اخبار داغ

حقایقی هولناک از عرضه گوشت شترمرغ در یزد؛

ورود شترمرغ‌های مریض و عرضه گوشت‌های حرام/بی اعتنایی دامپزشکی یزد به فروش گوشت‌های حرام!

ورود شترمرغ‌های مریض و عرضه گوشت‌های حرام/بی اعتنایی دامپزشکی یزد به فروش گوشت‌های حرام!
مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی شترمرغ داران استان یزد مواردی در زمینه عرضه گوشت شترمرغ مطرح کرده که در صورت صحت این موارد، دامپزشکی و جهاد کشاورزی باید به مردم یزد پاسخگو باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا شیری در گفتگو با خبرنگاریزدرسا، اظهار داشت: اکثر شترمرغ‌هایی که از استانهای همجوار وارد یزد می شود مریض و حتی مرده هستند و همین گوشت با وجود اطلاع مسئولان اداره کل دامپزشکی، در سطح فروشگاه‌های شهر یزد توزیع می شود و به دست مردم برای مصرف می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرس, ا,

وی، با بیان اینکه در سایه عدم نظارت مسئولان اداره کل دامپزشکی استان یزد، اکثر شترمرغهایی که وارد استان یزد می شود مریض و حتی مرده هستند، افزود: متاسفانه عده ای از افراد به دلایل سود و منفعت شخصی خود حاضر هستند گوشت غیراستاندارد را به مردم تحویل دهند که این اتفاق بعضا با اطلاع مسئولان اداره کل دامپزکشی استان در حال وقوع است.

,

وی ادامه داد: بنده بر اساس اطلاعات دقیق اعلام میکنم که خیلی از شترمرغهایی که برای کشتار وارد یزد می شوند مریض و حتی مرده هستند و اگر این دومورد نداشته باشند از غذاهای غیراستاندار استفاده کرده اند.

,

شیری ابراز داشت: در واحدهای پرورش شترمرغ استانهای همجوار متاسفانه غذای غیر استاندارد به شترمرغها می دهند که همین موضوع باعث می شود که رشد شترمرغها سرعت بگیرد اما مزه این گوشتها به شدت بدمزه است و باعث می شود مردم دیگر رغبتی به استفاده از این گوشت نداشته باشند.

,

, ,

مسئولان اداره کل دامپزشکی ازا ین موارد اطلاع دارند اما اقدامی انجام نمی دهند

, مسئولان اداره کل دامپزشکی ازا ین موارد اطلاع دارند اما اقدامی انجام نمی دهند, مسئولان اداره کل دامپزشکی ازا ین موارد اطلاع دارند اما اقدامی انجام نمی دهند,

مدیرعامل شرکت تعاونی پرورش دهندگان شترمرغ با اشاره به اینکه این موارد و حتی مسیر و زمان انتقال این شترمرغها را به مسئولان اداره کل دامپزشکی استان اعلام کرده ایم اما هیچ اعتنایی نکرده اند اظهار داشت: حتی در بین محموله هایی که وارد میشود شترمرغهای مولد وجود دارد که به شدت بدمزه می باشد.

,

وی با بیان اینکه مجوزهایی که برای واردات شترمرغ به یزد داده می شود تنها یک کاغذ است ابراز داشت: در عمل هیچ کدام از مسئولان اداره کل دامپزشکی استان بر این محموله ها نظارتی نداشته و هیچ معاینه ای از آنها به عمل نمی آورند.

,

استفاده غذای غیر استاندار توسط واحدهای پرورش شترمرغ استانهای همجوار

, استفاده غذای غیر استاندار توسط واحدهای پرورش شترمرغ استانهای همجوار, استفاده غذای غیر استاندار توسط واحدهای پرورش شترمرغ استانهای همجوار,

شیری در مورد اینکه چرا گوشت شترمرغ مورد نیاز استان از واحدهای پرورش دهنده خود استان یزد تامین نمی شود خاطرنشان کرد: علت این موضوع  حمایت مسئولان و همچنین استفاده از غذای غیر استاندارد در واحدهای پرورش شترمرغ استانهای همجوار است.

,

وی ادامه داد: متاسفانه در استانهای همجوار روغن سرخ کردنی رستوران ها را به عنوان غذا به شترمرغها می دهند که باعث می شود رشد این حیوانات سریع تر شود اما مزه گوشت انها به شدت بد مزه است.

,

این پرورش دهنده شترمرغ با اشاره به اینکه علت دومی که باعث ارزان تر شدن گوشت استانهای همجوار است استفاده آنها به صورت کامل از نهاده دولتی است اما در یزد اینگونه نیست ابراز داشت: واحدهای پرورش شترمرغ در یزد به علت عدم اختصاص نهاده دولتی مجبور به تهیه و استفاده از نهاده با قیمت آزاد هستند که همین موضوع باعث می شود قیمت تمام شده آنها به شدت افزایش یابد و مجبور باشند گوشت شترمرغ را با قیمت بالاتری به بازار عرضه کنند اما در استانهای همجوار به فراوانی نهاده دولتی وجود دارد و واحدهای پرورش شترمرغ از نهاده دولتی استفاده می کنند.

,

, ,

 

,

نهاده برای شترمرغها در استانها دیگر موجود است اما در یزد نه!

, نهاده برای شترمرغها در استانها دیگر موجود است اما در یزد نه!, نهاده برای شترمرغها در استانها دیگر موجود است اما در یزد نه!,

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی شترمرغ داران یزد ادامه داد: جهاد کشاورزی استان خود را موظف به تامین نهاده دولتی تنها برای واحدهای مجوز دار می داند و آن هم تنها به میزان 25الی30درصد نهاده مورد نیاز، اما ظاهرا این موضوع در استانهای همجوار صادق نیست و نهاده دولتی که در استان یزد نیست در استانهای همجوار فراوان وجود دارد.

,

شیری ابراز داشت: فراوانی نهاده برای واحدهای پرورش شترمرغ استانهای دیگر به اندازه ای است که وقتی یک پرورش دهنده شترمرغ یزدی، جوجه شترمرغ میخرد آنها نهاده مورد نیاز یک ماه آن را نیز به خریدار ارائه می دهند.

,

سنگ اندازی سازمان جهاد کشاورزی در مسیر صدور مجوز/ عدم حمایت مسئولان از پرورش دهندگان شترمرغ در یزد

, سنگ اندازی سازمان جهاد کشاورزی در مسیر صدور مجوز/ عدم حمایت مسئولان از پرورش دهندگان شترمرغ در یزد, سنگ اندازی سازمان جهاد کشاورزی در مسیر صدور مجوز/ عدم حمایت مسئولان از پرورش دهندگان شترمرغ در یزد,

شیری مهمترین مشکل فعلی پرورش دهندگان شترمرغ در یزد را عدم تامین شدن نهاده لازم دانسته و اظهار داشت: متاسفانه به علت سنگ اندازی سازمان جهاد کشاورزی استان در مسیر صدور مجوز تعداد بسیار اندکی در سطح استان موفق به اخذ مجوز شده اند.

,

وی ادامه داد: وقتی پرورش دهنده ای مجوز نداشته باشد به صورت طبیعی سازمان جهاد کشاورزی خود را موظف به تامین نهاده مورد نیازآنها نمی داند و به همین دلیل پرورش دهندگان مجبور هستند نهاده مورد نیاز خود را از بازار آزاد تامین کنند که قیمت آن 3الی4برابر نهاده دولتی است و به این شکل مجبور به افزایش قیمت گوشت و حتی ضرردهی هستند.

,

مدیرعامل شرکت تعاونی پرورش دهندگان شترمرغ یزد با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی برای صدور مجوز از پرورش دهندگان شترمرغ می خواهد که زمین بسیار بزرگی را به این موضوع اختصاص دهند تصریح کرد:این صحبت افراد با واقعیت ها همخوانی ندارد و در حقیقت یک پرورش دهنده شترمرغ به این میزان زمین نیازی ندارد.

,

شیری ابراز داشت: دومین درخواست غیر منطقی  سازمان جهادکشاورزی برای صدور مجوز ، فعالیت این واحدها با فاصله ای معین نسبت به روستاها می باشد که این موضوع باعث می شود یک فردی در کنار زمین و باغ خود نتواند به مانند مرغ و گوسفند، تعدادی شترمرغ نیز پرورش دهد.

,

وی ادامه داد: هرچند این قوانین سراسری است اما در استانهای دیگر مسئولان جهاد کشاورزی انعطاف بیشتری داشته و با پرورش دهندگان که قصد اشتغال زایی وتولید دارند همراهی بیشتری میکنند اما در یزد اینگونه نیست.

,

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی شترمرغ داران یزد گفت: به علت شرایط سخت صدور مجوز،تنها تعداد محدودی موفق به اخذ مجوز شده اند اما به اذعان خود مسئولان جهادکشاورزی تعداد افرادی که در این حرفه مشغول به فعالیت هستند چندین برابر تعداد افرادی است که مجوز دارند.

,

, ,
تعطیلی ۶۰درصد واحدهای پرورش شترمرغ در یزد
, تعطیلی ۶۰درصد واحدهای پرورش شترمرغ در یزد, تعطیلی ۶۰درصد واحدهای پرورش شترمرغ در یزد,
 
,
 این پرورش دهنده شترمرغ استان ادامه داد: حدود۶۰درصد از پرورش دهندگان شترمرغ در استان از سال گذشته تاکنون از این شغل خارج شده اند که علت آن عدم حمایت مسئولان جهادکشاورزی در تخصیص نهاده و همچنین عدم نظارت اداره کل دامپزشکی درجلوگیری از ورود شترمرغ از استانهای همجوار است.
,

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی شترمرغ داران یزد با بیان اینکه پرورش دهندگان شترمرغ در استان یتیم هستند و هیچ فرد و سازمانی از آنها حمایت نمی کند خاطرنشان کرد: پرورش دهندگان شترمرغ هم اکنون در حال ضرردهی هستند و به طور قطع اگر وضع فعلی ادامه پیدا کند تا پایان سال تعداد افرادی که مجبور به رها کردن این شغل خواهند شد بیش از عدد فعلی خواهد بود و در حال حاضر تعداد قابل توجهی از واحدها در حال تغییر کاربری زمین های خود هستند تا از این شغل خارج شوند.

,

قوانین اداره کل دامپزشکی با واقعیت ها همخوانی ندارد

, قوانین اداره کل دامپزشکی با واقعیت ها همخوانی ندارد, قوانین اداره کل دامپزشکی با واقعیت ها همخوانی ندارد,

وی یکی دیگر از مشکلات پیش روی پرورش دهندگان شترمرغ را قوانین اداره کل دامپزشکی بیان و خاطرنشان کرد: این اداره کل اعلام کرده که ذبح شترمرغها باید حتما در کشتارگاهها انجام شود به طور قطع همه متوجه مسائل بهداشتی و... هستند و تمام پرورش دهندگان نیز تمایل به انجام این کار دارند اما شترمرغ حیوانی به شدت استرسی است که در هنگام جابه جایی وزن آن کم و همچنین گوشت آن به علت ترس، بدمزه می شود و نکته مهمتراینکه جابه جایی این حیوان بعضا با تلفات همراه است که باعث ضرردهی پرورش دهندگان می شود.

,

شیری ادامه داد: اکثر شترمرغهایی هم که در کشتارگاههای یزد ذبح می شود از استانهای همجوار حمل می شود که متاسفانه شرایط حمل و جابه جایی و... استاندارد ندارد به همین دلیل به نظر میرسد اداره کل دامپزشکی برای کشتار این حیوان و همچنین رعایت نکات بهداشتی باید به فکر قوانین دیگری باشد.

,

, ,

گوشت شترمرغ در حال محو شدن از سبد غذایی خانوارها

, گوشت شترمرغ در حال محو شدن از سبد غذایی خانوارها, گوشت شترمرغ در حال محو شدن از سبد غذایی خانوارها,

حمیدرضا شیری مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی شترمرغ دارای یزد در پایان گفت: با تلاشهایی که در سالهای گذشته صورت گرفته بود تقریبا گوشت شترمرغ وارد سبدغذایی مردم شده بود اما به علت عدم نظارت و اهمال کاری مسئولان این موضوع در حال حذف است چون مردم از گوشت های غیر استانداردی استفاده کردند که مزه واقعی گوشت شترمرغ را منتقل نکرده است و این موضوع عاملی خواهد بود که نه تنها دیگر به سمت پرورش شترمرغ نیاید بلکه واحدهای فعلی نیز به علت عدم وجود بازار مجبور به تعطیلی واحدهای خود شوند.

,

تهیه و تنظیم: محمد کلماتیان

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه