اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

«اومیکرون»؛ سنجه‌ای برای سنجش خدمت/ چرا از گزند سویه‌ای که جهان را به سوی «قرنطینه» برد، در امانیم؟!

«اومیکرون»؛ سنجه‌ای برای سنجش خدمت/ چرا از گزند سویه‌ای که جهان را به سوی «قرنطینه» برد، در امانیم؟!
ظهور سویه اومیکرون در جهان و تناسب ابتلا و تسری آن در کشورما نسبت به سایر کشورها نشان داد که دولت سیزدهم توانست با خدمتی صادقانه در مهار این سویه موفق عمل کند که اگر واردات واکسن و نهضت واکسیناسیون این دولت نبود،چه بسا امروز شرایط بغرنجی همچون کشورهای غربی داشتیم.
[

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «سویه اومیکرون کشورهای غرب و کشورهای صاحب نظر در حوزه علوم پزشکی را قرمز کرد و به قرنطینه کشاند» عبارتی است که این روزها صدر اخبار ایران و جهان را به خود اختصاص داده است. هر رسانه ای از این عبارت و با این محور و موضوع گزارش می نویسد و تحلیل می کند.

, به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ , شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اما با این وجود که کمتر از 40 روز از فراگیری اومیکرون در جهان می گذرد، الحمدلله هنوز کشور ما در شرایط بسیار خوبی به لحاظ مدیریتی قرار دارد.

,

این در حالیست که بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت و محققانی که روی سویه اومیکرون تحقیق کرده بودند، این سویه نسبت به سویه دلتا 500 درصد قدرت سرایت بیشتری دارد.

,

 

,

, ,

آمار منتشر شده در روز 29 آذر ماه 1400

, آمار منتشر شده در روز 29 آذر ماه 1400, آمار منتشر شده در روز 29 آذر ماه 1400,

 

,

فراموش نکرده ایم که در واپسین ماه ها و روزهای عمر دولت پیشین سویه دلتا نفس دولت را به شماره انداخته  و مردم را یکدست عزا دار کرده بود. دلتا در زمان خود خطرناک ترین سویه ای بود که گذشته از ایران نفس جهان را هم گرفته بود و شمار روزانه جان باختگان کشور ما را به روزی 700 جانباخته رساند!

,

با این وجود و در مقایسه اخبار و احوال چند ماه گذشته تا کنون سوالات و ابهامات فراوانی به ذهن متبادر می شود که گاه موجب حیرت است.

,

چرا باید در  طول بازه ای حدود یک سال پنج موج عظیم کشور را در نوردد؟ پنج موج که به اصطلاح پیک های کرونایی بودند، نا و رمق کشور ما را گرفت؛ آنهم در شرایطی که کشورمان آماج سخت ترین هجمه های اقتصادی، سیاسی، امنیتی و... قرار داشت که به شکر خدا بسیاری از این هجمه ها و نقشه های دشمنان ما نقش بر آب شد، مگر بخش هایی که برخی از دولتمردان دولت قبل با اهمال و سهل انگاری موجبات زیان به کشور را فراهم آوردند؛ مثل حوزه واکسیناسیون و واردات واکسن.

,

 

,

, ,

 

,

 این اهمال و کاستی تا به جایی برای عامه مردم ملموس و محسوس بود که بسیاری را بر آن داشت تا در فضای مجازی با ترند عبارت و هشتک واکسن بخرید، به اهمال ورزی مسئولان واکنش نشان دهند. گرچه در پاره ای موارد هم این نقیصه به حساب نظام گذاشته شد و با بلوای رسانه ای برخی از رسانه های معاند برخی از هموطنان ساده دل اینگونه دریافتند که حاکمیت میلی به واردات واکسن ندارد. درحالیکه تصمیم گیری خرد و کلان حوزه واردات واکسن و اجرای واکسیناسیون تماما در سیطره اختیارات دولت و مشخصا دولت گذشته بود و شخص رئیس جمهور پیشین در کسون رئیس بالاترین ستاد اجرایی مقابله با کرونا یعنی ستاد مقابله با کرونا برگزیده شد.

,

یکی از پاسخ هایی که عموم پزشکان با مهار نسبی اومیکرون داده اند این است که در پی واکسیناسیون گسترده ای که در دولت سیزدهم محقق شد، امکان ابتلای شهروندان واکسینه شده به اومیکرون به حداقل رسیده است.

,

اما مگر کشورهای اروپایی و امریکایی که امروز اومیکرون آنها را وادار به اجرای قرنطینه کرده واکسینه نشده اند؟ دست بر قضا آمار برخی کشورها مانند فرانسه در حوزه واکسیناسیون بالاست.

,

با این وجود آیا همان واکسن تولید داخل که در باور دوست و دشمن متشکل از آب مقطر بود، منجر به ایمنی بخشی قاطبه مردم کشورمان شده؟

,

  

, ,

نباید فراموش کرد که دولت گذشته با گارد انفعالی خود، کشور را در هیئت کشوری نیازمند و ناتوان نشان داده بود که برای خواهشی فراتر از حق خود، از سبدهای بین المللی تامین واکسن مانند کواکس تقاضای دریافت واکسن دارد و اگر نبود همت گروه های جهادی داخل کشور شاید امروزه شرایط بسیار بغرنجی را تجربه می کردیم.     

,

از طرفی دشمنان ما از این ابزار و انفعال نهایت بهره را بردند و بیشترین اجحاف را در حق کشور روا داشتند.

,

 

,

عین اللهی: دولت قبلی واکسن را وسیله‌ سیاسی‌کاری کرد

, عین اللهی: دولت قبلی واکسن را وسیله‌ سیاسی‌کاری کرد, عین اللهی: دولت قبلی واکسن را وسیله‌ سیاسی‌کاری کرد,

در این رابطه وزیر بهداشت صبح امروز در مراسم یازدهمین جشنواره تحقیقاتی باقرالعلوم و مراسم آغاز فاز سوم واکسن نورا،گفته است: دولت قبلی واکسن را وسیله‌ای برای کارهای سیاسی کرد.

, , , وزیر بهداشت صبح امروز در مراسم یازدهمین جشنواره تحقیقاتی باقرالعلوم و مراسم آغاز فاز سوم واکسن نورا, وزیر بهداشت صبح امروز در مراسم یازدهمین جشنواره تحقیقاتی باقرالعلوم و مراسم آغاز فاز سوم واکسن نورا,

 

,

, ,

 

,

وی در ادامه افزوده است: « مردم از شهریورماه تا امروز قدرت بسیار شگرفی را در واکسیناسیون نشان دادند؛ در شروع کار دولت سیزدهم تنها 5 میلیون دوز واکسن تزریق شده و در دولت قبلی واکسن وسیله‌ای برای برخی کارهای سیاسی مانند اف‌ای‌تی‌اف و برجام شده بود. در شروع کار دولت سیزدهم، ما واکسنی برای تزریق نداشتیم اما با هماهنگی ایجاد شده 180 میلیون دوز واکسن داریم که 115 میلیون دوز آن در چهارماه از زمان آغاز به کار تزریق شد.»

, « مردم از شهریورماه تا امروز قدرت بسیار شگرفی را در واکسیناسیون نشان دادند؛ در شروع کار دولت سیزدهم تنها 5 میلیون دوز واکسن تزریق شده و در دولت قبلی واکسن وسیله‌ای برای برخی کارهای سیاسی مانند اف‌ای‌تی‌اف و برجام شده بود. در شروع کار دولت سیزدهم، ما واکسنی برای تزریق نداشتیم اما با هماهنگی ایجاد شده 180 میلیون دوز واکسن داریم که 115 میلیون دوز آن در چهارماه از زمان آغاز به کار تزریق شد.», « مردم از شهریورماه تا امروز قدرت بسیار شگرفی را در واکسیناسیون نشان دادند؛ در شروع کار دولت سیزدهم تنها 5 میلیون دوز واکسن تزریق شده و در دولت قبلی واکسن وسیله‌ای برای برخی کارهای سیاسی مانند اف‌ای‌تی‌اف و برجام شده بود. در شروع کار دولت سیزدهم، ما واکسنی برای تزریق نداشتیم اما با هماهنگی ایجاد شده 180 میلیون دوز واکسن داریم که 115 میلیون دوز آن در چهارماه از زمان آغاز به کار تزریق شد.,

 

,

با این وجود با آغاز به کار دولت سیزدهم مهار کرونا با واردات حیرت آور و گسترده واکسن کلید خورد و پس از آن صف های تحقیر کننده واکسن برچیده شد. صف هایی که گاه مردم مجبور بودند روزهای متوالی در صف واکسن بمانند تا شاید بتوانند واکسن خود را دریافت کنند. نه تنها دولت سیزدهم صف های واکسیناسیون را با افزایش چشمگیر مراکز واکسیناسیون برچید، بلکه موجباتی فراهم آورد تا شهروندان بدون خرج وقت اضافی درهر مسیری که تردد دارند بتوانند در طول چند دقیقه واکسن خود را دریافت کنند و واکسینه شوند.

,

, ,

تازه دست های پنهان که می دیدند وضعیت به سویی پیش می رود که ضعف آنها برملا می شود و چه بسا رازهای مگویی فاش شود، با تحریف افکار عمومی و شایعه سازی هایی مبنی بر بیماری زایی واکسیناسیون مانند عقیم شدن جوانان و نوجوانان عملا چوب لای چرخ واکسیناسیون شدند و ترتیبی دادند که واکسیناسیون با تاخیر و فشار به کارد درمان و متولیان سلامت به آخرین منزلگاه خود برسد.

,

با این اوصاف که ظهور سویه اومیکرون گذشته از تمام مخاطراتش که بعضا در این شرایط کار و بار مضاعفی به دولت تحمیل و کار می کند، اما در پس زمینه خود همسویی دستگاه های مختلف دولتی و غیر دولتی در مهار کرونا و میل به خدمتی صادقانه را به منصه بروز و ظهور رساند و بیشتر از همه مصداق صادق این بیت المثل بود که می گوید: « دوصد گفته چون نیمه کردار نیست» و دولت سیزدهم نشان داد کمترین کار در جای خود بسیار ارزنده تر از زیباترین سخن است که عملی در پی نداشته باشد.

,

 

,

, ,

نویسنده : علی خدایی

,

 

,

انتهای پیام/
 

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه