اخبار داغ

ماریا زاخارووا:

آمریکا و ناتو خرابکاری در نورداستریم را لو دادند

آمریکا و ناتو خرابکاری در نورداستریم را لو دادند
سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در اظهارات خود اعلام کرد «آنتونی بلینکن» در کنفرانس مشترکی که با همتای کانادایی خود داشت دلایلی که آمریکا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به خاطر آن دست به خرابکاری در نورداستریم زدند را لو داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در اظهارات امروز (دوشنبه) خود اعلام کرد «آنتونی بلینکن» وزیرخارجه آمریکا در کنفرانس مشترکی که با همتای کانادایی خود داشت دلایلی که آمریکا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به خاطر آن دست به خرابکاری در نورداستریم زدند را لو داده است.

به گزارش تاس، زاخارووا در پیامی تلگرامی نوشت: «بلینکن به وضوح و بدون هیچ تردیدی در اظهارات خود گفته که آمریکا و ناتو انگیزه‌هایی برای ایجاد خرابکاری در خطوط لوله نورداستریم ۱ و ۲ دارند.»

زاخارووا در ادامه با اشاره به سخنان بلینکن مبنی بر خطوط لوله گازرسانی روسیه به اروپا در آن زمان هیچ گازی به اروپا پمپاژ نمی‌کرد، نورد استریم ۲ اجازه فعالیت نداشت و نورد استریم ۱ برای چند هفته متوقف بود، زیرا روسیه از انرژی به عنوان سلاح استفاده می‌کرد، افزود: «روسیه هرگز از انرژی به عنوان سلاح استفاده نکرد. روسیه و قبل از آن اتحاد جماهیر شوروی، بدون وقفه، برای ۵۰ سال، به سادگی گاز اروپا را تامین می‌کردند. دروغ‌های واشنگتن تنها برای تایید دستکاری جنایتکارانه‌اش در این خطوط است.»

زاخارووا برای آنکه اشاره‌ای به انگیزه‌هایی که بلینکن گفته داشته باشد نوشت: «وزیرخارجه آمریکا می‌گوید واشنگتن تولید گاز مایع خود را افزایش داده و اکنون از تامین‌کنندگان پیش‌روی گاز مایع است که به جبران خسارت اروپا به دلیل صادر نشدن نفت و گاز از روسیه کمک می‌کند. اوکراین به این مسئله هیچ ربطی ندارد و مقام‌های کی‌‎یف از آمریکا تحت فشارند تا برای روسیه شرط و شروط انرژی تعیین کنند.»

صبح روز سه‌شنبه هفته گذشته مقامات دریایی سوئد هشداری درباره دو نشتی از خط لوله گازی نورداستریم ۱ در آب‌های دانمارک و سوئد در دریای بالتیک را در حالی صادر کردند که دو نشتی در خط لوله نورداستریم ۲ روز پیش از آن گزارش شده بود.

شامگاه روز پنجشنبه شرکت اپراتور نورداستریم در بیانیه‌ای اعلام کرد نشتی در خط لوله نورداستریم ۱ روز دوشنبه هفته آینده (امروز) متوقف خواهد شد، اما پیش‌بینی آغاز به کار این خط اکنون ممکن نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه