اخبار داغ

رئیسی:

اقتصاد سیستان وبلوچستان باید فعال شود/لزوم استفاده از نخبگان بومی

اقتصاد سیستان وبلوچستان باید فعال شود/لزوم استفاده از نخبگان بومی
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از اولویت‌های دولت مردمی ما عدالت در بکارگیری جوانان و نخبگان بومی منطقه در مناصب مدیریتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر پنج شنبه در ویژه برنامه انتخاباتی که از شبکه استانی هامون پخش شد، اظهار داشت: چهره استان سیستان و بلوچستان چهره وحدت و همدلی است، ارتباط از طریق بندر اقیانوسی چابهار و شرق دنیا ظرفیت‌های بسیار ویژه ای در حوزه سرمایه گذاری دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: به برکت مرزداران غیور سیستانی و بلوچستانی این استان از امنیت مطلوبی برخوردار است.
,
 
,
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: فقر و بیکاری، زیبنده استان سیستان و بلوچستان نیست و باید اقتصاد این استان فعال شود.
,
 
,
وی گفت: معادن بسیار خوبی در استان سیستان و بلوچستان و استان خراسان جنوبی وجود دارد که می‌توان از آن فرآوری و صادرات انجام داد.
,
 
,
رئیسی ادامه داد: حاشیه نشینی و فقر باید آسیب شناسی و رفع شود و در این زمینه کار کارشناسی و برنامه ریزی ویژه ای صورت پذیرد و و این مهم با کمک جوانان بومی بلوچ و سیستانی که می‌توانند نقش آفرینی کنند از اولویت‌های دولت مردمی است.
,
 
,
وی افزود: چندین سال خشکسالی مستمر در استان سیستان وجود داشته از همین رو در زمینه بازپرداخت اقساط خشکسالی دولت باید مساعدت ویژه ای داشته باشد.
,
 
,
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: یکی دیگر از الویت‌های دولت مردمی ما عدالت در بکارگیری جوانان و نخبگان بومی منطقه سیستان و بلوچستان در مناصب مدیریتی است.
,
 
,
وی افزود: گاهی ما با یک جوان عزیز سیستانی یا بلوچ صحبت می‌کنیم در حالی که فرهیخته، تحصیل کرده و دارای دانش خوبی است و می‌توان در حوزه‌های مختلف از وجود او استفاده کرد اما همچنان بیکار است.
,
 
,
رئیسی با تاکید بر اینکه استفاده و جذب نیروی انسانی باید عادلانه باشد، ادامه داد: اجرای عدالت در سخنرانی نیست، بلکه عدالت در تقسیم عادلانه ظرفیت‌های کشور بین مردم کشور است.
,
 
,
نهضت مسکن سازی در سیستان و بلوچستان باید به صورت جدی دنبال شود
,
 
,
وی عنوان کرد: مسئله مرز که با سوخت بری و کوله بری دچار آسیب‌های اجتماعی رو به رو است قابل قبول نیست، ساماندهی مرز با سهولت و آسانی امکان پذیر است و مرز نشینان باید ساماندهی شوند و این از برنامه‌های دولت ما است جهت رفاه حال مناطق مرزی
,
 
,
رئیسی گفت: موضوع تأمین آب و آبرسانی با تانکر باید تغییر کند و این مسئله از روزهای آغازین دولت مردمی ما خواهد بود، گاز رسانی باید در سطح استان سیستان و بلوچستان انجام شود و در حد روشن کردن مشعل و نمادین نباشد.
,
 
,
وی افزود: امید است با همدلی و همراهی مردم دولتی تشکیل دهیم تا نماد قوت اقتصادی جامعه و دولتی مردمی باشد و انتخاباتی پر شور داشته باشیم و استان سیستان و بلوچستان مثل همیشه بدرخشد.
,
 
,
سامان دهی وضعیت سوخت بری در سیستان و بلوچستان
,
 
,
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: بخشی از مشکل اشتغال در استان سیستان و بلوچستان را می‌توان با استفاده از ظرفیت مرز و مرزنشینان و صادرات محصولات کشاورزی همچون خرما و همچنین صادرات سوخت برطرف کرد.
,
 
,
وی با تاکید بر سامان دهی وضعیت سوخت بری در سیستان و بلوچستان گفت: این حوادثی که اخیراً در سیستان و بلوچستان به وقوع پیوست غیرقابل تحمل است، به راستی چرا یک جوان بلوچ یا جوان سیستانی برای تأمین امکانات زندگی خودش باید دچار مشکل شود.
,
 
,
رئیسی تصریح کرد: امیدواریم با کمک خداوند متعال و با دست توانای مردم بلوچ و سیستانی و همه اقوام که در این خطه فعال اند در هر کوی و برزنی بتونیم دولتی را تشکیل بدهیم که این دولت بتواند نماد مردمی قوی باشد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه دولت مردمی باید نماد قدرت و اراده مردم باشد، بیان کرد: بنده از همه مردم سیستان و بلوچستان، از همه بلوچ‌ها و سیستانی‌ها، از همه علمای اهل سنت و اهل تشیع، از همه فرهیختگان و دانشگاهیان استان می خواهم با قوت و قدرت در میدان انتخابات حضور پیدا کنند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه