اخبار داغ

در مجمع هم‌اندیشی ستاد کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل مطرح شد؛

روحیه ایثار و شهادت، بزرگترین بمب هسته‌ای برای استکبار است/ پایبندی به آرمان شهدا، ملاک ارزیابی مسئولان می‌شود

روحیه ایثار و شهادت، بزرگترین بمب هسته‌ای برای استکبار است/ پایبندی به آرمان شهدا، ملاک ارزیابی مسئولان می‌شود
مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه در اردبیل از برگزاری کنگره ملی شهدا به عنوان یکی از بزرگترین عملیات‌های فرهنگی در کشور نام برد و گفت: تقویت وحدت و همدلی بین احاد مردم از برکات برگزاری کنگره ملی شهدا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان ما، سردار احمد حق‌طلب مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پیش از ظهر امروز در اولین مجمع مشورتی و هم اندیشی ستاد کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل به آثار و برکات برگزاری کنگره های ملی شهدا در جای جای کشور اشاره کرد و گفت: در طول ۱۲ سال گذشته که این کنگره ها با تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامیدر دستور کار استان ها قرار گرفته است، استان اردبیل به عنوان  سی امین استان کشور کنگره ملی ۳۴۰۰شهید استان اردبیل را در سال ۱۴۰۱ با مشارکت همه احاد مردم  و پشتیبانی دستگاه ها و نهاد های انقلابی استان برگزار خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما,

, ,

وی به کار تحقیقاتی پیرامون بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص کنگره ملی شهدا در استان های اشاره کرد و گفت: جهاد، شهادت و ایثار در دوران دفاع مقدس دارای  بیشترین فراوانی در بیانات فرمانده کل قوا بودند که این خود گویای اهمیت کار برای شهدا در جامعه است.

,

سردار حق طلب با بیان اینکه امروز حیات نظام و انقلاب ما مرهون جهاد و شهادت است، گفت:اگر دفاع مقدس و ایثار و از خود گذشتگی شهدا و ایثارگران نبود امرروز نیز خبری از انقلاب اسلامی نبود چراکه رزمندگان اسلام به ویژه شهدا در سخت ترین شرایط کشور جهاد کردن و نتیجه این جهاد نیز آرامش و امنیت امروزی در کشور است که در سایه همین امنیت امروز شاهد پیشرفت های روز افزون  و متعالی است.

,

وی به اهمیت برگزاری کنگره شهدا در نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: این کار به قدری ارزشمند و بابرکت است که رهبر معظم انقلاب دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی شهدا در کشور را حتی در ایام کرونایی نیز تعطیل نکرده و این جلسات را با رعایت پروتکل های بهداشتی بصورت حضوری برگزار کردند. 

,
مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه به برگزاری سی امین کنگره ملی شهدا در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: استان اردبیل در حالی بعد از ۳۳ سال از پایان جنگ تحمیلی توفیق برگزاری کنگره ملی شهدا را پیدا کرده است که از تجربیات گران بهای ۲۹ استان دیگر در برگزاری این محفل معنوی و نورانی برخوردار است.
,

وی از برگزاری کنگره ملی شهدا به عنوان یکی از بزرگترین عملیات های فرهنگی در کشور نام برد و گفت: تقویت وحدت و همدلی بین احاد مردم از برکات برگزاری کنگره ملی شهدا است.

,
این یادگار دوران دفاع مقدس در ادامه سخنان خود به پتانسیل هل و ظرفیت های معنوی استان اردبیل در برگزاری فاخر کنگره ملی ۳۴۰۰شهید استان اشاره کرد و گفت: روستای نیارق با ۵ شهید انقلاب به عنوان نمونه بارز ولایتمداری در دوران انقلاب اسلامی در کنار پرداختن به شهدای چالدران، مدافعان امنیت، مدافعان حرم و مدافعان سلامت به عنوان الگوهای تاثیرگذار در برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای استان اردبیل نام برد و گفت:انتقال درست فرهنگ ایثار و شهادت منجر شد که در دوران تهاجم تکفیری های داعش به سرزمین های اسلامی، جوانان امروز کشور جهت حضور در جبهه های مقاومت و دفاع از حرم و سرزمین های اسلامی فراتر از مرزهای کشف صف ببندند.
,
, ,
 
,
وی از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان بزرگترین سرمایه های کشور نام برد و گفت: امروز دشمنان انقلاب بیشتر از انچه از سلاح های پیشرفته ما هراسان باشند از روحیه جهاد و شهادت طلبی ما می ترسند چراکه رزمنئدگان اسلام با همین روحیه در جنگ ۸ ساله که به مثابه یک جنگ جهانی در ابعاد کوچک بود در برابر قدرت های غرب و شرق ایستادگی کردند.
,

سردار حق طلب با بیان اینکه امروز هم نیازمند همین روحیه هستیم گفت: یادواره ها و کنگره های شهدا روحیه بخش هستند.

,

وی از تکریم خانواده های شهدا به عنوان یک تکلیف نام برد و گفت: کنگره شهدا سنگین ترین مسئولیت اجتماعی است که بر عهده مسئولین استان است.

,

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه در پایان سخنان خود خدمت رسانی به مردم را از برکات کنگره ملی شهدا عنوان کرد و گفت: انجام کارهای عمرانی در مناطق محروم، اهدای جهیزیه به نوعروسان، اهدای کمک های مومنانه، آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد مالی و ده ها خدمت عام المنفعه با نام  و یاد شهدا و عمل به وصیت شهدا است که خود باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می شود.

,

, ,
روحیه ایثار، جهاد و شهادت ملت ما بزرگترین بمب هسته‌ای برای نظام سلطه است
, روحیه ایثار، جهاد و شهادت ملت ما بزرگترین بمب هسته‌ای برای نظام سلطه است, روحیه ایثار، جهاد و شهادت ملت ما بزرگترین بمب هسته‌ای برای نظام سلطه است,

آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و رئیس شورای سیاستگذاری کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل   ظهر امروز در نخستین مجمع شورای مشورتی و هم اندیشی ستاد کنگره ملی بزرگداشت 3400 شهید استان اردبیل که با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی و مسئولین نهادهای انقلابی استان در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، گفت: کنگره ملی شهدا به منزله یک جریان فرهنگی بزرگ است که در این زمینه نیازمند برنامه ریزی دقیق هستیم تا برنامه‌های فرهنگی را متناسب با نیاز جامعه و شان شهدا برگزار کنیم.

,

وی افزود: شهدای والامقام اهداف بزرگی داشتند که نشان دادن حسنات در این زمینه بسیار حائز اهمیت است، به همین منظور لازم و ضروری است تا ادب، اخلاق و انسانیت در جامعه به همگان آموخته شود چرا که شهدای والامقام کشورمان برای اعتلای کشور فدا شدند و امروز به عنوان نماد غیرت در برابر دشمنان هستند.

,

امام جمعه اردبیل ادامه داد: حل معضلات و گره‌های اجتماعی با توسل به شهدا محقق شده و امروز برخی از خودباختگان با گم کردن راه شهدا موضوع آشتی با آمریکا را مطرح می‌کنند در حالی که مسئله جنگ وجود ندارد و دشمنان به دنبال ایجاد خفت و خواری برای ملت ایران با تحمیل و زور هستند.

,

آیت‌الله عاملی افزود: بزرگترین حسنه در شرایط کنونی در زندگی بشریت شهدا هستند که نباید این حسنه را نادیده گرفته و یا نسبت به ارزش و اهمیت آن غفلت کنیم بلکه بهترین توصیف برای شهدا انتقال اخلاق‌، ادب و ارزش‌های انسانی است که در طول ۴۳ سال گذشته به ملت ایران منتقل شده است.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: شهدا جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا شاهد اعتلای کشور باشیم و این سرمایه‌های معنوی نماد عزت ما در برابر دشمنان هستند و قطعاً نسل آینده با تکیه و تمسک به این شهدا باید در مسیر خودسازی و ساختن کشوری عزتمند باشند.

,

, ,

آیت‌الله عاملی تهدید استکبار جهانی را در مذاکرات اخیر هسته‌ای را یادآور شد و گفت: ما احتیاج به مذاکره نداشتیم چراکه در زمان تصویب برجام ما مذاکراتمان را انجام داده بودیم و این غرب است که با عهدشکنی به دنبال گرفتن امتیازی بیشتر از جمهوری اسلامی ایران است.

,

وی گفت: امروز آمریکا به دجال خونینی تبدیل شده که تمام ملت‌ها را تهدید می‌کند اما ملت ایران در برابر خواسته آنها مرعوب نخواهد شد بلکه تلاش می‌کند تا در کنار صلح و آرامش با سایر کشورها، به استقلال و عزت واقعی خود پایبند باشد.

,

آیت‌الله عاملی گفت: جمهوری اسلامی ایران در دستیابی به توان هسته‌ای برای پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلف از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و ما بدون تمسک و توسل به نظام غرب سعی می‌کنیم تا با حاکمیت ملی و حفظ استقلال اهداف شایسته خود را پیگیری کنیم.

,

وی فکر شیطانی غرب در مجهز کردن برخی کشورها به سلاح هسته‌ای  را یادآور شد و گفت شهدا به ما یاد دادند که این کشور نیاز به بمب هسته‌ای ندارد چرا که روحیه ایثار، جهاد و شهادت این ملت بزرگترین بمب هسته‌ای برای نظام سلطه است.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به اهمیت کارهای فرهنگی اشاره کرد و گفت: باید کارهای فرهنگی در انتقال مواریث دوران دفاع مقدس را از مدارس و در قالب تئاتر، نمایش، کارهای هنری و انشا نویسی آغاز کنیم تا شایستگی‌های ۳ هزار و ۴۰۰ شهید اردبیل به بهترین شکل به نسل های آینده شناسانده شود.

,

وی لزوم توجه به مفاهیم الهی در آداب شکلی را یادآور شد و گفت: آداب شکلی اگر پیام فاخری داشته باشد دارای ارزش هستند.

,

آیت الله عااملی با بیان اینکه  دفاع مقدس نیز از جمله مناسک شکلی است گفت:  در آن جریان فرهنگی غنی و ارزشمندی نهفته است به همین دلیل است که ماندگار شده است.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در پایان سخنان خود گفت: کنگره ملی شهدا  بهترین فضا برای عهد و میثاقی مجدد با شهداست تا اهالی استان اردبیل بار دیگر با جاری شدن عطر شهادت، در جامعه، با ارمان های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کنند.

,

, ,
معیار پایبندی به آرمان شهدا، ملاک ارزیابی فعالیت مسئولان می شود
, معیار پایبندی به آرمان شهدا، ملاک ارزیابی فعالیت مسئولان می شود, معیار پایبندی به آرمان شهدا، ملاک ارزیابی فعالیت مسئولان می شود,
رضا قاسمیان معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل ظهر امروز در نخستین مجمع شورای مشورتی و هم اندیشی ستاد کنگره ملی  ۳۴۰۰ شهید استان اردبیلدر سالن ولایت از برگزاری کنگره ملی شهدا به عنوان فراخوان شهدا برای فریادرسی نام برد و گفت: قرار نیست ما به داد شهدا برسیم بلکه باید شهدا را دعوت کنیم تا در چنین محافل و مجالسی به داد ما برسند چرا که امروز بیشترین نیاز کشور به توسعه و تقویت فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است.
,
وی افزود: اگر از شهدا استمداد بطلبیم بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های ما برطرف خواهد شد.
,
قاسمیان از تدوین جدول ارزیابی فعالیت مسئولان و تعیین معیار اصلی در پایبندی به آرمان شهدا خبرداد و گفت: هر مدیری که بیشترین امتیاز را در پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و توجه به این سرمایه فاخر و ارزشمند به دست آورد قبول شده و گرنه از نظر دولت سیزدهم مردود به حساب می‌آید.
,
قاسمیان بی‌تفاوتی به خون شهدا را غیر قابل جبران توصیف کرد و افزود: در کنار مدیران دستگاه‌های اجرایی باید همه مردم قدردان مجاهدت شهدا و خانواده‌های ایثارگران باشند چرا که امروز آسیب‌های مختلف به ویژه تنبلی‌ها در نظام مدیریتی و خشکسالی در جامعه محصول غفلت از این خون‌های با ارزش و گران‌سنگ است.
,
وی  افزود: ما اگر می‌خواهیم مسائل و مشکلات کشور را در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، امنیتی از بین ببریم باید از ظرفیت چنین کنگره‌هایی در رفع و دفع آسیب‌ها استفاده کنیم چرا که شایسته نیست بعد از برگزاری این کنگره در استان اردبیل آمار جرایم و بزه اجتماعی رو به ازدیاد باشد.
,
قاسمیان کاهش آسیب های اجتماعی را از برکات برگزاری محافل شهدایی نام برد و گفت: تنها با وحدت و همدلی می توانیم طلاق، نزاع دسته‌جمعی و دیگر بزه‌ها در جامعه را به حداقل برسانیم.
,
وی افزود: تلاش می کنیم تا با ابتکار و خلاقیت و اجرای برنامه‌هایی نو و تاثیرگذار متفاوت ترین کنگره ملی شهدا در سطح کشور را اجرا کنیم.
,
برگزاری کنگره ملی شهدا، بزرگترین مانور فرهنگی در استان است
, برگزاری کنگره ملی شهدا، بزرگترین مانور فرهنگی در استان است, برگزاری کنگره ملی شهدا، بزرگترین مانور فرهنگی در استان است,

, ,
 سردار حسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در اولین مجمع مشورتی و هم اندیشی ستاد کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل که با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی و نهادهای فرهنگی و مذهبی استان در سالن ولایت اردبیل برگزار به اهداف برگزاری یادواره ها و کنگره های شهدا اشاره کرد و گفت: انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان و استحکام زیربناهای فرهنگی جامعه از جمله اهداف برگزاری یادواره های شهدا در جامعه است.
,
وی به لزوم ایجاد و تقویت گفتمان خدمت رسانی به مستضعفین و عموم مردم  در جامعه اشاره کرد و گفت: مردم داری، مردم نوازی و خدمت به مردم از جمله اخلاق نیک  و رفتار پسندیده ای است که از شهدای گرانقدر برای مردم به یادگار مانده و شایسته است مسئولین کشور در رده های مختلف نیز لا الگو برداری از شهدا در راه خدمت به مردم تلاش کنند.
,
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل  از ارتقای فرهنگ جامعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  و محرومیت زدایی از مناطق محروم با یاد و نام شهدای گرانقدر را از برکات برگزاری محافل شهدایی از جمله کنگره ملی شهدا عنوان کرد و گفت: محافل شهدایی علاوه بر عمق بخشی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه سبب تقویت وحدت و همبستگی در جامعه نیز می شود.
,
وی از برگزاری کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل به عنوان بزرگترین مانور فرهنگی در استان نام برد و گفت: امنیت، آرامش و پیشرفت کشور در ابعاد مختلف  مدیون ایثار و فداکاری شهدا و رزمندگان اسلام است.
,
, ,
 
,
سردار محمدی اصل در بخش دیگری از سخنان خود به نیازمندی های برگزاری کنگره ملی شهدا در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: اختصاص ساختمان ویژه جهت هماهنگی ها، برنامه ریزی ها و پیشبرد کارهای اجرایی کنگره ملی شهدا، تعریف و اختصاص ردیف بودجه ملی  برای کنگره  و استفاده از همه ظرفیت های فرهنگی، علمی و هنری استان در راستای برگزاری هرچه باشکوهتر کنگره ملی شهدای استان اردبیل از جمله نیازمندی های اولیه این رویداد مهم و پراهمیت در استان است و لازمه آن نیز وحدت و همدلی همه مسئولین دستگاه های اجرایی و نهادهای  انقلابی است.
,
وی با بیان اینکه کنگره ملی شهدا مانور فرهنگی ویژه در جنگ نرم دشمنان نیز محسوب می شود، گفت: همانگونه که در دوران دفاع مقدس  کوچه ها و منازل ایرانی ها در هر دیار و شهر و روستایی رنگ و بوی شهادت می داد و معابر و گذرگاه های ما پر از معنویت و همدلی بود، امروز نیز باید تلاش کنیم تا آن ایام ماندگار در تاریخ این مرز و بوم در سایه برگزاری کنگره ملی شهدا  دوباره در جامعه  تکرار و احیا شود.
,
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در پایان سخنان خود با بیان اینکه۴۱سال از دوران دفاع مقدس می گذرد گفتک همه باید جهادی وار وارد میدان شوند و با همت خود شور و نشاط را در جامعه ایجاد کرده عقب ماندگی ها را جبران کنیم 
,

, ,

اهدای احکام مسئولیت در ستاد کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل ، قرائت میثاق نامه توسط فرزند شهید، مداحی سرباز از رزمندگان دوران دفاع مقدس و پخش نماهنگ شهدای اردبیل  از جمله برنامه های این مراسم معنوی در اردبیل بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه