزه نداشت.

,

وی با اشاره به اینکه بعد از دفاع مقدس عده‌ای تصور می‌کردند که دیگر رزمنده‌ای پیدا نمی‌شود و آن باورها تکرار نخواهد شد، گفت: ما دیدیم که با همان حداقل‌ها و با همان ارزش‌ها با آمریکای تا بن دندان مسلح و رژیم صهیونیستی آدم‌کش و خبیث و با داعش با آن خوی وحشی گری و استکباری مبارزه شده و با تکیه بر مردم و باورهای خدایی در این مبارزه  چه موفقیت‌های مهمی حاصل شد و این نشان داد اگر جبهه حق بر باورهای خودش ایستادگی کند چه موفقیت‌هایی را به دست می‌آورد.

,

قالیباف با تاکید بر این که  البته باید تحمل سختی‌ها را نیز داشت چرا که تا جان به لب نرسد و مومنین شناخته نشوند، موفقیت حاصل نمی‌شود و خداوند به کسی پیروزی نمی‌دهد گفت: وقتی به حوادث سوریه نگاه می‌کنیم می‌بینیم که حتی گلوله کلاشنیکف به کاخ بشار اسد نیز رسید و از طرفی فشار داخلی در کشور نیز به حدی بود که عده‌ای می‌گفتند که چرا جوان‌های ما را به آنجا می‌فرستید! اما این وعده الهی است و در قرآن نیز آمده است که برای موفقیت باید امتحان پس داد و آن وقت خدا باید ببیند در این شرایط سخت باز هم در جبهه حق می‌ایستیم یا خیر؟ که شهید سلیمانی و یارانش ایستادند و ناگهان شما دیدید چه عزتی پیدا کرد.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این موفقیت‌ها که پس  از این سختی‌ها حاصل شد و در اوج مظلومیت بود را کسی دیگر نتوانست منکر شود و این مجاهدت‌ها و مقاومت‌ها است که ما باید پاس بداریم و ذکر کنیم و وقتی حرف از یاد شهید می‌شود و ما آن را گرامی می‌داریم باید در روزمره زندگی‌مان نیز یادآوری کنیم.

,

وی با تاکید بر این که در مجلس و در همه شئون زندگی باید آن مجاهدت ها را یادآوری کنیم اظهار کرد: نکند غرق مسائل دنیا شویم . بلکه باید باور کنیم که برای زندگی کردن نیازمند این نیستیم که دست مان را پیش هر کس و ناکسی دراز کنیم و فقط کافی است به خدا تکیه کنیم و خدمتگزار مردم باشیم.

,

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نقل از خاطره‌ای از سردار شهید سلیمانی پرداخت و اظهار داشت: شهید سلیمانی در اواخر عمر خود فشارهای زیادی را متحمل می‌شد و خاطرم هست روزی نقل می‌کرد که قدری فشارها روی من زیاد است که حاضرم به هر نحوی حتی با یک تصادف از دنیا بروم. 

,

قالیباف با بیان این که روزی با ایشان در بلوار کشاورز قدم می‌زدم و شعار نه غزه و نه لبنان را می‌شنیدیم اظهارکرد: اما بعدها دیدم در روز تشییع جنازه ایشان چه عزتی خدا برایش حاصل کرد و این نتیجه  کار کسی بود که برای خدا فشارها را تحمل کرد.

,

قالیباف ادامه داد: عزت شهید سلیمانی به حد غایت بود و شما دیدید در شهادتش هر آنچه که یک انسان می‌خواست حاصل شد. در سحرگاه شب جمعه به دست شقی‌ترین انسان‌ها در غربت پیکرش پاره پاره شد و دستش از بدن جدا و شهید شد و از پیکرش چیزی باقی نماند و شبانه هم دفن شد و هیچ‌کس هم فکرش را نمی‌کرد که مثل مادرش زهرا دفن شود، این یعنی خداباوری و اگر ما این خداباوری، مقاومت و تحمل را در خودمان متجلی کنیم، پاسدار هستیم درغیر این صورت، نیستیم.

,

رئیس قوه مقننه با اشاره به اهمیت مجالس ذکر شهدا گفت: این مجالس تلنگری است به ما که فرهنگ شهید را یادآوری کنیم و به این دلیل است که مقام معظم رهبری بر اهمیت آن تأکید می‌کند. ما نباید بگوییم این جمهوری اسلامی آن جمهوری اسلامی گذشته نیست و این انقلاب دیگر آن انقلاب نیست؛ نه، در پیشگاه خدا هر چیزی جایگاه خود را دارد و هر اتفاقی بیفتد ما باید بر باورهای خود ایستادگی کرده و زندگی کنیم و همه‌مان در مسیر شهدا گام برداریم، ما در لحظه لحظه حیاتمان در حال امتحان هستیم.

,

وی با تأکید بر اینکه سپاه هرگز یک شغل نبوده و نیست، گفت: امان از روزی که ما در برابر زخم زبان‌ها کم بیاوریم و وادادگی پیدا کنیم. باید بدانیم هر کس در راه خدمت به خدا و خلق خدا خالصانه کار کند وعده الهی پیروزی و موفقیت و نصرت است و این ما هستیم که باید در این مسیر پیش برویم و تلاش کنیم و ریا نکنیم و در مسیر کسب حرام و خلاف گام برنداریم و حرکت جهادی را نصب‌العین خود قرار دهیم و در این صورت است که به آرامش خواهیم رسید، که  این فرهنگ، فرهنگ شهدا است و اساس انقلاب اسلامی بر این استوار است.

,

قالیباف ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید تیموری و شهدای مدافع امنیت و حرم گفت: این خانواده دو فرزند دلبند خود را تقدیم انقلاب و اسلام کردند و توفیقی است که در این جمع حاضریم و مجلس، مجلس ذکر نام شهید است و باید به آن اهمیت داد.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سنت های الهی همواره پابرجا و باقی است، اوایل انقلاب عده ای می گفتند امام خلاف رود حرکت می کند، اما چون ایشان بر اساس سنت الهی حرکت می کردند، مسیر و راهشان پایدار ماند. امیدوارم ما نیز نوعی زندگی کنیم که شرمنده شهدا و امام شهدا نباشیم.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه