اخبار داغ

رشیدیان اعلام کرد؛

اعزام‌های سازمان یافته به عتبات عالیات سرعت می گیرد

اعزام‌های سازمان یافته به عتبات عالیات سرعت می گیرد
رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: اعزام‌ها به عتبات عالیات به شکل سازمان یافته و با سرعت بیشتر ادامه خواهد یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در این جلسه علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به آغاز اعزام کاروان‌های زیارتی به عتبات عالیات از هفته گذشته، تصریح کرد: اعزام زائرانی ایرانی به عراق به شکل سازمان یافته و با سرعت بیشتر ادامه خواهد یافت.
,
 
,
وی به اقدامات صورت گرفته برای همراهی هرچه بیشتر دفاتر خدمات زیارتی در رویکرد جدید با هدف تسهیل زیارت برای اقشار مردم با سلایق و ظرفیت‌های مالی مختلف اشاره و ابراز امیدواری کرد که در این رویکرد، زمینه ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر به زائران فراهم شود.
,
 
,
رئیس سازمان حج و زیارت همچنین به پیگیری‌های انجام شده برای اعزام زمینی زائران به عتبات اشاره کرد و در خصوص اعزام کاروان‌های زیارتی به سوریه نیز گفت: در مرحله اول اعزام مشتاقان زیارت حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) و حضرت رقیه (علیها السلام) از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران انجام خواهد شد و در آینده گسترش خواهد یافت.
,
 
,
این گزارش حاکیست، در ادامه این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین نواب ازدست اندرکاران حوزه عتبات سازمان حج و زیارت خواست به نحوی برنامه ریزی کنند که در ماه‌های رجب و شعبان اوج اعزام زائران به عتبات عالیات تحقق یابد.
,
 
,
وی افزود: در خصوص تغییرات صورت گرفته در اعزام کاروان‌های زیارتی به اعتاب مقدسه نیز هرچه سریع‌تر اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.
,
 
,
این جلسه با گزارش داود باقری مسئول هماهنگی دبیرخانه کارگروه‌های ۲۰ گانه بازنگری فرآیندهای اجرایی در حوزه حج و زیارت درباره اقدامات صورت گرفته برای تهیه و تدوین کتاب فعالیت این کار گروه‌ها ادامه یافت و آن را سندی بروز و قابل اتکاء برای کارگزارانی دانست که می‌خواهند در این حوزه فعالیت کنند.
,
 
,
در ادامه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در خصوص تکمیل فرآیند تدوین این کتاب توصیه‌هایی ارائه و تصریح کرد: این سند اجرایی باید به نحوی تهیه شود که در مقاطع زمانی آنچه را مورد نیاز کارگزاران است در اختیارشان قرار دهد.
,
 
,
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام نواب در سخنانی فرارسیدن هفته بسیج و پنجم آذر؛ سالروز تشکیل بسیج مستضعفان را تبریک گفت و با بیان روایتی از امیر مؤمنان حضرت علی (ع)، مظهر اخلاص را روحیه بسیجی دانست.
,
 
,
وی گفت: بسیجی‌ها بندگان مخلص و بی ادعایی هستند که اعمالشان را خالصانه برای خدا انجام می‌دهند و به هیچ وجه دنبال مطرح کردن خود نبوده و نیستند.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: بسیج یک روحیه است روحیه‌ای که در هر انسانی و در هر صحنه‌ای حضور و وجود داشته باشد تأثیر و اثر خود را دارد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه این روحیه در رفتار فرماندهان ارتش و سپاه همچون بابایی، صیاد شیرازی و حاج قاسم سلیمانی و همت کاملاً ملموس بود، افزود: این افراد انسان‌های پاک و آزاده ای بودند که از همه چیز خود در راه خدا گذشتند.
,
 
,
این روحیه را در بازسازی‌های زلزله و سیل، مبارزه با کرونا، صنعت و کشاورزی، سلول‌های بنیادی، غنی سازی اورانیوم، در حوزه و دانشگاه می‌توان مشاهده کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه