اخبار داغ

آیا مسئولان نمی بینند؟!

کمبود تاکسی در بوشهر و جولان خودروهای شخصی/ آقایان مسئول! مردم گلایه مندند

کمبود تاکسی در بوشهر و جولان خودروهای شخصی/ آقایان مسئول! مردم گلایه مندند
یکی از مشکلات تاکسی های شهری توزیع نامناسب تاکسی در قسمت های مختلف شهر است، طوری که مردم برای رفت وآمد به بعضی نقاط شهر مجبور به دربست گرفتن میشوند، که هزینه بالایی دارد و درتوان همه مردم جامعه نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گام نیوز فکر کنید روز اول کار یا دانشگاه و مدرسه شماست، و یا قرار کاری مهمی دارید طبق فاصله با مسیر مورد نظر ساعت خود را تنظیم می کنید و با توجه به همان زمان بندی از خانه خارج می شوید و سر خیابان منتظر تاکسی می ایستید .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گام نیوز , .,

به دلیل امنیت پایین ماشین های شخصی، ماشین هایی که پشت سر هم از جلوی  شما رد میشوند و پیش پای شما ترمز میکنند را رد می کنید و منتظر تاکسی مطمئن و باشناسنامه میمانید.

, .,

اگر خوش شانس باشید نتیجه این انتظار شما حداقل نیم ساعت تاخیر برای حاضر شدن در محل مورد نظر است که با توجه به اوضاع نابه سامان وضعیت تاکسی شهری و تکرار شدن هرباره آن عادیست.

, .,

کمبود تاکسی در شهر بوشهر عادی شده

, کمبود تاکسی در شهر بوشهر عادی شده, کمبود تاکسی در شهر بوشهر عادی شده,

کمبود تاکسی در شهر بوشهر برای ساکنان آن که هرروزه برای عبور و مرور خود از آن استفاده میکنند سال هاست که مشکل ساز شده، شهردار فعلی بوشهر هم در ابتدای تصدی این سمت از این موضوع ابراز نگرانی کرد، و اذعان داشت که شهر باکمبود 600 تاکسی مواجه است، و تنها راه حل پیشنهادی شهرداری بوشهر ورود ماشین های شخصی است.

, .,

که این موضوع به دلیل عدم امنیت و نداشتن نرخ مصوب خود مشکلی بر مشکلات مردم می افزاید؛ قشر بیشتر استفاده کننده از این وسیله نقلیه عمومی بانوان و کودکان هستند که آسیب پذیری بیشتری دارند .

, .,

Image result for ‫کمبود تاکسی‬‎

, Image result for ‫کمبود تاکسی‬‎,

این کمبود تاکسی در محور هایی با فواصل طولانی تر از جمله تنگ، سرتل،امام زاده و....بیشتر به چشم میخورد که استفاده از خودروهای شخصی در این قسمت ها یک انتخاب اشتباه است اما از سرناچاری این انتخاب صورت می گیرد.

, .,

همچنین یکی دیگر از مشکلات تاکسی های شهری توزیع نامناسب تاکسی در قسمت های مختلف شهر است، طوری که مردم برای رفت وآمد به بعضی نقاط شهر مجبور به دربست گرفتن میشوند، که هزینه بالایی دارد و درتوان همه مردم جامعه نیست.

, .,

همچنین بخش عظیمی از این تاکسی ها فرسوده اند و بیشتر آن ها حتی سیستم سرمایشی که برای شهر گرمسیری مانند بوشهر نیاز ضروریست را ندارند.

, .,

گلایه های مردم از کمبود تاکسی های شهری

, گلایه های مردم از کمبود تاکسی های شهری, گلایه های مردم از کمبود تاکسی های شهری, گلایه های مردم از کمبود تاکسی های شهری,

یکی از دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر در گفتگو با گام نیوز می گوید: با توجه به موقعیت مکانی این دانشگاه نسبت به مرکز شهر، تردد به دانشگاه برای دانشجویان تاحدودی دشوار است و اکثر تاکسی های شهری به دلیل کمبود مسافر در این مسیر رغبتی به فعالیت به این قسمت شهر را ندارند از طرفی دانشجویانی که وسیله نقلیه ندارند مجبورند در بسیاری از مواقه تاکسی های دربستی استفاده کنند که با توجه به هزینه بالا، پرداخت مبلغ آن از عهده همه خارج است.

,

Image result for ‫کمبود تاکسی‬‎

, Image result for ‫کمبود تاکسی‬‎,

شهروندی ساکن محله سرتل بوشهر به خبرنگار ما می گوید: با توجه به اینکه این محله در جنوبی ترین نقطه شهر بوشهر قرار دارد رفت و آمد تاکسی ها به این سمت شهر کمتر مشاهده می شود و بارها پیش آمده که خانواده ام به ناچار مجبور شده اند که از تاکسی های شخصی که کار کرایه کشی را انجام می دهند استفاده کنند که آن خطرات و آسیب های خاص خود را دارد.

,

شهروند دیگری نیز با گلایه از تعداد معدود تاکسی های داخل شهر گفت: اگر چند دقیقه ای سر خیابان باشید متوجه کمبود تاکسی های زرد رنگ خواهید شد، اکثر کسانی که برای شما می ایستند تاکسی های شخصی اند و عملاً تاکسی های شهری یا در منزل جا خوش کردند، یا بسیاری از مسیرها را دربستی تردد می کنند.

,

وی می افزاید: تعداد کم این تاکسی های شهری باعث شده بسیاری از مردم که مقید به سوار شدن با این نوع تاکسی های شناسنامه دار هستند برای رفت و آمد به مناطق شهر و انجام امورات خود با معطلی مواجه شوند. از جهتی سوار شدن با تاکسی های شخصی به دلیل اینکه نرخ ثابتی ندارند در برخی مواقع منجر به بحث بین شهروند و تاکسیران می شود.

,

بر اساس این گزارش با توجه به موارد گفته شده و کمبود مشهود تاکسی های شهری انتظار می رود که مسئولان تاکسیرانی و شهرداری بوشهر فکری برای رفاه حال مردم کنند تا شاهد برخی ناهنجاری های اجتماعی در شهر نباشیم.

,

--------------------------

,

گزارش: ندا آبادی

, گزارش: ندا آبادی,

انتهای پیام

, انتهای پیام]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه