اخبار داغ

جاذبه های دیدنی در شهر استانبول ترکیه را از دست ندهید

جاذبه های دیدنی در شهر استانبول  ترکیه  را از دست ندهید
شهر استانبول دارای تاریخی چند هزار ساله است و در ادوار مختلف نام های متفاوتی داشته و آن را بیزانتیوم ، رم جدید ، استیمبول ، آگوستا آنتونینا ، کنستانتینوپل ، اسلامبول و در دوران حکومت عثمانیان دارالسعادت ، دار عالیه ، باب عالی (عالی قاپو) و قسطنطنیه می نامیدند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهر استانبول یکی از سه شهر دیدنی دنیاست که با وجود طبیعتی زیبا و تاریخی هزاران ساله بیشتر شبیه به گالری هنری و موزه ای تماشایی است . استانبول سالانه میلیون ها گردشگر را از سراسر جهان به سوی خود می کشاند و درآمد چشمگیری از صنعت توریسم به جیب می زند و حتی توانسته برای مدت دوازده سال عنوان پایتخت فرهنگی قاره اروپا را داشته باشد . و چه چیز از این بهتر که این شهر همه چیز تمام در نزدیکی مرزهای ایران قرار دارد و هموطنان ما می توانند بدون اخذ روادید عازم این سفر شگفت انگیز باشند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, .,

همانطور که گفتیم شهر استانبول دارای تاریخی چند هزار ساله است و در ادوار مختلف نام های متفاوتی داشته و آن را بیزانتیوم ، رم جدید ، استیمبول ، آگوستا آنتونینا ، کنستانتینوپل ، اسلامبول و در دوران حکومت عثمانیان دارالسعادت ، دار عالیه ، باب عالی (عالی قاپو) و قسطنطنیه می نامیدند .

, . ,

این شهر پر جاذبه مانند یک گالری هنری است و برای بازدید از همه گوشه و کنار آن به هفته ها زمان نیاز خواهید داشت . از مساجد و کاخ های باشکوه گرفته تا موزه های دیدنی و همچنین بازارهای سنتی همه شهر را در بر گرفته اند .

, . ,

علاوه بر این دریای سیاه و دریای مرمره از وسط این شهر در تور استانبول می گذرند و در طبیعت خیره کننده آن نقش دارند . جزایر شگفت انگیز و دهکده های زیبا از دیگر جاذبه های شهر هستند که این روزها به پاتوق گردشگران تبدیل شده اند . همچنین در همه گوشه و کنار این شهر کافه های نقلی و رستوران های ساحلی زیبایی را می بینید که برای رف خوراک ایده ال بوده و لحظاتی رویایی را برایتان رقم می زنند . در ضمن همانطور که می دانید شهر استانبول مهد مد بوده و در این زمینه چیزی از شهرهای بزرگ ایتالیا و پاریس کم ندارد .  پس گشت و گذار در مراکز خرید مدرن این شهر بخش جذاب سفر شما خواهد بود و می توانید پوشاک مد نیاز سالانه خود را از فروشگاههای متنوع این شهر تامین کنید .

, تور استانبول, . ,

در ادامه با ما سفر باتو  باشید تا اطلاعات کاملتری در مورد این شهر توریستی در اختیارتان قرار دهیم .

, . ,

 

,

اگر مایل اید گشت و گذار خود را با بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی آغاز کنید ، باید به محله سلطان احمد بروید . اغلب آثار تاریخی این شهر در همین محله مشهور قرار دارد و برخی دیگر نیز در حوالی تنگه بسفر واقع شده اند . محله های بی اوغلو و تاکسیم و همچنین خیابان استقلال از دیگر پاتوق های اصلی گردشگرانند و جاذبه های بری بسیاری دارند

, ,

برای خورد و خوراک نیز مشکل چندانی نخواهید داشت زیرا ذائقه ترک ها با ما ایرانیان همخوانی دارد ، و در همه جای شهر رستوران های خوب بسیاری را خواهید دید که با انواع خوراک های حلال از مشتریان پذیرایی می کنند . خوراک های دریایی و انواع کباب ها از جمله غذاهایی هستند که با ذائقه ما جور در می آید و قیمت های متوسطی دارند .

, . ,

پیشنهاد می کنیم برای بازدید از باشکوه ترین اماکن تاریخی شهر استانبول در ادامه همراهمان باشید :

, همراهمان باشید,

 

,

کاخ دلمه باغچه

,

در ابتدا شما را با یکی از زیباترین کاخ های استانبول که یادگاری از دوران حکومت عثمانی است ، آشنا می کنیم . این کاخ زیبا در امتداد تنگه بسفر قرار دارد ، و قدمت آن به قرن نوزدهم میلادی باز می گردد . دلمه باغچه محل زندگی و حکمرانی آخرین سلاطین عثمانی بود و با معماری بسیار باشکوه که تلفیقی از معماری اسلامی و مدرن است نظر جهانیان را به خود جلب نموده تا جائیکه برخی کارشناسان آن را هم ردیف کاخ ورسای می دانند  .

,   .,

بازار بزرگ استانبول (کاپالی چارشی)

, ) ,

 بازار بزرگ شهر استانبول قرن ها قدمت دارد و با میلیون ها بازدید کننده در سال ، به اولین مکان مورد علاقه گردشگران تبدیل شده است ، تا جائیکه تعداد بازدید کنندگان آن بیش از نه میلیون نفر است . ترک ها بازار بزرگ شهر استانبول را کاپالی چارشی یعنی بازار سرپوشیده می نامند . جالب است بدانید این بازار یکی از بزرگ ترین بازارهای سرپوشیده دنیاست و بیش از چهار قرن قدمت دارد

, ,

مسجد سلیمانیه

,

همانطور که گفتیم در شهر استانبول مساجد باشکوهی فراوانی دیده می شود . مسجد ایاصوفیه با بیش از هزار سال قدم و مسجد سلطان احمد با قرن ها قدمت از شاخص ترین جاذبه های این شهر است . اما مسجد زیبا و با شکوه سلیمانیه که به دستور سلطان سلیمان بر بالای ارتفاعات منطقه سلطان احمد ساخته شده یکی از شاخص ترین بناهای این شهر است . این بنا بیش از پانصد سال قدمت دارد و به دست معمار مشهور آن دوران (سینان) ساخته شد . حیاط این مسجد محل دفن سلاطین بزرگی همچون خود سلطان سلیمان و همسر ایشان (خرم سلطان ) است و بر روی هر مقبره علائم خاصی کنده کاری شده که نشان دهنده مقام و شغل فرد متوفی است . البته این بنا در فهرست سازمان جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است .

, مساجد باشکوهی, .,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه