اخبار داغ

امام جمعه مشهد مطرح کرد؛

ضرورت راه اندازی ۲ مجتمع قضایی در حاشیه شهر مشهد/ خراسان رضوی نیازمند امکانات ویژه قضایی است

ضرورت راه اندازی ۲ مجتمع قضایی در حاشیه شهر مشهد/ خراسان رضوی نیازمند امکانات ویژه قضایی است
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه خراسان رضوی از یک خصوصیاتی برخوردار است که می‌طلبد در حوزه قضا از یک امکانات بیشتری برخوردار باشد، گفت: امیدواریم دستور ایجاد ۲ مجتمع قضایی در حاشیه شهر مشهد صادر شود تا مسائل مختلف این بافت به صورت مخصوص برطرف شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد صبح امروز در دیدار با رئیس قوه قضائیه، اظهار داشت: امروز قوه قضائیه با تمام دوران های گذشته خود در درازای عمر انقلاب اسلامی، متفاوت است، قوه قضائیه به عنوان یک تشکیلات و دستگاه فصل خصومت تنها در جامعه ما مطرح نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی همچنین ادامه داد: مردم ما به خصوص اقشار آسیب پذیر امروز به قوه قضائیه با این چشم نگاه می کنند که یک جریان خدوم در عرصه همه مسائل اجتماعی که در برابر مقابله و مبارزه با ظلم و فساد، به جامعه امنیتی بخشیده است که مردم آسیب پذیر از هر نوع تجاوزی در امان قرار گرفته اند.

,

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: این دخالت های ارزشمند و متعهدانه در امور اجتماعی در یک حرکت مبارزاتی پیروزمندانه در مقابله با فساد مدال افتخاری است که این قوه و دستگاه قضا در انقلاب اسلامی به دست آورده است و موجب آبرومندی جریان قضاوت در تمام دنیا به خصوص جهان اسلام شده است.

,

ضرر و زیان مفاسد اخلاقی و فرهنگی کمتر از مفاسد اقتصادی نیست

, ضرر و زیان مفاسد اخلاقی و فرهنگی کمتر از مفاسد اقتصادی نیس,

وی با بیان اینکه این فداکاری های ارزشمند و خدمات فوق العاده پیاپی است که در مبارزه با فساد، رئیس قوه قضائیه و کارکنان این قوه به جا آورده است، تصریح کرد: مردم از تجاوزات و رانت خواری ها و ویژه خواری های افراد خاصی رنج می بردند و همچنین افراد ضعیفی که حدود و حقوق خود را در پای تجاوزات نا حق عناصر زیاده طلب از بین رفته و پایمال می دیدند امروز به قوه قضائیه امیدوار هستند و از چنگ افراد زیاده طلب تا حدودی نجات پیدا کرده اند.

,

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه شما به عنوان یک رزمنده ضد فساد چهره شناخته شده ای دارید و به عنوان یک تلاشگری که بنا است که ریشه فساد را در کشور با امکانات قضا به کلی براندازی کند، اذعان کرد: فساد تنها اقتصادی نیست امروزه متاسفانه در آغوش مفاسد فرهنگی خانمان براندازی زندگی می کنیم که ضرر و زیان آن در فساد اقتصادی اگر بیشتر نباشد کمتر نیست.

,

فضای مجازی عرصه جولان عناصر سودجو و قدرت طلب شده است

, فضای مجازی عرصه جولان عناصر سودجو و قدرت طلب شده است,

وی با بیان اینکه فضای مجازی ولنگار بی بند و باری که عرصه جولان همه عناصر سود جو و افراد قدرت یاب شده است، عنوان کرد: از طرف دیگر دشمن خارجی هم با تمام قدرت در این عرصه در سایه نشر و توزیع مفاسد اخلاقی و فرهنگی جولان می دهد و فرهنگ بسیار آلوده ای که خانواده ها را به از بین رفتن تمام وابستگی های عاطفی درگیر می کند و آمار طلاق نیز نشان گر آن است.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه عرصه گناه و معصیتی که در بی حیایی، بی عفتی ها ، بی حجابی ها در کشور هندسه زندگی دینی مردم را به هم می زند مفاسد غیرقابل تحمل است که امیدواریم قوه قضائیه در این مبارزات خود، این نقطه فساد را هم هدف قرار دهند، تشریح کرد: قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد اخلاقی و مفاسد فرهنگی با همان قدرتی که در عرصه مفاسد اقتصادی وارد شده اند با این مفاسد، ستیز و مبارزه کنند تا جامعه ما را از این آلودگی های خانمان براندازی که همه خانواده ها را تهدید و دین مداری را به قربان گاه می آورد نجات پیدا کند.

,

حاشیه شهر مشهد بزرگترین حاشیه شهر در تمام استان های کشور است

, حاشیه شهر مشهد بزرگترین حاشیه شهر در تمام استان های کشور است,

وی با تاکید بر اینکه اگر توان بالای دلاورانه قضایی در کنار دیگر دستگاه ها قرار گیرد هم آنها در مبارزه موفق هستند و هم همه مبارزات فساد ستیز در عرصه فرهنگ و اخلاق به نتیجه می رسد، بیان کرد: استان خراسان رضوی به اعتبار وابستگی به ساحت مقدس امام هشتم (ع) از یک خصوصیاتی برخوردار است که از نظر رئیس قوه قضائیه پنهان نیست و می طلبد در حوزه قضا از یک امکانات بیشتری برخوردار باشد.

,

علم الهدی با بیان اینکه حاشیه شهر مشهد که متاسفانه در شهرهای بزرگ استان مثل نیشابور، سبزوار و تربت هم دچار حاشیه ناهنجاری هستیم شاید بزرگترین حاشیه شهری در تمام استان های کشور باشد، تاکید کرد: حاشیه شهر مشهد حدود یک میلیون و سیصد هزار جمعیت دارد و حتی برای از مهاجران بدون مجوز به کشور وارد شده اند در این حاشیه شهر مستقر هستند.

,

وی ادامه داد: یک جریان بی سابقه، بدون ریشه و بدون ملیت به نام کندوها این فضای حاشیه شهر را آلوده کرده است و چون این افراد شناسنامه ندارند فرزندان و جوانان آنها از علم و تحصیل و دانشگاه محروم مانده اند و این محرومیت باعث شده که فضای زندگی آنها را فساد بگیرد و انواع مفاسد اقتصادی در این قشر رواج پیدا کرده است.

,

شهر مشهد نیازمند امکانات ویژه قضایی است

, شهر مشهد نیازمند امکانات ویژه قضایی است,

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه مردمان محروم و مهاجرینی که از شهرهای دیگر به مشهد مهاجرت کرده اند در این حاشیه شهر حضور دارند، بیان کرد: مقام معظم رهبری از سال 94 به بنده ماموریت داده اند که مشکلات حاشیه شهر را با کمک تمام دستگاه ها و نهادها حل کنیم و خوشبختانه سپاه، کمیته امداد، ستاد اجرایی امام و آستان قدس رضوی با کمک های مختلفی که داشتند قدم های بلندی را برداشته اند.

,

وی همچنین ادامه داد: از نظر وجود ارازش و اوباش و تهدیداتی اخلاقی که در این حاشیه شهر وجود دارد نیازمند امکانات قضایی و ویژه ای است و امیدواریم دستور ایجاد 2 مجتمع قضایی در این بافت صادر شود تا مسائل مختلف حاشیه شهر به صورت مخصوص برطرف شود.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه شهر مشهد در سال 1398 بیش از 32 میلیون زائر داخلی و قریب 5 میلیون زائر خارجی دارد، ابراز کرد: مطمئناً این حجم از زائر مسائل مختلف فرهنگی و اخلاقی به دنبال خواهد داشت و می طلبد یک واحد قضایی مخصوص جریان زائران و رفت و آمدهای مختلف در شهر تشکیل شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه