اخبار داغ

گزارشی از رصد اقلام اساسی در بازار؛

موجودی کالاهایی اساسی در خراسان جنوبی شرایطی خوبی دارد/ افزایش پنج برابری جریمه برای گران فروشان

موجودی کالاهایی اساسی در خراسان جنوبی شرایطی خوبی دارد/ افزایش پنج برابری جریمه برای گران فروشان
همزمان با اجرای طرح مردمی سازی عادلانه یارانه ها اقلام اساسی در خراسان جنوبی به صورت فراوان موجود و یافت می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، چند روزی از آغاز طرح مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه ها میگذرد و قیمت برخی از اقلام اساسی آزاد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
با آزاد سازی قیمت برخی از اقلام اساسی مشکلی در خراسان جنوبی در بحث تامین اقلام ضروری وجود ندارد و حتی استان ما تامین کننده استانهای همجوار به ویژه در بحث گوشت مرغ و تخم مرغ است.
,
 
,
برای بررسی موجود بودن کالاهای اساسی در سطح شهر بیرجند به چند مغازه رفتیم و با مردم و مغازه داران صحبت کردیم.
,
 
,
خانم حسینی یکی از شهروندان بیرجندی که برای خرید گوشت مرغ به مغازه مواد پروتئینی آمده بود در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: علی رغم افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ اما مشکلی در بحث کمبود و نبود مرغ و تخم مرغ نیست و به راحتی در مغازه ها یافت میشود.
,
 
,
وی افزود: در مورد روغن جامد و مایع مقداری کمبود در سطح شهر مشاهده میشود اما فروشگاه های زنجیره ای سطح شهر روغن دارند و با قیمت جدید به فروش میرسد.
,
 
,
اقای قدیری یکی دیگر از شهروندان بیرجندی نیز در گفت و گو با خاورستان، بیان کرد: طی چند روز گذشته گوشت مرغ و تخم مرغ در بازار موجود بوده و است.
,
 
,
وی با بیان اینکه روزهای پایانی آخر هفته قبل شاهد خرید بسیار زیاد گوشت مرغ، تخم مرغ و لبنیات در سطح شهر بودیم، اظهار کرد: از روزی که قیمت ها آزاد و قیمت جدید اعلام شده خریدها کمتر است ‌و مشکلی در بحث کمبود شنیده و دیده نشده است.
,
 
,
فروشنده تخم مرغ فروشی نمایندگی پورشمسیان در خیابان جمهوری بیرجند نیز در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: تخم مرغ به وفور در بازار موجود است و به صورت کیلویی و شانه، بسته به نیاز مشتری به فروش میرسد.
,
 
,
وی عنوان کرد: اواخر هفته قبل حضور مردم برای خرید تخم مرغ بسیار زیاد بود و از روزی که قیمت جدید اعلام شده خرید به صورت روزهای پایانی هفته قبل انجام نمیشود.
,
 
,
این فروشنده گفت: برخلاف صحبت هایی که در خصوص فروش یک شانه کامل تخم مرغ مطرح میشود ما تخم مرغ را به صورت کیلویی و بسته به نیاز به مردم میدهیم.
,
 
,
یکی از فروشندگان مواد پروتئینی در گفت و گو با خاورستان، گفت: گوشت مرغ نیز به صورت فراوان در بازار موجود است و با توجه به افرایش قیمتها هیچ مشکلی در بحث تامین وجود ندارد.
,
 
,
وی افزود: در حال حاضر که قیمت مرغ آزاد شده خرید از طرف مردم کمتر انجام میشود.
,
 
,
این فروشنده بیان کرد: دو دلیل برای خرید کم وجود دارد؛ اینکه مردم در انتظار کاهش قیمت هستند و دلیل دیگر اینکه قبل از اعلام قیمت جدید مازاد بر نیاز هم خرید کردند و در حال حاضر نیاز گوشت مرغ ندارند.
,
 
,
وی عنوان کرد: علی رغم آزاد شدن قیمتها اما هیچ مشکلی در بحث تامین گوشت مرغ نیست و به صورت فراوان موجود است.
,
 
,
طبق پیگیری های خبرنگار ما روغن جامد و مایع مقداری در خرده فروشی ها کمتر بود و در برخی از فروشگاه های زنجیره ای سطح شهر با قیمت جدید یافت میشد.
,
 
,
حجت الاسلام علی نسائی زهان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان جنوبی در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: با توجه به شناختی که از مردم خراسان جنوبی داریم یقینا با این طرح مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه ها همراهی خواهند کرد.
,
 
,
وی افزود: چنانچه فروشندگان اقلام اساسی اقدام به گران فروشی اقلام کنند جریمه ها تا پنج برابر افزایش و مغازه این افراد برای مدتی پلمب خواهد شد.
,
 
,
علیرضا فولادی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بیرجند نیز ضمن اینکه اخباری مبنی بر احتکار مواد غذایی و ارزاق عمومی در یکی از انبارهای سطح شهرستان دریافت و کشف شده، گفت: نیروی انتظامی با محتکران کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه فعالیت به مخلان امنیت عمومی و اقتصادی را نخواهد داد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه