اخبار داغ

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی:

اصلاح نظام یارانه‌ای سبب قطع دستان دلالان، واسطه گران و افراد سودجو می‌شود/ این طرح کمک شایانی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه می‌کند

اصلاح نظام یارانه‌ای سبب قطع دستان دلالان، واسطه گران و افراد سودجو می‌شود/ این طرح کمک شایانی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه می‌کند
آرامی گفت: این طرح در ابتدا کمک شایانی به اقشار آسیب‌پذیر می‌کند، دیگر اینکه در ارتقای کیفیت کالاهای مشمول این طرح تاثیرگذار است و تولید کنندگان نیز متوجه خواهند شد که منابع ارزی و مواد اولیه چگونه به دستشان می‌رسد و تعادل ارزی ایجاد شده و به کیفیت کالا توجه می‌کنند، حتی امکان این وجود دارد که قیمت کالا را کاهش دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور آرامی، نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز در خصوص طرح حمایتی دولت اظهار کرد: کاری که دولت با همراهی مجلس انجام داد در راستای مدیریت ارز و منابع ارزی کشور و کوتاه کردن دست دلالان و واسطه گران و فرصت طلبانی است که منابع ارزی کشور را با قیمت ارزان استفاده می کردند و به جای این که کالا را با کیفیت و قیمت مناسب و متعادل به دست مردم برسانند به شکل دیگری از آن بهره می بردند.
وی در ادامه افزود: این طرح در ابتدا کمک شایانی به اقشار آسیب‌پذیر می‌کند، دیگر اینکه در ارتقای کیفیت کالا های مشمول این طرح تاثیرگذار است و تولید کنندگان نیز متوجه خواهند شد که منابع ارزی و مواد اولیه چگونه به دستشان می رسد و تعادل ارزی ایجاد شده و به کیفیت کالا توجه می کنند، حتی امکان این وجود دارد که قیمت کالا را کاهش دهند.
نماینده مردم  بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این طرح، دولت موظف شده بود که درآمد حاصل از افزایش قیمت ارز در قالب یک رقم مشخصی قبل از شروع طرح به حساب سرپرستان خانوار واریز کند که این اقدام صورت گرفت و دو روز قبل از اجرای طرح حمایتی دولت، به دهک اول، نفری ۴۰۰ هزار تومان و به ۶ دهک دیگر مبلغ ۳۰۰ تومان علاوه بر یارانه کمیته امداد امام خمینی ره و سازمان بهزیست واریز شد.
آرامی همچنین تصریح کرد: در این طرح ، مردم بسیاری از کالاها ازقبیل دارو، بنزین، نان و ... را به قیمت قبل دریافت خواهند کرد و این طرح تنها در چهار قلم کالا به شکل مشخص اجرا می شود.
وی گفت: به موجب این طرح، توزیع عادلانه یارانه صورت می گیرد و یارانه ای که به ارز داده میشد، دولت به دست خود مردم و مصرف کننده می رساند بنابراین این اطمینان خاطر به مردم می دهیم که طرحی که دولت با مصوبه ای که مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۱ داشت حتما در جهت عدالت بهتر کیفیت بخشی به کالاها و قطع دستان دلالان، واسطه گران و افراد سودجو در این زمینه است.
نماینده مردم  بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد: در این طرح، شاهد ارتقای کیفیت کالا های تولیدی و افزایش تولید باشیم و مردم و جامعه به سمت و سوی عدالت بهتری پیش برود.
آرامی ابراز داشت: مردم ایران اسلامی، مردمی آگاه، هوشمند و با بصیرت هستند متوجه نییات ضد انقلابیون و افرادی که مترصد فرصت ها گاها برای ایجاد زمینه ناهنجاری و اغتشاشات اند خواهند بود اما در شرایط فعلی، مردم توجهشان نسبت به این مسأله بیشتر کنند و مطمئن باشند که دولت و مجلس در کنار مردم هستند و تمام تصمیمات در جهت کمک به افزایش عدالت در جامعه است.
وی بیان کرد: در این چهل و سه سالی که از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران می گذرد دشمن همواره مترصد فرصتی بوده که اتفاقی در کشور رخ دهد یا موضوعی پیش بیاید که باعث گرفتاری برای کشورژ جامعه، مردم و به ویژه جوانان شود،. لذا از مردم شریف و ولایتمدار ایران اسلامی می خواهیم که آرامش خود را حفظ کنند، نگران نباشند و مطمئن باشند که در این زمینه کمک خواهد شد که مشکل خاصی رخ ندهد شاید طی چند روز آینده یا یک ماه آتی التهاب بازار فروکش کند و حتی تصمیم گیری برای فعالین اقتصادی راحت تر باشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه