اخبار داغ

نظری در گفت‌وگو با دانا:

اعضای دولت باید به خاطر ترک فعل‌های ۸ ساله خود تحت تعقیب باشند/۶۰ درصد از برنامه ششم توسعه عملی نشده است

اعضای دولت باید به خاطر ترک فعل‌های ۸ ساله خود تحت تعقیب باشند/۶۰ درصد از برنامه ششم توسعه عملی نشده است
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: در بررسی برنامه ششم توسعه و احکام بودجه ای تخلفات صورت گرفته نشان می دهد نه تنها شخص رئیس جمهور بلکه برخی وزرا نیز در طول 8 سال گذشته باید نسبت به ترک فعل خود پاسخگو بوده و تحت تعقیب باشند.
[

«علیرضا نظری»، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه مقوله ترک فعل در ادوار گذشته مجلس نیز مطرح بود اما در میدان اقدام کاری انجام نشده بود گفت: متاسفانه در مواردی شاهد بودیم که یک مقام مسئول بدون هیچ گونه عذر موجه به تکلیف قانونی خود عمل نکرده و عملا از مسئولیت و وظیفه ای که قانون به عهده او گذاشته سرباز زده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه در طول 42 سال بعد از انقلاب شاهد نبودیم که کسی از مسئولان به خاطر ترک فعل مورد تعقیب قرار گیرد ادامه داد: مجلس یازدهم به این مسئله اهتمام ویژه ای داشته است و در همین راستا در طول یک سال و نیم گذشته چند اقدام در جهت ترک فعل دولت به استناد ماده 234 به قوه قضائیه ارسال شد.

,

نظری با اشاره به برخی موارد ترک فعل از سوی رئیس جمهور و برخی وزراتخانه ها عنوان کرد: سند 2030 و سند پاریس خود یکی از موارد ترک فعل از سوی رئیس جمهور بود چرا که به استناد قانون باید هرگونه انجام معاهده و پیمان و تعهدی از سوی کشور ما نسبت به کشور دیگری به وجود آید با مجوز مجلس شورای اسلامی باشد اما این اقدام در مواردی مانند سند 2030 و پاریس از سوی رئیس جمهور صورت نگرفت.

,

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه متاسفانه بسیاری از این موارد در زمان مجلس دهم اتفاق افتاد تصریح کرد: متاسفانه مجلس دهم چندان توجهی به بررسی این مسائل نداشت تا جایی که مقام معظم رهبری چندین بار نسبت به اینکه این خلاف از سوی دولت واقع شده تذکر داده و سرزنش کردند.

,

نماینده مردم خمین در مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان دور یازدهم مجلس به مسئله ترک فعل رئیس جمهور و وزار ورود پیدا کرده است گفت: سند 2030 از جمله مواردی بود که با رای قاطع نمایندگان برای برخورد با خاطیان که ترک فعل کردند و یا اقداماتی که نباید را انجام دادند، به قوه قضائیه ارسال شد.

,

نظری با اشاره به اینکه در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها بنا بود از 5 اسفند دوربین های ناظر خاموش می شد گفت: متاسفانه دولت در این قانون نیز ترک فعل نسبت به مصوبه مجلس انجام داد و مجلس با رای قاطع رسیدگی به خاطیان در این پرونده را نیز به قوه قضائیه ارسال کرد.

,

وی با اشاره به اینکه رسیگی به ترک فعل مسئولان که تحت عنوان سران نظام مسئولیت داشتند گفت: در طول 42 سال گذشته سابقه نداشته که مجلس نسبت به ترک فعل ها ورود پیدا کرده باشد به نظر می رسد این اراده وجود دارد که ترک فعل مسئولان حتی در جایگاه سران نظام نیز بررسی شود.

,

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه در بررسی برنامه ششم توسعه و احکام بودجه ای تخلفات صورت گرفته نشان می دهد نه تنها شخص رئیس جمهور بلکه برخی وزرا نیز در طول 8 سال گذشته باید نسبت به ترک فعل خود پاسخگو باشند تصریح کرد: اجرا نشدن 60درصد از احکام برنامه ششم توسعه نشان می دهد که وزرای دولت هم در زمان مسئولیت خود ترک فعل کردند و باید تحت تعقیب قرار گیرند.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه