اخبار داغ

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

تداوم فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها و احتمال طغیان رودخانه/ وقوع طوفان شن و خیزش گردوخاک در سیستان و بلوچستان

تداوم فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها و احتمال طغیان رودخانه/ وقوع طوفان شن و خیزش گردوخاک در سیستان و بلوچستان
سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم سامانه بارشی موسمی برای برخی استان‌ها رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی کرد و نسبت به طغیان رودخانه‌ها و چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع طی امروز و فردا هشدار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز بخصوص در ساعات بعدازظهر و اوایل امشب با تضعیف فعالیت سامانه بارشی در نواحی جنوب و جنوب شرق کشور در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان ، هرمزگان، فارس، بوشهر و خوزستان و در برخی نقاط اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد ابرناکی همراه با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید و در برخی مناطق مستعد احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود که شدت بارش‌ها نسبت به روز گذشته کمتر است.

,

براثر این سامانه بارشی، طغیان رودخانه‌های فصلی، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و انسداد موقت جاده‌ها، بروز خسارت به محصولات کشاورزی و تخریب سازه‌های سست و موقت، محتمل است و اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با خطراتِ ناشی از ناپایداری‌های جوی، تقویت سازه‌های موقتی و اجتناب از صعود به ارتفاعات و چرای دام‌ در مراتع مرتفع و مسیل‌ها توصیه می‌شود.

,

امروز همچنین در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و در استان‌های مازندران، گیلان و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین،‌ البرز، تهران، زنجان و سمنان و شمال استان تهران رگبار و باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی شده است.

,

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز در برخی نواحی جنوب کشور افزایش ابر و بارش ‌پراکنده، گاهی رعدوبرق ‌را شاهد خواهیم بود و در سایر نقاط کشور جوی ‌پایدار و آسمانی صاف انتظار می‌رود.

,

فردا در جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب فارس همچنین برخی نقاط در شمال و غرب هرمزگان، جنوب شرق بوشهر و خراسان جنوبی بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد را شاهد خواهیم بود و این شرایط روز چهارشنبه در هرمزگان و جنوب کرمان حاکم است.

,

براساس اعلام سازمان هواشناسی امروز و تا اواخر وقت فردا در شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدید رخ خواهد داد که وقوع طوفان شن، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده‌ای پیش بنی می‌شود؛ همچنین طی این مدت این شرایط در برخی نقاط استان‌های سمنان، خراسان‌ رضوی و جنوب یزد در برخی ساعات حاکم خواهد بود.

,

از امروز تا ‌پایان هفته جاری برای نواحی شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل، ‌وزش باد شدید همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی را خواهیم داشت.

,

دمای هوا از امروز تا ‌پایان هفته جاری در بیشتر مناطق کشور روند افزایشی دارد.

,

نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان در دو روز آینده است.

,

آسمان تهران امروز قسمتی ابری تا نیمه ابری و همراه با وزش باد و گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، بیشترین و کمترین دمای هوا در پایتخت ۳۷ و ۲۶ درجه است.

,

سازمان هواشناسی همچنین اعلام کرد: به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند اطلاعیه‌ای با عنوان «نقشه بارندگی در طول ۷۲ ساعت آینده و ایران پرباران ترین کشور آسیا و اروپا در ۱۶ روز آینده» توسط سازمان هواشناسی کشور تکذیب می‌شود و هرگونه تغییرات جوی تنها از طریق تارنمای سازمان هواشناسی به آدرس IRIMO.IR  و پیامک‌های ارسالی از شماره‌های معتبر سازمان هواشناسی کشور، رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر اعلام خواهد شد.

, IRIMO.IR,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه