اخبار داغ

معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد:

پیشگیری ‌آموزش محور، مهمترین نوع پیشگیری برای دانش آموزان است

پیشگیری ‌آموزش محور، مهمترین نوع پیشگیری برای دانش آموزان است
نعیمی با بیان اینکه آسیب های نهان و نهفته شهر باید مورد توجه قرار گیرد گفت: ‌پیشگیری آموزش محور مهمترین نوع پیشگیری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمد نعیمی نژاد معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد صبح امروز در نشست افتتاحیه سلسله نشست های بیان گفت: بنا به دغدغه مدیران دستگاه قضای استان، آسیب های مخفی در زیر پوسته شهر مورد توجه قرار گرفت و در این حوزه فرهنگیان و آموزش و پرورش به عنوان امن ترین، مطمئن ترین و مردمی ترین مجموعه که در ارتباط با دانش آموزان و خانواده آن ها است محور فعالیت قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: در این راستا ستادی توسط دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و با حضور مدیر کل اموزش و پرورش و رییس شورای شهر جهت رضد و پیشگیری از آسیب های حوزه دانش آموزی تشکیل شده است.

,

نعیمی نژاد تصریح کرد: در ذیل این ستاد نیز کارگروه تخصصی تشکیل و پس از بحث و تبادل با نخبگان و کارشناسان، 11 نشست با موضوعات: مدیران مدارس و حمایت از آسیب دیدگان جرایم معارض اخلاق، تاثیر فضای مجازی بر گرایش نوجوانان به جرایم منافی عفت، بازی های آنلاین و تاثیر آن در آسیب های اجتماعی، اعتیاد مجازی با محوریت هرزه نگاری،مدیریت استفاده از فضای مجازی،مهارت های پیشرفته مشاوره در جرایم منافی عفت، مهارت های ارتباطی و حل تعارض مسائل جنسی در خانواده،مهارت های فرزند پروری و آموزش مسائل جنسی،کاهش آسیب دیدگی فرزندان طلاق و مهارت ارتباط موثر و سرزندگی تحصیلی و خودکارآمدی و مسئله هویتی نوجوانان تعریف شده است.

,

وی افزود: این سلسله نشست ها ویژه مدیران مدارس، والدین، دانش آموزان ، معلمین و مشاورین به صورت مستمر تا پایان سال برگزار خواهد شد.

,

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اظهار داشت: تاکید ویژه در این طرح بر آسیب های  معارض اخلاق یا به عبارت دیگر آسیب هایی که تاکنون  بیان و تشریح نمی شده بوده و ازین جهت طرح، بیان(بیان آسیبهای نهان) نام گرفته است.

,

نعیمی نژاد گفت: تجربه خوب مرکز حامی زنان و کودکان آسیب دیده در فضای مجازی در حل مسائل از راه دوستانه و غیر رسمی، انگیزه ای شد تا دادستانی جهت ورود به آسیب های نهان حوزه دانش آموزی نیز چنین تصمیمی بگیرد.

,

وی با اشاره به حساسیت های کار در حوزه دانش آموزی افزود: استفاده از اساتید شاخص، حفظ محرمانگی اطلاعات و ... از جمله مواردی است که در این طرح مورد توجه جدی قرار دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه