اخبار داغ

در گفتگو با عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح شد؛

آخرین وضعیت طرح مجلس در خصوص واردات خودرو

آخرین وضعیت طرح مجلس در خصوص واردات خودرو
حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس آخرین وضعیت طرح مجلس در خصوص واردات خودرو را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، درباره ساماندهی صنعت خودرو اظهار داشت: با حضور وزیر صنعت و معدن و معاون ارزی بانک مرکزی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص بررسی ایراد شورای نگهبان به واردات خودرو بحث شد.

وی افزود: طی جلسه مذکور در کمیسیون صنعت و معدن نظر اعضای موافق و مخالف، وزیر صنعت و معدن و معاون ارزی بانک مرکزی هم شنیده شد.

حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: عمده ترین اشکالی که شورای نگهبان به موضوع واردات خودرو وارد کرده بود جمع آوری شدن  ارز کف بازار بود که ایجاد نوسانات ارزی و سایه افکندن قیمت بر بازار ارز را به دنبال خواهد داشت.

وی عنوان کرد: برای رفع ایراد شورای نگهبان به واردات خودرو قرار شد صادرات خودرو، قطعات آن و خدمات فنی در دستور کار قرار گیرد یا در موضوع تامین ارز برای واردات خودرو که قبلا عنوان شده بود ارز غیر منشا باشد نگاه ها به سمت مشخص شدن ارز تغییر یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: منظور از مشخص بودن منشا ارز این است که اگر اشخاص حقیقی ارزی در خارج از کشور دارند پیشاپیش منشا آن را اعلام کنند که ارز کف بازار جمع آوری نشود.
 

انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه