اخبار داغ

در گفتگو با کارشناسان اقتصادی مطرح شد؛

قوای سه گانه برای تحقق جهش تولید و ثبات بازار هم گام شوند/ ثبات بازار پیش نیاز حرکت رو به جلو توسعه اقتصادی

قوای سه گانه برای تحقق جهش تولید و ثبات بازار هم گام شوند/ ثبات بازار پیش نیاز حرکت رو به جلو توسعه اقتصادی
جمعی از کارشناسان اقتصادی گفتند: وحدت بین قوای سه گانه و همکاری مردم گره گشای بسیاری از مسائل اقتصادی کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، وحدت و یکصدایی در سایه انسجام ملی با چاشنی همدلی و هم‌افزایی به اعتقاد جمعی از کارشناسان تاکنون مهمترین عامل پیشبرد اهداف انقلاب و نظام اسلامی بوده است و ملت را در گذر پیشرفت به سوی پیروزی از دست‌اندازها و گردنه‌های سخت، عبور و در قله موفقیت قرار داده است که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با قشر کارگران بر این امر مهم تاکید داشتند.
 
رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند:‌ دشمنان در این ده،‌ پانزده سال اخیر خیلی روشن سیاست‌شان از کار انداختن تولید کشور بود. همه این تحریم‌ها و این حرف‌ها همه‌ برای این بود که در کشور تولید از کار بیافتد. کارگران ما ایستادند در صف مقدم و نگذاشتند این اتفاق بیافتد و آنچه که در این زمینه ستون اصلی این خیمه بود کارگر بود.
 
همچنین تاکیدات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر یکصدایی در مقابل دشمنان، تعامل و هم‌افزایی قوا، پرهیز از حاشیه‌سازی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و واقعیت‌های کشور مورد توجه تمامی مسوولان و صاحب‌نظران کشور قرار گرفته است.
 
در شرایطی که دشمنان انقلاب و نظام بیش از هر دوره دیگری سعی در ایجاد اختلاف بین مسوولان و دلسردکردن مردم از نظام دارند توجه به سخنان اخیر و مکرر رهبر معظم انقلاب در داشتن اتحاد و تعامل با یکدیگر بسیار کارساز و ضروری است.
 
وحدت بین قوای سه گانه نقش اصلی گره گشایی از مسائل اقتصادی کشور

حسن گلمرادی، کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص برنامه‌های مهم دولت در زمینه مسائل اقتصادی گفتند که همه قوا و دستگاه ها و مردم به دولت کمک کنند، بیان کرد: تذکرات رهبر انقلاب به جا و به موقع بود و  هماهنگی و همکاری قوای سه گانه نقش مهمی در حل و فصل مسائل اقتصادی کشور دارد.
 
وی افزود: مسئولان کشور با تبیین برنامه ها و سیاست ها باید از طرق مختلف برخی نگرانی ها و دل‌مشغولی ها در باب امنیت اقتصادی اقشار مختلف را بر طرف کنند زیرا وجود آرامش و ثبات یک پیش‌نیاز مهم برای حرکت رو به جلو اقتصادی است.
 
این کارشناس تصریح کرد: مشخصا در مورد یارانه ها که نگرانی هایی را ایجاد کرده است دولتمردان با شفاف سازی ها و تببین برنامه ها از طرق مختلف برخی نگرانی های ایجادی را کاهش دهند.
 
وی گفت: ایجاد فضای امید و نشاط نسبت به آینده و اقتصاد کشور امر مهمی است که همه دست اندرکاران باید به آن توجه کنند. 
 
 
قوای سه گانه باید برای تحقق جهش تولید و ثبات بازار قدم بردارند
 
عبدالرئوف حسینی؛ کارشناس اقتصادی در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به بیانات رهبری و کمک قوای سه گانه به دولت، بیان کرد: منظور رهبری از کمک به دولت از طرف کل جامعه اعم از قوای سه گانه، نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و کمک مردمی است، که به نظر می رسد آنچه مردم در این برهه از زمان باید مدنظر قراردهند و قبول کردن شرایط موجود و قناعت بیشتر و همچنین همراهی نکردن با بعضی از جریانات خواهد بود.
 
وی افزود: رهبری انقلاب به درستی ابراز کردند که کارگران هر جامعه پایه و اساس آن محسوب می شوند، چرا که چرخه تولید به حرکت مستمر خود بدون وجود کارگران زحمت کش نخواهد چرخید.
 
این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: بیانات رهبری اتمام حجتی مبنی بر اینکه بیشتر هوای کارگران جامعه را داشته باشند، بوده، در غیر اینصورت و عدم رسیدگی به مشکلات این قشر در یک جمله عدم پرداخت مطالبات معوق آنان توسط برخی کارفرمایان تبعات خوب و خوشایندی در بر نخواهد داشت.
 
وی با اشاره به تحقق شعار سال جاری که در گرو ایجاد و تقویت شرکت های دانش بنیان است، گفت: از طرق مختلف می توان به این تحقق دست یافت مانند  دادن تسهیلات به جامعه واقعی هدف و برداشتن مقررات دست و پا گیر، در یک کلام کاهش برورکراسی اداری و نهایتا حذف امضاهای طلایی است.
 
حسینی خاطرنشان کرد: بحث قاچاق کالا را رهبر انقلاب در بیانات خود در سطح گسترده عنوان کردند، و ایجاد مزاحمت و محدودیت برای کولبران و سوخت بران خرد را منع کرده اند.

این کارشناس گفت: قوای مقننه و مجریه در زمینه محدودیت واردات کالای فاقد کیفیت و مشابه تولید داخلی باید تدبیری اتخاذ کنند، تا شرایط به گونه ای رقم بخورد که وضعیت جامعه به نفع عموم کشورمان تغییر یابد.
 
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
, وحدت بین قوای سه گانه نقش اصلی گره گشایی از مسائل اقتصادی کشور, وحدت بین قوای سه گانه نقش اصلی گره گشایی از مسائل اقتصادی کشور,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, قوای سه گانه باید برای تحقق جهش تولید و ثبات بازار قدم بردارند, قوای سه گانه باید برای تحقق جهش تولید و ثبات بازار قدم بردارند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه