اخبار داغ

مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی:

ردی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک در آذربایجان غربی مشاهده نشد

ردی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک در آذربایجان غربی مشاهده نشد
نظری گفت: تا امروز موردی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک در حیات وحش استان مشاهده نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهران نظری در گفت و گو با خبرنگار اروم‌نیوز، با اشاره به شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در برخی استان‌های کشور اظهار کرد: با همکاری دامپزشکی آذربایجان غربی واکسیناسیون دام‌ها در استان در دستور کار قرار دارد و تاکنون موردی از بیماری مشاهده نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

وی با بیان اینکه در این راستا مقرر شده تا واکسیناسیون دام‌های اهلی این منطقه و سایر مناطق حساس استان در اسرع وقت انجام شود، عنوان کرد: تدابیر لازم برای پیشگیری از شیوع این بیماری در استان اندیشیده شده و مشکلی خاصی وجود ندارد.

,

نظری در خصوص شرایط بحرانی دریاچه ارومیه و حیات وحش ساکن در استان عنوان کرد: شرایط دسترسی جزایر دریاچه ارومیه به گونه‌ای است که حالت قرنطینه‌ای بر آن حاکم است و هیچ دام اهلی و یا ناقلی قادر به ورود به این جزایر نیست.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه تا امروز موردی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک در پارک ملی دریاچه ارومیه مشاهده نشده است، عنوان کرد: در ۵ دهه اخیر موردی از این بیماری در پارک ملی دریاچه ارومیه گزارش نشده است.

,

وی خاطرنشان کرد: در منطقه حفاظت شده مراکان به علت دارا بودن زیستگاه‌های مختلف از تنوع گونه‌های جانوری به دلیل احتمال شیوع تدابیر خاصی در نظر گرفته شده، پایش مناطق حساس و مناطقی که احتمال شیوع وجود دارد به صورت مداوم انجام می‌شود تا در حد امکان از شیوع بیماری در صورت مشاهده جلوگیری شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه