اخبار داغ

کارشناس رسانه مطرح کرد؛

ضرورت ساماندهی فضای مجازی/ هدف طرح «صیانت از کاربران فضای مجازی»، حمایت است

ضرورت ساماندهی فضای مجازی/ هدف طرح «صیانت از کاربران فضای مجازی»، حمایت است
سخایی با اشاره به‌ضرورت ساماندهی فضای مجازی، گفت: «صیانت از کاربران فضای مجازی» طرحی برای حمایت از کاربران و امنیت کسب‌وکار در فضای سایبری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد سخایی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، با تبیین طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی، اظهار داشت: امروزه شاهد فعالیت‌های متنوع اقشار مختلف جامعه در فضای مجازی هستیم و اقداماتی که منجر به یک نتیجه در فضای حقیقی می‌شود، بر این اساس این فضا به‌هیچ‌عنوان مجازی نیست بلکه ما با یک فضای حقیقی روبه‌رو هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: زمانی که ما در مورد مجاز بودن صحبت می‌کنیم اساساً منظور از مجاز، غیرواقعی بودن است، یک ویژگی مهم کار و یا هر ماده غیرواقع، اثرگذار نبودن آن است یعنی در عالم واقعیت تأثیری ندارد.

,

کارشناس سواد رسانه عنوان کرد: شاید عنوان فضای سایبر برای این نوع از حضور و فعالیت‌های اشخاص حقیقی مناسب‌تر باشد، تراکنش‌های بانکی، کسب‌وکار الکترونیک و ارسال و دریافت انواع کالاها، یک نوع فعالیت در فضای سایبر و حصول نتیجه در فضای حقیقی محسوب می‌شود.

,

وی تصریح کرد: تصور کنید یک حساب اینستاگرام، فروش یک نوع کالا را آغاز کرده است و شما از این پیج خرید می‌کنید، اگر محصول به هر دلیلی برای شخص خریدار ارسال نشود، فرد نمی‌تواند برای گرفتن حق خود اقدام کند چراکه اسامی از صاحبان این کسب‌وکار درجایی ثبت‌نشده است.

,

سخایی خاطرنشان کرد: در فضای واقعی اگر شما خریدی داشته باشید و اشتباهی صورت گرفته باشد به‌راحتی می‌توانید نسبت به احقاق حق پیگیری کنید اما در فضای رهاشده مجازی این‌گونه نیست چراکه برای این فضا قانونی وضع نشده است.

,

کارشناس رسانه بیان کرد: در اتفاقات اخیر خوزستان، سازمان‌دهی نیروها در فضای مجازی بود چون کاربران این فضا هویت نداشته و می‌توانند بدون نام و نشان ضمن تشویش اذهان عموم، فراخوان به تجمع و غارت و تخریب اموال عمومی داده و حتی جان هم‌وطنان را به خطر بیندازند چون نمایندگی از جانب این پلتفرم‌ها در کشور وجود ندارد.

,

وی یادآور شد: در طرح بسیار خوب حمایت از حقوق کاربران که وضع قانون در فضای مجازی پایه آن است می‌توان مجرای اطلاعات را با یک قانونمندی پیش ببریم؛ لازم به ذکر است که طرح مذکور جدید نیست و چندین سال است که مراحل چکش‌کاری را طی می‌کند.

,

سخایی تأکید کرد: بسیاری از والدین از محیط رهاشده مجازی شاکی هستند چراکه شاهد آسیب‌های روحی و به‌تبع آن آسیب‌های جسمی فرزندان خود در این محیط هستند، متأسفانه حتی مدیریت‌های همه‌جانبه پدر و مادر، پاسخگو ضربات و حملات وارده به فرزندان از جانب این فضای بی دروپیکر نیست.

,

کارشناس رسانه گفت: فراهم نمودن یک محیط امن در فضای مجازی، خصوصاً برای کودکان و نوجوانان یکی از ویژگی‌های مهم این طرح است، حدود اینترنت مشخص می‌شود افراد با هر سنی در هر سایت و کانالی ورود نخواهند کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه