اخبار داغ

دل پر قلم زن اصفهانی از واسطه ها/ درد هنرمندان نداشتن حمایت کننده و نبود امنیت شغلی است

دل پر قلم زن اصفهانی از واسطه ها/ درد هنرمندان نداشتن حمایت کننده و نبود امنیت شغلی است
هنرمند قلمکار اصفهانی با اشاره به وضعیت بازار صنابع دستی و مشکلات هنرمندان گفت: درد هنرمندان نداشتن حمایت کننده و نبود امنیت شغلی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید پورواعظ اصفهانی قلمزن و مدرس این رشته در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: از ١٢ سالگی قلم به دست گرفتم و اکنون حدود ٢۵ سال است در این عرصه مشغول به فعالیت هستم، نوع قلمزنی که به آن می پردازم قلمزنی ریزه قلم، مشبک، قلم گیری، نیمه منبت و ترکیب سبک های مختلف است؛ اجزای کارم شامل ۴٠٠ نوع قلم ریزه و یک میز و صندلیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

این هنرمند در رابطه با سبک و مدل قلمزنی کارش اشاره کرد: سبک کار من اروپایی است، برخی آثار را بصورت ترکیبی، مدرن و تلفیقی خلق می کنم، از سوژه های مختلفی ایده می گیرم، اثری خلق کرده ام که چهره های داخل تابلو به اندازه یک لپه است و تمام اجزای صورت ماهرانه مانند الگوی اصلی طراحی شده است.

این قلمزن عنوان کرد: در گذشته کارگاه قلمزنی داشته و مدتی است کارگاه را جمع کرده و تنها کار می کنم، برای نگاه داشتن کارگاه باید برای هنرجوها کار تهیه کرد تا مشغول به فعالیت شوند همچنین پرداخت دستمزد و حتی حق بیمه نیز از جمله حقوق شاگردان است که باید پرداخت شود ولی این ها مستلزم بازار کار خوب است.

پورواعظ بیان داشت: قبلا تا ده نفر در کارگاهم نیروی کار داشتم اما حدود سه سال است انفرادی کار می کنم، در حیطه کار نتوانستم با مشتری ها برای صادرات به صورت مستقیم برخورد داشته باشم و متاسفانه درگیر واسطه ها شدم، به همین جهت در عرصه صادرات فعالیت نکردم و کارهایم را واسطه ها خریداری کردند.

*در کار درگیر واسطه ها هستیم

وی افزود: سالیانی است در کار، ما همیشه درگیر واسطه ها هستیم، قابل بیان است که واسطه ها شیره وجودی هنرمندان را می مکند به این صورت که واسطه حداقل دستمزد را به هنرمند پرداخت می کند و چند برابر دستمزد در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می رساند، ما مجبور به کار کردن با این افراد هستیم چرا که حمایتی از هنرمندان انجام نمی شود و ما باید خودمان کلاه خودمان را قاضی کنیم.

سعید پورواعظ اصفهانی اذعان کرد: در طول سال هایی که کار کردم و به یاد دارم فقط درگیر واسطه ها بودیم چرا که این واسطه ها دستهای دراز و طمع های زیادی دارند، ناگفته نماند حضور در نمایشگاه ها فرصت مناسبی است تا با خریداران به صورت مستقیم آشنا شویم ولی نمایشگاه ها نیز برای ما که حداقل دستمزد را دریافت می کنیم هزینه بر هستند.

این هنرمند گفت: نمایشگاه های خارجی خیلی خوبی برگزار می شود ولی مبالغ آن برای ما زیاد بوده و جالب است افرادی که از دست اندرکاران سازمان های مربوطه هستند، غرفه های نمایشگاهی رایگان دریافت می کنند ولی ما با وضع معیشت با بازار خرابمان باید هزینه های گزاف برای غرفه بدهیم.

پورواعظ ادامه داد: متاسفانه بازار شب عید برای من خوب نبود و نتوانستم عرضه مفیدی داشته باشم، افراد برجسته ای بصورت واسطه در زمینه فروش محصولات تاپ و تک هنرمندان فعالیت می کردند که با کنار رفتن این اشخاص بصورت ناگهانی بازار چرخید و روی فروش محصولات ما به صورت کاهشی اثر گذاشت.

پورواعظ ادامه داد: برخی از محصولاتی که من به بازار عرضه کردم حدود دو سال وقت مرا گرفته است و به این دلیل که کارهایم تاپ و تک است تولید انبوه ندارم، بنابراین با فروشندگانی که به دنبال فروش بازاری بودند و تعداد کار زیادی می خواستند تاکنون نتوانستم کار کنم.

وی خاطرنشان کرد: اگر من برای یک نمونه کارم که حدود سه هزار ساعت وقتم را گرفت بخواهم به صورت ساعتی دستمزد یک کارگر را بگیرم، باید ٣٠٠ میلیون پول می گرفتم در صورتی که آن محصول را با قیمت ۵٠ میلیون تومان به واسطه ها فروختم چرا که برای امرار معاش خانواده و مخارج فروشگاه مجبور می شوم.

*درد ما هنرمندان نداشتن حمایت کننده و نبود امنیت شغلی است

سعید پورواعظ اصفهانی توضیح داد: سالیانه به واسطه افزایش سن، از انرژی من کاسته می شود و من در مدت طول بهاری هنری ام می توانم بیست تکه کار تولید کنم که استثنایی و در حدی باشد که بتواند هنر را تکان دهد، این در صورتی برایم بصرفه خواهد بود که با این بیست تکه کار حتی آینده ام نیز از لحاظ اقتصادی تامین شود ولی متاسفانه تاکنون میسر نشده است.

به گفته این هنرمند تاکنون چندین بار تصمیم گرفتم از این شغل خارج شوم و به کار دیگری روی آورم ولی عاشق کارم هستم و با وجودم عجین شده است، توریست هایی که از این مسیر عبور می کنند و کارم را نظاره می کنند، صدای چکش و ایجاد طرح روی ظروف به روحم تعالی می بخشد.

پورواعظ تأکید کرد: خواب محصولات هنری زیاد است و برای خرید محصول نباید صرفا قیمت فلز و هنر انجام شده روی آن را درنظر گرفت بلکه باید مدت زمان خواب محصول نیز مدنظر قرار گیرد ولی خریدار و واسطه فقط قیمت فلز و هنر را حساب می کنند، با این حال بازار در شرایطی است که ما حتی خواب محصول را هم حساب نمی کنیم و دست رد به سینه مشتری نمی زنیم، تا بتوانیم از پس هزینه ها بربیاییم.

وی پیشنهاد کرد: کنسرت های روباز با کنترل صدا به منظور آسیب نرساندن به آثار تاریخی و اجرای جنگ های شادی یا هر برنامه نمایشگاهی دیگری در محوطه میدان امام در صورتی که منجر به جمع شدن مردم در این مکان و فروش بیشتر آثار هنرمندان و کسبه شود، به نسبت می تواند اقدام موثری باشد و مخالف آن نیستم.

سعید پورواعظ اصفهانی بیان کرد: درد ما هنرمندان نداشتن حمایت کننده و نبود امنیت شغلی است.

,

این هنرمند در رابطه با سبک و مدل قلمزنی کارش اشاره کرد: سبک کار من اروپایی است، برخی آثار را بصورت ترکیبی، مدرن و تلفیقی خلق می کنم، از سوژه های مختلفی ایده می گیرم، اثری خلق کرده ام که چهره های داخل تابلو به اندازه یک لپه است و تمام اجزای صورت ماهرانه مانند الگوی اصلی طراحی شده است.

این قلمزن عنوان کرد: در گذشته کارگاه قلمزنی داشته و مدتی است کارگاه را جمع کرده و تنها کار می کنم، برای نگاه داشتن کارگاه باید برای هنرجوها کار تهیه کرد تا مشغول به فعالیت شوند همچنین پرداخت دستمزد و حتی حق بیمه نیز از جمله حقوق شاگردان است که باید پرداخت شود ولی این ها مستلزم بازار کار خوب است.

پورواعظ بیان داشت: قبلا تا ده نفر در کارگاهم نیروی کار داشتم اما حدود سه سال است انفرادی کار می کنم، در حیطه کار نتوانستم با مشتری ها برای صادرات به صورت مستقیم برخورد داشته باشم و متاسفانه درگیر واسطه ها شدم، به همین جهت در عرصه صادرات فعالیت نکردم و کارهایم را واسطه ها خریداری کردند.

,

این هنرمند در رابطه با سبک و مدل قلمزنی کارش اشاره کرد: سبک کار من اروپایی است، برخی آثار را بصورت ترکیبی، مدرن و تلفیقی خلق می کنم، از سوژه های مختلفی ایده می گیرم، اثری خلق کرده ام که چهره های داخل تابلو به اندازه یک لپه است و تمام اجزای صورت ماهرانه مانند الگوی اصلی طراحی شده است.

,

این قلمزن عنوان کرد: در گذشته کارگاه قلمزنی داشته و مدتی است کارگاه را جمع کرده و تنها کار می کنم، برای نگاه داشتن کارگاه باید برای هنرجوها کار تهیه کرد تا مشغول به فعالیت شوند همچنین پرداخت دستمزد و حتی حق بیمه نیز از جمله حقوق شاگردان است که باید پرداخت شود ولی این ها مستلزم بازار کار خوب است.

,

پورواعظ بیان داشت: قبلا تا ده نفر در کارگاهم نیروی کار داشتم اما حدود سه سال است انفرادی کار می کنم، در حیطه کار نتوانستم با مشتری ها برای صادرات به صورت مستقیم برخورد داشته باشم و متاسفانه درگیر واسطه ها شدم، به همین جهت در عرصه صادرات فعالیت نکردم و کارهایم را واسطه ها خریداری کردند.

,

*در کار درگیر واسطه ها هستیم

وی افزود: سالیانی است در کار، ما همیشه درگیر واسطه ها هستیم، قابل بیان است که واسطه ها شیره وجودی هنرمندان را می مکند به این صورت که واسطه حداقل دستمزد را به هنرمند پرداخت می کند و چند برابر دستمزد در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می رساند، ما مجبور به کار کردن با این افراد هستیم چرا که حمایتی از هنرمندان انجام نمی شود و ما باید خودمان کلاه خودمان را قاضی کنیم.

سعید پورواعظ اصفهانی اذعان کرد: در طول سال هایی که کار کردم و به یاد دارم فقط درگیر واسطه ها بودیم چرا که این واسطه ها دستهای دراز و طمع های زیادی دارند، ناگفته نماند حضور در نمایشگاه ها فرصت مناسبی است تا با خریداران به صورت مستقیم آشنا شویم ولی نمایشگاه ها نیز برای ما که حداقل دستمزد را دریافت می کنیم هزینه بر هستند.

این هنرمند گفت: نمایشگاه های خارجی خیلی خوبی برگزار می شود ولی مبالغ آن برای ما زیاد بوده و جالب است افرادی که از دست اندرکاران سازمان های مربوطه هستند، غرفه های نمایشگاهی رایگان دریافت می کنند ولی ما با وضع معیشت با بازار خرابمان باید هزینه های گزاف برای غرفه بدهیم.

پورواعظ ادامه داد: متاسفانه بازار شب عید برای من خوب نبود و نتوانستم عرضه مفیدی داشته باشم، افراد برجسته ای بصورت واسطه در زمینه فروش محصولات تاپ و تک هنرمندان فعالیت می کردند که با کنار رفتن این اشخاص بصورت ناگهانی بازار چرخید و روی فروش محصولات ما به صورت کاهشی اثر گذاشت.

پورواعظ ادامه داد: برخی از محصولاتی که من به بازار عرضه کردم حدود دو سال وقت مرا گرفته است و به این دلیل که کارهایم تاپ و تک است تولید انبوه ندارم، بنابراین با فروشندگانی که به دنبال فروش بازاری بودند و تعداد کار زیادی می خواستند تاکنون نتوانستم کار کنم.

وی خاطرنشان کرد: اگر من برای یک نمونه کارم که حدود سه هزار ساعت وقتم را گرفت بخواهم به صورت ساعتی دستمزد یک کارگر را بگیرم، باید ٣٠٠ میلیون پول می گرفتم در صورتی که آن محصول را با قیمت ۵٠ میلیون تومان به واسطه ها فروختم چرا که برای امرار معاش خانواده و مخارج فروشگاه مجبور می شوم.

*درد ما هنرمندان نداشتن حمایت کننده و نبود امنیت شغلی است

,

*در کار درگیر واسطه ها هستیم

, *در کار درگیر واسطه ها هستیم, *در کار درگیر واسطه ها هستیم,

وی افزود: سالیانی است در کار، ما همیشه درگیر واسطه ها هستیم، قابل بیان است که واسطه ها شیره وجودی هنرمندان را می مکند به این صورت که واسطه حداقل دستمزد را به هنرمند پرداخت می کند و چند برابر دستمزد در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می رساند، ما مجبور به کار کردن با این افراد هستیم چرا که حمایتی از هنرمندان انجام نمی شود و ما باید خودمان کلاه خودمان را قاضی کنیم.

,

سعید پورواعظ اصفهانی اذعان کرد: در طول سال هایی که کار کردم و به یاد دارم فقط درگیر واسطه ها بودیم چرا که این واسطه ها دستهای دراز و طمع های زیادی دارند، ناگفته نماند حضور در نمایشگاه ها فرصت مناسبی است تا با خریداران به صورت مستقیم آشنا شویم ولی نمایشگاه ها نیز برای ما که حداقل دستمزد را دریافت می کنیم هزینه بر هستند.

,

این هنرمند گفت: نمایشگاه های خارجی خیلی خوبی برگزار می شود ولی مبالغ آن برای ما زیاد بوده و جالب است افرادی که از دست اندرکاران سازمان های مربوطه هستند، غرفه های نمایشگاهی رایگان دریافت می کنند ولی ما با وضع معیشت با بازار خرابمان باید هزینه های گزاف برای غرفه بدهیم.

,

پورواعظ ادامه داد: متاسفانه بازار شب عید برای من خوب نبود و نتوانستم عرضه مفیدی داشته باشم، افراد برجسته ای بصورت واسطه در زمینه فروش محصولات تاپ و تک هنرمندان فعالیت می کردند که با کنار رفتن این اشخاص بصورت ناگهانی بازار چرخید و روی فروش محصولات ما به صورت کاهشی اثر گذاشت.

,

پورواعظ ادامه داد: برخی از محصولاتی که من به بازار عرضه کردم حدود دو سال وقت مرا گرفته است و به این دلیل که کارهایم تاپ و تک است تولید انبوه ندارم، بنابراین با فروشندگانی که به دنبال فروش بازاری بودند و تعداد کار زیادی می خواستند تاکنون نتوانستم کار کنم.

,

وی خاطرنشان کرد: اگر من برای یک نمونه کارم که حدود سه هزار ساعت وقتم را گرفت بخواهم به صورت ساعتی دستمزد یک کارگر را بگیرم، باید ٣٠٠ میلیون پول می گرفتم در صورتی که آن محصول را با قیمت ۵٠ میلیون تومان به واسطه ها فروختم چرا که برای امرار معاش خانواده و مخارج فروشگاه مجبور می شوم.

,

*درد ما هنرمندان نداشتن حمایت کننده و نبود امنیت شغلی است

, *درد ما هنرمندان نداشتن حمایت کننده و نبود امنیت شغلی است, *درد ما هنرمندان نداشتن حمایت کننده و نبود امنیت شغلی است,

سعید پورواعظ اصفهانی توضیح داد: سالیانه به واسطه افزایش سن، از انرژی من کاسته می شود و من در مدت طول بهاری هنری ام می توانم بیست تکه کار تولید کنم که استثنایی و در حدی باشد که بتواند هنر را تکان دهد، این در صورتی برایم بصرفه خواهد بود که با این بیست تکه کار حتی آینده ام نیز از لحاظ اقتصادی تامین شود ولی متاسفانه تاکنون میسر نشده است.

به گفته این هنرمند تاکنون چندین بار تصمیم گرفتم از این شغل خارج شوم و به کار دیگری روی آورم ولی عاشق کارم هستم و با وجودم عجین شده است، توریست هایی که از این مسیر عبور می کنند و کارم را نظاره می کنند، صدای چکش و ایجاد طرح روی ظروف به روحم تعالی می بخشد.

پورواعظ تأکید کرد: خواب محصولات هنری زیاد است و برای خرید محصول نباید صرفا قیمت فلز و هنر انجام شده روی آن را درنظر گرفت بلکه باید مدت زمان خواب محصول نیز مدنظر قرار گیرد ولی خریدار و واسطه فقط قیمت فلز و هنر را حساب می کنند، با این حال بازار در شرایطی است که ما حتی خواب محصول را هم حساب نمی کنیم و دست رد به سینه مشتری نمی زنیم، تا بتوانیم از پس هزینه ها بربیاییم.

وی پیشنهاد کرد: کنسرت های روباز با کنترل صدا به منظور آسیب نرساندن به آثار تاریخی و اجرای جنگ های شادی یا هر برنامه نمایشگاهی دیگری در محوطه میدان امام در صورتی که منجر به جمع شدن مردم در این مکان و فروش بیشتر آثار هنرمندان و کسبه شود، به نسبت می تواند اقدام موثری باشد و مخالف آن نیستم.

سعید پورواعظ اصفهانی بیان کرد: درد ما هنرمندان نداشتن حمایت کننده و نبود امنیت شغلی است.

,

سعید پورواعظ اصفهانی توضیح داد: سالیانه به واسطه افزایش سن، از انرژی من کاسته می شود و من در مدت طول بهاری هنری ام می توانم بیست تکه کار تولید کنم که استثنایی و در حدی باشد که بتواند هنر را تکان دهد، این در صورتی برایم بصرفه خواهد بود که با این بیست تکه کار حتی آینده ام نیز از لحاظ اقتصادی تامین شود ولی متاسفانه تاکنون میسر نشده است.

,

به گفته این هنرمند تاکنون چندین بار تصمیم گرفتم از این شغل خارج شوم و به کار دیگری روی آورم ولی عاشق کارم هستم و با وجودم عجین شده است، توریست هایی که از این مسیر عبور می کنند و کارم را نظاره می کنند، صدای چکش و ایجاد طرح روی ظروف به روحم تعالی می بخشد.

,

پورواعظ تأکید کرد: خواب محصولات هنری زیاد است و برای خرید محصول نباید صرفا قیمت فلز و هنر انجام شده روی آن را درنظر گرفت بلکه باید مدت زمان خواب محصول نیز مدنظر قرار گیرد ولی خریدار و واسطه فقط قیمت فلز و هنر را حساب می کنند، با این حال بازار در شرایطی است که ما حتی خواب محصول را هم حساب نمی کنیم و دست رد به سینه مشتری نمی زنیم، تا بتوانیم از پس هزینه ها بربیاییم.

,

وی پیشنهاد کرد: کنسرت های روباز با کنترل صدا به منظور آسیب نرساندن به آثار تاریخی و اجرای جنگ های شادی یا هر برنامه نمایشگاهی دیگری در محوطه میدان امام در صورتی که منجر به جمع شدن مردم در این مکان و فروش بیشتر آثار هنرمندان و کسبه شود، به نسبت می تواند اقدام موثری باشد و مخالف آن نیستم.

,

سعید پورواعظ اصفهانی بیان کرد: درد ما هنرمندان نداشتن حمایت کننده و نبود امنیت شغلی است.

,
انتهای پیام/
,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه