اخبار داغ

در این ایام کرونایی؛

هیچ کمبودی در سهمیه آرد نانوایان وجود ندارد/ شلوغی نانوایی‌های ارومیه از واقعیت تا انکار

هیچ کمبودی در سهمیه آرد نانوایان وجود ندارد/ شلوغی نانوایی‌های ارومیه از واقعیت تا انکار
با وجود شرایط سخت و قرمز کرونایی در ارومیه، نانوایی‌ها شلوغ و مردم برای خرید نان دچار مشکل شده اند، هرچند مسوولان تاکید دارند که مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم‌نیوز، طی روزهای گذشته با یک گردش ساده در ارومیه شاهد شلوغی مقابل تعدادی از نانوایی‌های لواش‌پز ارومیه بوده و علت این ازدحام در این شرایط حاد کرونایی که روزانه دست‌کم ۲۰ نفر در منطقه و حدود ۶۰۰ نفر در کشور فوت می‌شود خرید نان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  اروم‌نیوز،,

به گفته مسوولان در ارومیه بیش از ۸۰۰ نانوایی اقدام به پخت نان دارد که برخی از این نانوایی ها به صورت دو شیفته و یا پخت مازاد فعالیت می کنند.

,

توزیع ماهانه ۳۱ هزار تن آرد بین نانوایی‌ها

, توزیع ماهانه ۳۱ هزار تن آرد بین نانوایی‌ها,

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان ‌غربی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به نحوه توزیع آرد در نانوایی ها اظهار کرد: ماهانه نزدیک به ۳۱ هزار تن آرد بین نانوایی ها توزیع می شود. هیچگونه کاهش سهمیه ای بین واحدهای نانوایی انجام نشده بلکه در ارومیه به عنوان مرکز استان نیز نزدیک به ۵۰ واحد نانوایی لواش به صورت دو شیفت یا پخت اضافه فعالیت دارند.

,

علیرضا زارعی افزود: مشکل اساسی اینجاست که شکاف قیمت گندم خریداری شده توسط دولت یا گندم وارداتی ده برابر است یعنی ما در اداره کل غله استان یک کیلو گندم ۶۶۵ تومان به کارخانه آرد می دهیم این در حالی است که هزینه تمام شده آن ۵ هزار و ۷۰۰ تومان است و ما از گندمکاران خریداری می کنیم.

,

وی گفت: بنابراین با توجه به این هزینه بالا آرد باید در مدار مصرف قرار گرفته و به خوراک انسانی تبدیل شود اما متاسفانه با توجه به شکاف قیمتی موجود و گرانی نهاده های دامی، نان گاهی از مدار اصلی خارج می شود.

,

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی با اشاره به چگونگی مقابله با سودجویی در بخش رد و نان ابراز کرد: در سطح کلان چاره آن اصلاح قیمت است اما شرایط معیشتی پایین مردم این اجازه را به دولت نمی‌دهد تا این اصلاح قیمت صورت گیرد. بنابراین دستگاه‌های نظارتی باید با بازرسی های کامل از هرگونه تخلف پیشگیری کنند.

,

زارعی با تاکید بر قیمت نان لواش گفت: قیمت هر قرص نان لواش ۲۷۵ تومان است و بازرسان اداره کل غله و خدمات بازرگانی و نیز صمت به صورت مرتب در حال بازرسی از نانوایی ها برای پیشگیری از گران‌فروشی و تخلفات دیگر هستند.

,

هیچ کمبود نانی در ارومیه وجود ندارد

, هیچ کمبود نانی در ارومیه وجود ندارد,

رئیس اتحادیه نانوایی‌های ارومیه با تاکید بر اینکه هم اکنون باید از مردم سوال کرد که چرا جلوی نانوایی‌ها در شهر ارومیه شلوغ شده و کمبود نان وجود دارد گفت: دولت هیچ کمبود نانی را ندارد و باز هم نانوایی‌های شهر براساس گذشته به کار و فعالیت پرداخته و تعطیل هم نبوده‌اند.

,

الله‌وردی حسن‌زاده در گفت‌و گو با خبرنگار اروم‌نیوز، با تاکید بر اینکه هیچ کمبودی در نان وجود ندارد، اظهار کرد: همه نانوایایی‌ها از ۷ صبح تا ۷ عصر در ارومیه فعال بوده و حتی در این میان برخی نیز اقدام به پخت مازاد و شیفت اضافه دارند تا مردم کمبودی از لحاظ نان مصرفی نداشته باشند.

,  اروم‌نیوز،,

وی با اشاره به اینکه ارومیه و حومه دارای یک میلیون نفر جمعیت است افزود: این در حالی است که روزانه ۳۲ میلیون قرص نان تولید می‌شود و بنابراین هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

,

حسن‌زاده با تاکید بر اینکه کمبود آرد در شهر وجود ندارد افزود: هم اکنون در انبارهای سطح شهر ارومیه، آرد و گندم به اندازه کافی وجود داشته و بنابراین از لحاظ نان نیز هیچ مشکلی وجود ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه