اخبار داغ

امام جمعه اراک:

آمریکایی‌ها نقض عهد کردند و به آنها باج نخواهیم داد/ دانشجویان بن بست های پیش رو را بگشایند

آمریکایی‌ها نقض عهد کردند و به آنها باج نخواهیم داد/ دانشجویان بن بست های پیش رو را بگشایند
آیت الله دری نجف آبادی گفت: آمریکایی‌ها نقض عهد کردند و مذاکرات را تحریم کردند که این یک ننگ برای آنهاست، آمریکا نفت، شخصیت‌های ما و حتی دارو را تحریم کرد البته ما دست‌وپا بسته نیستیم و جمهوری اسلامی ایران بسیار با قدرت در همه عرصه‌ها حضور مقتدرانه خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک در مصلی بیت‌المقدس در رابطه با مذاکرات اخیر هسته‌ای گفت: قبلاً شش دور از مذاکرات برگزار شد و شروع این دور مدتی طول کشید اما تیم کشورمان با قدرت برای مذاکره حضور پیدا کردند، شاید غربی‌ها گمان می‌کردند دست مذاکره‌کنندگان ما خالی است اما می‌بینیم که با قدرت در برابر غربی‌ها خواهند ایستاده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
امام‌جمعه اراک ادامه داد: آمریکایی‌ها نقض عهد کردند و مذاکرات را تحریم کردند و این یک ننگ برای آنهاست، آمریکا نفت، شخصیت‌های ما و حتی دارو را تحریم کرد البته ما دست‌وپا بسته نیستیم و جمهوری اسلامی ایران بسیار با قدرت در همه عرصه‌ها حضور مقتدرانه خواهد داشت که نمونه آن در اتحادیه شانگهای و اکو رقم خورد.
,
 
,
دری نجف‌آبادی تصریح کرد: ظرفیت‌های جمهوری اسلامی و همسایگان بسیار خوب است، ما آمریکایی‌ها را با پشتیانی ملت پشیمان خواهیم کرد و حتماً به آن‌ها باج نخواهیم داد، آمریکایی‌ها باید بدانند جمهوری اسلامی و محور مقاومت با قدرت از ملت مظلوم جهان دفاع خواهند کرد.
,
 
,
طالبان بر محور عدالت رفتار کنند/  امنیت مرزهای جمهوری اسلامی ایران باید حفظ شود
,
 
,
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ضمن ابراز تأسف از حوادث و ناآرامی‌ها در عراق و افغانستان تأکید کرد: طالبان اگر ادعای مسلمانی می‌کنند باید بر محور عدالت رفتار کنند، شرط مشروعیت در اسلام عدالت است و در عراق هم به همین ترتیب که امیدواریم در این دو کشور همسایه شرقی و غربی ما مسائل حکیمانه فیصله پیدا کند.
,
 
,
وی افزود: از طالبان انتظار داریم حقوق شیعیان و اقلیت‌ها را به رسمیت بشناسند و امنیت مرزها را حفظ کنند و پاسخگوی ملت مظلوم افغانستان باشند و این کشور را به پایگاهی برای آمریکا و اسرائیل نکنند.
,
 
,
باید در مرز دانش دنیا حرکت کنیم/ دانشجویان بن بست ها را بگشایند
,
 
,
امام‌جمعه اراک در ادامه با گرامیداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو بر اهمیت علم تأکید کرد و گفت: علم موجب عزت، اقتدار و افتخار است و باید به این اصل توجه کنیم، «العلم سلطان» یعنی علم مایه شوکت است و بدون علم نمی‌توان به‌جایی رسید و این‌همه علوم را شامل می‌شود یعنی ما باید در سه جبهه علوم اسلامی، علوم انسانی و علوم روز کار کنیم و پیشتاز باشیم.
,
 
,
دری نجف‌آبادی با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با نخبگان جوان افزود: تأکید بر پیشرفت در حوزه هوش مصنوعی مورد تأکید رهبر انقلاب است که ما باید در زمره ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه هوش مصنوعی قرار بگیریم فلذا لازم است مراکز دانشگاهی و پژوهشی این مسئله را جدی بگیرند.
,
 
,
وی ادامه داد: ما باید در زمینه دانش‌های پیش رفته دنیا بتوانیم قله‌های بزرگ علم و دانش را فتح کنیم و آینده صنعت، کشاورزی، اقتصاد و همه مسائل بر مبنای هوش مصنوعی رقم بخورد.
,
 
,
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: امروز کشور ما در زمینه نانو بسیار موفق است و خواهد بود، باید آینده‌نگرانه نگاه کینم و در مرز دانش دنیا حرکت کنیم، حدود ۵ میلیون دانشجو در کشور داریم که اگر همه حرکت کنند معجزه می‌آفرینند لذا دانشگاه‌های ما باید برای حل معضلات، سیاسی فرهنگی، اقتصادی و اداری کشور برنامه داشته باشند.
,
 
,
امام‌جمعه اراک تصریح کرد: آرزو داریم که دانشجویان ما باوجود هزینه‌هایی که برای آموزش می‌شود به‌جای اینکه نگاهشان به غرب باشد آماده باشند برای خدمت به سرزمین خودشان و تلاش کنند تا بن‌بست‌ها را بگشایند.
,
 
,
دری نجف‌آبادی تأکید کرد: انتظار ما از دولت تحول‌گرا نیز تحول اندیشه و بینش است و اینکه مرجع کشورهای اروپایی و امریکا نیستند بلکه مرجع سرزمینی است که دانشمندانی همچون بوعلی سینا در آن پرورش‌یافته‌اند.
,
 
,
امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: تحصیل و کسب دانش و طی کردن دوره‌های تکمیلی در خارج از کشور ایرادی ندارد اما دانشجویان ما باید برگردند و به کشور خدمت کنند.
,
 
,
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی همچنین با گرامیداشت روز نیروی دریایی گفت: از حضور مقتدرانه نیروی دریایی جمهوری اسلامی نه‌تنها در منطقه بلکه در سطح جهان آن هم با تکنولوژی‌های داخلی تشکر می‌کنیم و قدردان نیروهای شجاع و باغیرت ارتش و سپاه هستیم.
,
 
,
امام‌جمعه اراک همچنین در پایان یاد و خاطره عالم گرانقدر آیت‌الله سید رضی شیرازی و سالگرد رحلت آیت‌الله یزدی را گرامی داشت.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه