اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

واردات خودرو موجب کاهش التهاب بازار می‌شود/ دولت سیزدهم در واردات خودرو مصمم است

واردات خودرو موجب کاهش التهاب بازار می‌شود/ دولت سیزدهم در واردات خودرو مصمم است
روح‌الله عباسپور گفت: برای بهبود کیفیت خودرو لازم است واردات صورت بگیرد چراکه واردات بر قیمت و کیفیت خودرو اثرگذار بوده و خودروسازان داخلی برای ارتقای کیفیت به رقابت می‌پردازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح‌الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به تصویب کلیات واردات خودرو در هیئت وزیران اظهار کرد: علی‌رغم اینکه صنعت خودروسازی در کشور سابقه چندین ساله دارد و تنوع مناسبی در این صنعت ایجاد شده، اما کیفیت و قیمت آن مورد رضایت نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین؛,
وی افزود: کیفیت و قیمت خودرو دو مشکل اساسی در صنعت خودروسازی کشور بوده و نارضایتی خودروسازان نیز به دلیل خرید مواد اولیه با تعرفه آزاد است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای بهبود کیفیت خودرو لازم است واردات صورت بگیرد؛ چراکه واردات بر قیمت و کیفیت خودرو اثرگذار بوده و خودروسازان داخلی هم برای ارتقای کیفیت به رقابت با هم می‌پردازند.

مجلس در دو مرحله برای واردات خودرو اقدام کرده است

عباسپور گفت: به منظور افزایش ارتقای کیفیت خودرو باید با خودروسازان بزرگ دنیا تعامل داشته و از دانش فنی آنها استفاده کنیم و این امر می‌تواند بر قیمت تمام شده خودرو نیز اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: با واردات خودرو باید قیمت دستوری برای فروش آن حذف شود، در این صورت سود خودروی داخلی در حاشیه بازار تعیین و قیمت آن توسط عرضه و تقاضا مشخص شده و از میزان التهاب بازار کاسته می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی در دو مرحله برای واردات خودرو اقدام کرده است؛ به طوریکه در یک بازه در حوزه کمیسیون صنایع و معادن به شرط صادرات قطعات خودرو و هر نوع نیرو محرکه بدون منشا عرضه داخلی ورود پیدا کرد.

بالابودن قیمت عرضه مهمترین مشکل خودروسازان

عباسپور اذعان کرد: در بودجه سال‌جاری مجلس ورود پیدا کرد و در بودجه سالیانه واردات خودرو از جمله ورود 100 هزار خودروی سواری، خودروهای کِشنده و ماشین آلات کشاورزی به کشور را مجاز دانست؛ دولت به مطالبات مردم توجه و با واردات آن موافقت کرد.
 
وی یادآور شد: بالابودن قیمت عرضه و مواد اولیه از جمله ورقه فولادی، آلومینیوم و پلیمر از مشکلات صنعت خودروسازی کشور است؛ در حالی که خودروساز خودرو را با قیمت دستوری می‌فروشد مواد اولیه آن را با تعرفه آزاد خریداری می‌کند.
 
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به وعده وزیر صمت برای واگذاری سهام دولت در دو شرکت سایپا و ایران خودرو به بخش خصوصی گفت: سهم دولت در ایران خودرو 6 درصد و در سایپا 17 درصد است که علی رغم پایین بودن این سهم دولت، هیئت مدیره و مدیرعامل این دو شرکت را انتخاب می‌کند و این خود یکی از معضلات و گرفتاری‌ها است.
 
عباسپور در پایان گفت: دولت باید سهم خود را در خودروسازی به بخش خصوصی واگذار کرده و سیاستگذاری، حمایت، نظارت و کنترل را در نظر داشته باشد که با این روش بخشی از مشکلات خودروسازی حل می‌شود.
 
انتهای پیام/
,
وی افزود: کیفیت و قیمت خودرو دو مشکل اساسی در صنعت خودروسازی کشور بوده و نارضایتی خودروسازان نیز به دلیل خرید مواد اولیه با تعرفه آزاد است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای بهبود کیفیت خودرو لازم است واردات صورت بگیرد؛ چراکه واردات بر قیمت و کیفیت خودرو اثرگذار بوده و خودروسازان داخلی هم برای ارتقای کیفیت به رقابت با هم می‌پردازند.

مجلس در دو مرحله برای واردات خودرو اقدام کرده است

عباسپور گفت: به منظور افزایش ارتقای کیفیت خودرو باید با خودروسازان بزرگ دنیا تعامل داشته و از دانش فنی آنها استفاده کنیم و این امر می‌تواند بر قیمت تمام شده خودرو نیز اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: با واردات خودرو باید قیمت دستوری برای فروش آن حذف شود، در این صورت سود خودروی داخلی در حاشیه بازار تعیین و قیمت آن توسط عرضه و تقاضا مشخص شده و از میزان التهاب بازار کاسته می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی در دو مرحله برای واردات خودرو اقدام کرده است؛ به طوریکه در یک بازه در حوزه کمیسیون صنایع و معادن به شرط صادرات قطعات خودرو و هر نوع نیرو محرکه بدون منشا عرضه داخلی ورود پیدا کرد.

بالابودن قیمت عرضه مهمترین مشکل خودروسازان

عباسپور اذعان کرد: در بودجه سال‌جاری مجلس ورود پیدا کرد و در بودجه سالیانه واردات خودرو از جمله ورود 100 هزار خودروی سواری، خودروهای کِشنده و ماشین آلات کشاورزی به کشور را مجاز دانست؛ دولت به مطالبات مردم توجه و با واردات آن موافقت کرد.
 
وی یادآور شد: بالابودن قیمت عرضه و مواد اولیه از جمله ورقه فولادی، آلومینیوم و پلیمر از مشکلات صنعت خودروسازی کشور است؛ در حالی که خودروساز خودرو را با قیمت دستوری می‌فروشد مواد اولیه آن را با تعرفه آزاد خریداری می‌کند.
 
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به وعده وزیر صمت برای واگذاری سهام دولت در دو شرکت سایپا و ایران خودرو به بخش خصوصی گفت: سهم دولت در ایران خودرو 6 درصد و در سایپا 17 درصد است که علی رغم پایین بودن این سهم دولت، هیئت مدیره و مدیرعامل این دو شرکت را انتخاب می‌کند و این خود یکی از معضلات و گرفتاری‌ها است.
 
عباسپور در پایان گفت: دولت باید سهم خود را در خودروسازی به بخش خصوصی واگذار کرده و سیاستگذاری، حمایت، نظارت و کنترل را در نظر داشته باشد که با این روش بخشی از مشکلات خودروسازی حل می‌شود.
 
انتهای پیام/
,
وی افزود: کیفیت و قیمت خودرو دو مشکل اساسی در صنعت خودروسازی کشور بوده و نارضایتی خودروسازان نیز به دلیل خرید مواد اولیه با تعرفه آزاد است.
,

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای بهبود کیفیت خودرو لازم است واردات صورت بگیرد؛ چراکه واردات بر قیمت و کیفیت خودرو اثرگذار بوده و خودروسازان داخلی هم برای ارتقای کیفیت به رقابت با هم می‌پردازند.
,
,

مجلس در دو مرحله برای واردات خودرو اقدام کرده است
,
, مجلس در دو مرحله برای واردات خودرو اقدام کرده است, مجلس در دو مرحله برای واردات خودرو اقدام کرده است,

عباسپور گفت: به منظور افزایش ارتقای کیفیت خودرو باید با خودروسازان بزرگ دنیا تعامل داشته و از دانش فنی آنها استفاده کنیم و این امر می‌تواند بر قیمت تمام شده خودرو نیز اثرگذار باشد.
,
,

وی ادامه داد: با واردات خودرو باید قیمت دستوری برای فروش آن حذف شود، در این صورت سود خودروی داخلی در حاشیه بازار تعیین و قیمت آن توسط عرضه و تقاضا مشخص شده و از میزان التهاب بازار کاسته می‌شود.
,
,

این مسئول عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی در دو مرحله برای واردات خودرو اقدام کرده است؛ به طوریکه در یک بازه در حوزه کمیسیون صنایع و معادن به شرط صادرات قطعات خودرو و هر نوع نیرو محرکه بدون منشا عرضه داخلی ورود پیدا کرد.
,
,

بالابودن قیمت عرضه مهمترین مشکل خودروسازان
,
, بالابودن قیمت عرضه مهمترین مشکل خودروسازان, بالابودن قیمت عرضه مهمترین مشکل خودروسازان,

عباسپور اذعان کرد: در بودجه سال‌جاری مجلس ورود پیدا کرد و در بودجه سالیانه واردات خودرو از جمله ورود 100 هزار خودروی سواری، خودروهای کِشنده و ماشین آلات کشاورزی به کشور را مجاز دانست؛ دولت به مطالبات مردم توجه و با واردات آن موافقت کرد.
 
,
,
,
وی یادآور شد: بالابودن قیمت عرضه و مواد اولیه از جمله ورقه فولادی، آلومینیوم و پلیمر از مشکلات صنعت خودروسازی کشور است؛ در حالی که خودروساز خودرو را با قیمت دستوری می‌فروشد مواد اولیه آن را با تعرفه آزاد خریداری می‌کند.
 
,
,
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به وعده وزیر صمت برای واگذاری سهام دولت در دو شرکت سایپا و ایران خودرو به بخش خصوصی گفت: سهم دولت در ایران خودرو 6 درصد و در سایپا 17 درصد است که علی رغم پایین بودن این سهم دولت، هیئت مدیره و مدیرعامل این دو شرکت را انتخاب می‌کند و این خود یکی از معضلات و گرفتاری‌ها است.
 
,
,
عباسپور در پایان گفت: دولت باید سهم خود را در خودروسازی به بخش خصوصی واگذار کرده و سیاستگذاری، حمایت، نظارت و کنترل را در نظر داشته باشد که با این روش بخشی از مشکلات خودروسازی حل می‌شود.
 
,
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه