اخبار داغ

پاسخ دادستان آزادشهر به دغدغه بسیجیان؛

اقدامات در سایت زباله آزادشهر را کافی نمی‌دانیم/ هیچ سارقی را مرخصی نمی‎دهیم

اقدامات در سایت زباله آزادشهر  را کافی نمی‌دانیم/ هیچ سارقی را مرخصی نمی‎دهیم
حسینی گفت: در رابطه با سایت زباله به‌عنوان یک موضوع مهم حقوق عامه این دادستانی پیگیری حقوق شهروندان در جهت برداشته شدن و انتقال سایت از این حوزه است و تا کنون اقدامات از سوی دادستانی برای رفع بوی نامطبوع صورت گرفته اما این را کافی نمی‌دانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما؛ مجمع عالی بسیج شهرستان آزادشهر با دادستان این شهرستان به منظور بررسی مشکلات، عدم اهتمام بعضی مسئولین در انجام وظایف و مسئولیتشان برگزار شد و بسیجیان نخبه اقشار مختلف به بیان برخی از مشکلات و مطالبات مردمی پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

یکی از مشکلاتی که در این جلسه مطرح شد وقوع سرقت حتی سرقت های خرد احساس امنیت را در جامعه کاهش می دهد و متاسفانه وقوع برخی از سرقت ها از جمله سرقت سیم های کابل مخابراتی به دلیل گسترش شرکت های مخابراتی و سهولت در سرقت آن به معضلی در جامعه تبدیل شده است که لازم است با همکاری و مشارکت سازمان های مرتبط در این حوزه اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گیرد.

,

با وجود اینکه بر اساس گزارش پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گلستان میزان دستگیری این سارقان ۵۶ درصد افزایش یافته است اما با این وجود این معضل در سطح استان گلستان به ویژه شهرستان آزادشهر باعث گلایه مندی شهروندان شده است.

,

از سویی دیگر معضلاتی مثل بوی نامطبوع زباله، بدحجابی، سگ گردانی، عدم ایمنی راه ها از مشکلات مهمی است که در شهرستان آزادشهر وجود دارد که باید مسئولان به آن اهتمام داشته باشند.

,

در این راستا سید داود حسینی، دادستان عمومی و انقلاب آزادشهر  می گوید: از آنجایی که پیشگیری از آسیب های اجتماعی صرفا وظیفه دستگاه قضایی و دادستانی نیست باید تمام ادارات متولی و دستگاه های اجرایی به وظایف خود عمل کنند در کنار این پیشگیری برخورد قاطع را با سارقین خصوصا سارقینی که به  اموال عمومی و دولتی خسارت وارد می‌کنند داشته باشند و لذا به هیچ سارقی مرخصی و تخفیف مجازات نمی‌دهیم.

,

حسینی بیان کرد: در رابطه با ترک فعل مسئولان و ادارات دولتی در دادستانی تا کنون اقدامات شایسته ای صورت گرفته بنابر رفع مشکلات با تذکرات و اخطار شفاهی است در صورت عدم اقدام مسئول مربوطه نسبت به رفع مشکل بدون اغماض نسبت به تشکیل پرونده اقدام خواهد شد.

,

وی یادآور شد: در رابطه با سایت زباله به عنوان یک موضوع مهم حقوق عامه این دادستانی پیگیری حقوق شهروندان در جهت برداشته شدن و انتقال سایت از این حوزه است و تا کنون اقدامات از سوی دادستانی برای رفع بوی نامطبوع صورت گرفته اما این را کافی نمی‌دانیم.

,

این مقام مسئول ادامه داد: مکاتبات در جهت رفع مشکلات زیست محیطی و بوی نامطبوع با مقامات استانی و رئیس کل محترم دادگستری صورت گرفته و در طی روز گذشته اخطار مجدد پلمپ در مهلت معین مبنی بر تسطیح و درختکاری کامل در محل دفن زباله و دفع کامل بوی نامطبوع پاکسازی محل دفن  که از مصوبات شورای تامین استان است انجام شده  و نیاز است دستگاه های دولتی نیز در این زمینه برای انتقال سایت همکار داشته باشند.

,

حسینی خاطرنشان کرد: طولانی‌شدن اتصال خطوط تلفن و برق و آب شرب از سوی مدیران این شرکت ها و رفع نکردن مشکلات در این حوزه ها در کمترین زمان ممکن از موارد تضییع حقوق عامه و ترک فعل محسوب می شود با پیگیری جدی جاده های خوش ییلاق در حال تامین روشنایی و رفع خرابی جاده ها و نصب حفاظ و تامین روشنایی جاده آزادشهر به گنبدکاووس  تا چند روز آینده هستیم.

,

وی در رابطه با مشکلات بانکی برخی واحد ها تولیدی که از طرف کارگروه اقتصادی مطرح شد، گفت: اگر بتوانیم گره ای از کار واحدهای تولیدی باز کنیم دریغ نمی‌کنیم از اجرای مزایده ها برخی واحدهای تولیدی جلوگیری شد، برخی شرکت های غیر فعال بعد چند سال احیا شد و نسبت به اعطای تسهیلات گردش در کار پیگیری‌های لازم صورت گرفت.

,

دادستان آزادشهر متذکر شد: در رابطه با برخی مشکلات شهری از جمله ساماندهی اتوبوس های فلکه الله و جمع آوری سگ‌های ولگرد و روشنایی جاده آزادشهر گنبد با شهرداری حتما پیگیری لازم جهت رفع این معظلات انجام می‌شود.

,

حسینی خاطرنشان کرد: درباره مسائل مطرح شده در مورد بد حجابی و عدم پوشش مناس برخورد قانونی و تشکیل پرونده قضایی همیشه جنبه ی بازدارندگی ندارد و نمیتوان پاسخ هر رفتار را با کیفر و اعمال مجازات داد مجازات آخرین مرحله برای مرتکب رفتار خلاف قانون است در مواردی لازم است باید با تذکر اصلاح صورت پذیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه