اخبار داغ

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

جابجایی گندم بین استان‌ها ممنوع است/ کاهش ۸۰ درصدی فعالیت دلالان در سال جاری

جابجایی گندم بین استان‌ها ممنوع است/ کاهش ۸۰ درصدی فعالیت دلالان در سال جاری
محمد جواد تشکری گفت: در سال ۱۴۰۰ به دلیل کاهش میزان برداشت گندم، جابجایی این محصول بین استان‌ها ممنوع است و هر گونه خرید گندم و انبار گندم قاچاق محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد جواد تشکری، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: در سال جاری با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی و کاهش برداشت محصولات کشاورزی، جابجایی گندم بین استان‌ها ممنوع است و خروج گندم مبادی ورودی و خروجی محور‌های اصلی خراسان شمالی امکان پذیر نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی با اشاره به اینکه در شهرستان شیروان سه محموله 53 تنی گندم به ارزش 265 میلیون تومان شناسایی و کشف شده است، گفت: باتوجه به اینکه هر گونه خرید گندم و انبار گندم قاچاق محسوب می شود و با عاملان این اتفاق برخورد قضایی خواهد شد.

,

تشکری با بیان اینکه در سال جاری با اقدامات انجام شده فعالیت دلالان ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده، اضافه کرد: براین اساس با این سه خریدار گندم، که گندم را دپو کرده بودند، برخورد و گندم ها را زیر قیمت خرید به سیلوها تحویل دادند.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بر اثر خشکسالی ۷۵ درصد از اراضی دیم و ۱۰ درصد از اراضی آبی کاملا از بین رفت، گفت: میانگین برداشت گندم در ۱۵ درصد باقی مانده اراضی دیم ۷۰۰ کیلو و آبی هم به کمتر از ۳ تُن کاهش یافت.

,

تشکری خاطرنشان کرد: به دلیل کاهش تولید و افزایش قیمت نهاده‌های دامی کشاورزان گندم را برای دام‌ها و یا بعضا افزایش در بازار آزاد در انبار‌ها نگه داشته و به سیلو‌ها تحویل ندادند.

,

 

,

انتهای پیام/ رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه