اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون استان:

هرمزگان به اهداء‌کنندگان خون نیاز جدی دارد/ اهدای خون را به روزهای خاص موکول نکنید

هرمزگان به اهداء‌کنندگان خون نیاز جدی دارد/ اهدای خون را به روزهای خاص موکول نکنید
زارعی با بیان اینکه نیاز بسیار جدی به اهداء‌کنندگان خون در استان هرمزگان داریم، گفت: از شهروندان خواهشمندیم اهدای خون را به روزهای خاص موکول نکنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر ایمان زارعی مدیرکل انتقال خون هرمزگان صبح امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی هرمز؛ اظهار کرد: با توجه به همه گیری کرونا و پیک‌های به وجود آمده، مردم ترس از ورود به مراکز درمانی دارند، این درحالی است که مردم باید بدانند مراکز انتقال خون  جزو مراکز درمانی نیست  و از جمله مراکز تولیدی به شمار رفته و با توجه به اینکه فرآورده خونی باید سالم به دست مصرف کننده برسد رعایت سخت گیرانه شیوه‌ نامه‌های بهداشتی همیشه مد نظر سازمان انتقال خون بوده وتنها مربوط به زمان کرونا نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
زارعی با اشاره به اینکه بسیاری از اهدا کنندگان به تصور اینکه با اهدای خون دچار بیماری و یا کم خونی می‌شوند از اهدای خون ممانعت می‌کنند، افزود: با اطمینان خاطر اعلام می کنیم که  رسالت انتقال خون اول سلامت اهدا کننده و سپس  در نظر گرفتن سلامت دریافت کنندگان خون است و اگر به هر دلیلی پس از معاینه اولیه مشخص شود اهدای خون به سلامت اهدا کننده آسیبی وارد می‌کند، فرد از خون گیری  به طور موقت یا دایم معاف می‌شود.
,
 
,
وی یادآور شد: استان هرمزگان  به علت موقعیت استراتژیکی  قطب اقتصادی  وگردشگری و ترانزیتی بودن راهها، تصادفات جاده ای و حوادث آن  دور از انتظار نیست.
,
 
,
, ,
 
,
۲۰۰۰ بیمار تالاسمی در هرمزگان خون دریافت می کنند
, ۲۰۰۰ بیمار تالاسمی در هرمزگان خون دریافت می کنند, ۲۰۰۰ بیمار تالاسمی در هرمزگان خون دریافت می کنند,
 
,
مدیرکل انتقال خون هرمزگان ادامه داد: از طرفی اعمال جراحی های بزرگ  و دارا بودن بیش از ۲۰۰۰بیمار تالاسمی ماژور همیشه استان را به ماهانه بیش از ۵ هزار و ۵۰۰  واحد خون نیازمند می‌کند که علاوه بر اینکه ۲۳مرکز درمانی وبیمارستانی را تحت پوشش مصرف خون و فراورده های خونی قرار دهیم، باید ذخایر ۵تا ۷روز استان نیز حفظ وافزایش دهیم وبه همین سبب مراکز انتقال خون  همیشه به مشارکت  والای هم استانی های عزیز  جهت اهدای خون با همه گروه های خون نیاز مند است .
,
 
,
, ,
 
,
مراجعه ۲۰ هزار نفری به مراکز انتقال خون در ۴ ماهه نخست امسال
, مراجعه ۲۰ هزار نفری به مراکز انتقال خون در ۴ ماهه نخست امسال, مراجعه ۲۰ هزار نفری به مراکز انتقال خون در ۴ ماهه نخست امسال,
 
,
زارعی گفت: در ۴ ماهه نخست امسال میزان مراجعه اهدا کنندگان خون در استان حدود ۲۰هزار نفر بوده است که ۱۷ هزار و ۶۰۰نفر موفق به اهدای خون شدند.
,
 
,
وی تشریح کرد: ۶۱ درصد مراجعین از اهدا کنندگان مستمر بوده و۱۵ در صد برای اولین باراهدای خون داشته‌اند.
,
 
,
مقام عالی در اداره کل انتقال خون هرمزگان ابراز کرد: ۹۵/۷ درصد داوطلبان اهداکننده خون را گروه آقایان وتنها ۴/۳ درصد را بانوان تشکیل داده اند.
,
 
,
زارعی بیشترین فراورده های خونی که در ۴ ماهه نخست سال جاری توزیع شده  را ۱۸هزار واحد خون فشرده  و ۵ هزار و ۸۰۰ واحد پلاکت و ۷ هزار و ۳۰۰ واحد پلاسما  عنوان کرد.
,
 
,
وی با بیان اینکه این روزها متاسفانه شیوع کرونا جامعه را تحت تاثیر قرار داده  و این امر مصرف خون را افزایش داده است، از شهروندان درخواست کرد اگر به کرونا مبتلا شده اند یک ماه پس از بهبودی کامل میتوانند  بدون هیچگونه مشکل و خطری خون اهدا کنند.
,
 
,
مدیرکل انتقال خون هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین افرادی که واکسن کرونا از نوع آسترازنیکا و اسپوتنیک ۱۷تزریق نموده اند ۲۸روز پس از دوز اول یا دوم می‌توانند خون اهدا کنند ولی سایر واکسن ها همانند سینوفارم، برکت، پاستور و بهارات منعی برای اهدای خون ایجاد نمی‌کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه