اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان سمنان:

شهرداری سمنان به تعهدات خود عمل نکرد/ رهایی ۱۴ نفر از قصاص

شهرداری سمنان به تعهدات خود عمل نکرد/ رهایی ۱۴ نفر از قصاص
محمد جعفر عبدالهی گفت:با وجود تعهد سازمان زندان ها به تعهدات خود ،متاسفانه شهرداری به تعهدات خود عمل نکرده و ساختمان جایگزین با اداره زندان ها و دادگاه انقلاب را در اختیار این نهاد قرار نداده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ محمدجعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان در نشست خبری صبح امروز و در جمع اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت کاروانسرای شاه عباسی سمنان گفت: برحسب دستور رئیس قوه قضائیه وقت مبنی بر واگذاری کاروانسرای شاه عباسی سمنان به شهرداری جهت بازسازی و مرمت از همان ابتدا این اقدام توسط  سازمان زندان ها انجام گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

این مقام مسئول در ادامه تاکید کرد: با وجود تعهد سازمان زندان ها ،متاسفانه شهرداری به تعهدات خود عمل نکرده و ساختمان جایگزین با اداره زندان ها و دادگاه انقلاب را در اختیار این نهاد قرار نداده است.

,

بنا به گفته عبداللهی در خرداد ماه سال گذشته دادگاه انقلاب علیرغم نیاز به ساختمان دادگاه انقلاب این ساختمان تخلیه و به ساختمانی نیمه کاره انتقال داده شد، اما در مقابل شهرداری به تعهدات خود پایبند نبود.

,

عبداللهی در ادامه اظهار کرد: رسیدگی به پرونده‌ها در استان در سال ۹۹ حدود ۷۸ روز بوده که این رقم در سال ۱۴۰۰ با ۱۰ روز کاهش به ۶۸ روز رسیده است.

,

وی ادامه داد: این کاهش زمان رسیدگی در شرایطی بوده که شاهد افزایش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی استان بودیم و در یک سال گذشته ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی استان ۱۸ درصد و ورودی پرونده‌ها به دادسراهای استان با هشت درصد افزوایش روبرو بوده است.

,

عالی‌ترین مقام قضایی استان با اشاره به تلاش این دادگستری برای رسیدگی به پرونده‌های مسن خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر به ۷۳.۵ درصد از پرونده‌های معوق و مسن که دربرگیرنده پرونده های با عمر بیش از یک سال است، رسیدگی شده است.

,

سمنان شعبه غیرمتعارف ندارد

, سمنان شعبه غیرمتعارف ندارد, سمنان شعبه غیرمتعارف ندارد,

وی با اشاره به تاکیدات رئیس دستگاه قضا در خصوص شعبات غیرمتعارف گفت: شعب غیرمتعارف به شعبی اطلاق می‌شود که دارای حداقل ۲۰۰ پرونده مانده باشند و خوشبختانه هیچ‌گونه شعبه غیرمتعارفی در استان نداریم.

,

عبدالهی به تلاش مسوولان قضایی برای ارتباط بیشتر با مردم خبر داد و افزود: در همین ارتباط در یک سال گذشته بیش از ۱۲ هزار مراجعه و ملاقات عمومی به صورت چهره به چهره در استان داشتیم

,

رئیس کل دادگستری استان از ادامه این سیاستگذاری در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: تنها در بهار ۱۴۰۰ بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ مراجعه و ملاقات چهره به چهره در راستای رفع مشکلات مردم در استان سمنان داشتیم.

,

وی با بیان اینکه مسوولان قضایی استان به پشت میزنشینی باور ندارند اضافه کرد: همکاران ما در دادگستری و دادستانی به منظور رفع مشکلات مردم منتظر مراجعه آنان به دستگاه قضا نماندند و با حضور در اماکن عمومی نظیر: مساجد، نمازجمعه، واحدهای تولیدی و صنعتی، بوستان‌ها و...به صوردت رودررو به استماع مشکلات مردم پرداختند.

,

سازش ۳۸.۲درصدی در حل اختلاف‌ها

, سازش ۳۸.۲درصدی در حل اختلاف‌ها, سازش ۳۸.۲درصدی در حل اختلاف‌ها,

عبدالهی با اشاره به سازش ۳۸.۲درصدی در پرونده‌های شورای حل اختلاف‌ خبر داد و تصریح کرد: شورای حل اختلاف همه توان خود را در راستای ایجاد صلح و سازش میان مردم و رسیدگی به اختلافات به کار می‌گیرد.

,

وی با ابراز خرسندی از افزایش رضایتمندی مردم استان از مسوولان قضایی اظهار کرد: براساس آخرین آمار بیش از ۸۲درصد مراجعین از همکاران ما رضایت داشتند.
این مسوول ارشد قضایی از این سال‌ها به عنوان دوران تحول در دستگاه قضایی یاد کرد و گفت: دستگاه قضایی تصمیم جدی دارد که به سمت مردمی شدن و اجتماعی شدن بیشتر حرکت کند و در همین ارتباط توفیقات زیادی داشته است.

,
,

بهره‌مندی ۱۲۵۵ زندانی از ارفاق و تخفیف مجازات

, بهره‌مندی ۱۲۵۵ زندانی از ارفاق و تخفیف مجازات, بهره‌مندی ۱۲۵۵ زندانی از ارفاق و تخفیف مجازات,

عبدالهی از کاهش جمعیت کیفری به عنوان یکی از اهداف دادگستری کل در این سال ها نام برد و افزود: در همین ارتباط طی سال ۱۴۰۰ بیش از یک هزار و ۲۵۵ زندانی از عفو و ارفاقات قانونی و تعدیل و تخفیف برخوردار شدند.

,

وی از کاهش ورودی به زندان‌های استان خبر داد و افزود: تنها از سال گذشته تا اردیبهشت ۱۴۰۱ بیش از ۱۴۸۰ فقره جایگزینی حبس در دادگستری استان ثبت شده است

,

رهایی ۱۴ نفر از قصاص

, رهایی ۱۴ نفر از قصاص, رهایی ۱۴ نفر از قصاص,

رئیس کل دادگستری استان از رشد ۶درصدی جایگزینی حبس در سال ۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن خبر داد و اظهار کرد: با تلاش همکاران ما، مددکاران و مسوولان قضایی امسال ۱۴ نفر از حکم قصاص رهایی یافته و به دامان خانواده های خود بازگشتند.

,

وی همچنین از تلاش برای محکومان جرائم مالی خبر داد و گفت: در سال گذشته ۸۹ نفر و در بهار۰۱۴۰۱ نیز ۲۸ نفر و در مجموع ۱۱۷ نفر از محکومان جراوم مالی در استان آزاد شدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه