اخبار داغ

حمایت از مشاغل روستایی گامی برای نجات روستاها؛

۷۰ مجوز سه‌گانه صنایع دستی در رشتخوار صادر شد/ احیای اقتصاد روستا با حمایت از مشاغل خانگی ممکن است

۷۰ مجوز سه‌گانه صنایع دستی در رشتخوار صادر شد/ احیای اقتصاد روستا با حمایت از مشاغل خانگی ممکن است
با توجه به اهمیت حوزه صنایع دستی در حمایت از کالای ایرانی و اشتغالزایی در روستاها در شش ماهه اول سال جاری ۶۲ پروانه تولید انفرادی و ۸ کارت شناسایی برای هنرمندان شهرستان رشتخوار در راستای احیای اقتصاد روستا صادر و تمدید شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ تبدیل کردن روستا به واحد تولیدی در زمینه های مختلفی امکان پذیر است، که بخش عمده این زمینه ها در 3 حوزه کشاورزی، دامپروری و توجه به حوزه صنایع دستی در روستاها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

در همین رابطه خبر امید آفرین که آیت الله رئیسی ریاست جمهورمحترم در نشست با نمایندگان اقشار مختلف مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اشاره کردند امید را به دل روستائیان عزیز آورد اینکه با فعال شدن اقتصاد روستاها، شاهد حاشیه نشینی در شهرها نخواهیم بود و با فعال شدن اقتصاد روستاها کوچ و مهاجرت کم می‌شود و اقتصاد روستا نیز اگر فعال شود، خود آن یک کارخانه عظیم تولید است، توجه به روستا و زیرساخت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در روستا باید مورد توجه و تاکید باشد و باید در این راستا، جهاد سازندگی احیا شود و ما به زودی جهاد سازندگی را احیا خواهیم کرد.

روستائیان از دیرباز تامین کننده بیشتر ضرورات زندگی مردم در شهرها بوده اند، تولید محصولات کشاورزی و همچنین محصولات دامی مورد نیاز مردم در شهرها اغلبا در روستا انجام و پس از تبدیل به نیازهای روزانه مردم در کارخانه ها به دست اقشار مختلف مردم در شهرهای کوچک و بزرگ می رسد، اما در کنار این تولیدات فعالیت بخش سنتی و کارگاه های تولیدات صنایع دستی نیز یکی از ضرورات است که امروز با رویکرد توجه به روستا و احیا کردن این امر می توان روستا را از مهاجرت نجات و مهاجرت معکوس را به روستا از حاشیه امروز شهرها رقم زد.

,
,
,

 

,



کاظم کامیاب مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رشتخوار در گفت و گو با گفت: با توجه به اهمیت حوزه صنایع دستی در حمایت از کالای ایرانی و اشتغال زایی مستقیم و با عنایت به پیگیری های کارشناسان صنایع دستی در 6 ماه اول سال جاری 62 پروانه تولید انفرادی و 8 کارت شناسایی جهت هنرمندان شهرستان توسط معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی استان خراسان رضوی صادر و تمدید شده است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان رشتخوار هنرمندان زیادی در رشته های صنایع دستی فعالیت دارند، افزود: صدور مجوزهای سه گانه صنایع دستی برای هنرمندانی که دارای تخصص، تجربه و توانایی تولید و ساخت محصول در یکی از رشته های صنایع دستی را داشته اند صادر و تمدید شده است و در واقع این مجوزها بیانگر نوع فعالیت، ظرفیت تولید و سرمایه گذاری انجام شده برای یک رشته در یک مکان مشخص است و افرادی که دارای پروانه های تولید انفرادی و کارگاهی باشند می توانند از مزایای شرکت در نمایشگاه ها و فروشگاه ها، تسهیلات، بیمه و سایر خدمات بهره مند گردند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رشتخوار به لحاظ صدور مجوزهای سه گانه در 6 ماه نخست سال جاری دومین شهرستان برتر در استان بوده است، یادآور شد: با توجه به اهمیت صنایع دستی در اشتغال زایی باید با آموزش، ارائه خدمات و گسترش صنایع دستی زمینه هر چه بیشتر اشتغال را در این حوزه فراهم سازیم.




شهرستان رشتخوار دارای بیش از 57 روستا می باشد، که امروز در تعدادی از روستاهای تاریخی این شهرستان مثل سنگان، سعادت آباد، باسفر، فتح آباد و ... موضوع صنایع دستی و تولیدات آن رونقی خوبی دارد، اما مستلزم حمایت و بازاریابی در سطح استان و کشور است که با رویکرد و صحبت های اخیر ریاست جمهوری توجه به این امر می تواند، این موضوع را به عنوان یک درآمد پایدار برای زنان روستا مبدل کند.

مرکز شهرستان رشتخوار با 57 روستا و جمعیت بالغ بر 70 هزار نفر در 220 کیلومتری مشهد مشهد مقدس قرار دارد، صنایع و هنرهای دستی از دیرباز در تاریخ این شهرستان وجود داشته واکنون بار دیگر احیا شده است.

انتهای پیام/

, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه