اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

FATF ارتباط مستقیمی با تجارت خارجی ندارد

FATF ارتباط مستقیمی با تجارت خارجی ندارد
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مباحث مطرح شده از سوی برخی درباره لزوم پیوستن ایران به FATF گفت: FATF ارتباط مستقیمی با تجارت خارجی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا مرحبا در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با انتقاد از مباحث مطرح شده از سوی برخی درباره لزوم پیوستن ایران به FATF اظهار کرد: افرادی که مسئه عضویت ایران در FATF را مطرح می‌کنند ظاهراً شناختی از موضوعات اقتصادی ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
وی اضافه کرد: نخست اینکه تصمیم‌گیری درباره پیوستن یا نپیوستن به FATF برعهده نظام است و کسی نمی‌تواند در این باره تصمیم بگیرد و شاید روی کاغذ این طرح ادعای مبارزه با پولشویی را داشته باشد، اما در حقیقت استقلال نظام را زیرسوال می‌برد و عدم پیوستن به FATF به‌هیچ عنوان نافی تجارت خارجی نیست.
,
 
,
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام است، عنوان کرد: البته حفاظت‌هایی که باید درباره مبادلات مالی صورت بگیرد، فراتر از استانداردهای FATF است و دستورالعمل‌هایی که در کشور ما برای مقابله با پولشویی اجرا می‌شوند بسیار گسترده‌تر از FATF است و نظارت‌ها در این باره کامل‌تر صورت می‌گیرد.
,
 
,
مرحبا یادآور شد: از سوی دیگر FATF ارتباط مستقیمی با تجارت خارجی ندارد و حتی عضویت در این طرح می‌تواند علاوه بر سلب استقلال ایران اسلامی، موانع جدی در راه تجارت خارجی ایجاد کند، بنابراین قطعاً شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام بهترین تصمیم را در این باره اتخاذ می‌کنند تا آسیبی به کشور وارد نشود.
,
 
,
وی تأکید کرد: موضوع مهم اینکه ایران اسلامی تحت فشار اشخاص یا گروهی به عضویت در FATF تن نمی‌دهد و منافع، مصالح، حکمت ملی و اصول اعتقاداتی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی بنا شده، اقتضا می‌کند ایران سیاست تعاملی خود را با سازمان‌های جهانی در پیش بگیرد.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه