اخبار داغ

گزارش دانا از افتتاحیه سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج پایتخت؛

رویداد تولید محتوا، بستری برای شناسایی نخبگان این حوزه است

رویداد تولید محتوا، بستری برای شناسایی نخبگان این حوزه است
افتتاحیه سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج تهران بزرگ، امروز چهارشنبه ۸ آذر با حضور ۷۴ تیم در رشته‌های پویانمایی، بازی‌‌سازی و نرم‌افزار‌ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز چهارشنبه ۸ آذرماه ۱۴۰۲ افتتاحیه سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج تهران بزرگ، با حضور سردار توکلی جانشین سپاه تهران و فعالان این حوزه از جمله مسئول فضای مجازی تهران بزرگ و ۷۴ تیم تخصصی متشکل از (۴۱۰ نفر) در رشته‌های پویانمایی، بازی‌‌سازی و نرم‌افزار‌ آغاز بکار کرد.

گفتنی است این رویداد به همت سازمان فضای مجازی سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ از هشتم تا دهم آذر به مدت سه روز در  تهران برگزار می‌شود و در این مدت، تیم های تخصصی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و برگزیدگان انها در پنجمین رویداد سراسری تولید محتوای مجازی با سایر استانها در سطح کشوری رقابت خواهند نمود.

بهزاد مهرکش در این رویداد تولید محتوای دیجیتال به عنوان میزبان این مسابقات توضیح داد: امسال تیم های پرانگیزه‌ای ثبت‌نام کردند و ما نیز بنا را بر این گذاشتیم که فضا را کیفی تر کنیم تا فضای نخبگی پررنگ‌تر شود.

مهرکش افزود: در رویداد امسال مجموعاً ۷۴ تیم شرکت کردند، خلاف سال گذشته که ۱۲۴ تیم بودند و تیم‌ها دو تا سه نفره بودند اما امسال تیم‌ها ترکیب شده و به‌صورت پنج تا ۶ نفره جهت تعاون و مشارکت بیشتر شرکت کردند.

وی ادامه داد: عمده شرکت‌کنندگان در حوزه پویانمایی هستند و باقی تیم‌ها در دو حوزه بازی‌های موبایلی و نرم‌افزارهای موبایلی هستند.

مهرکش با اشاره به هدف برگزاری این رویداد افزود: این رویداد یک بستری برای شناسایی بی‌واسطه‌ نخبگان از بدنه‌ علاقمند به انقلاب اسلامی و از لایه‌های مختلف جامعه است و ما نیز این فرصت را مغتنم داشتیم تا خادم بسیجیان باشیم.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج تهران بزرگ خاطرنشان کرد: امسال رویداد پررنگ‌تر و با محوریت مرکز رشد است و تا سال آینده ارتباطمان با تیم‌های منتخب قطع نمی‌شود تا امکان تشکیل گروه‌های تولیدمحتوا در حوزه استارت‌آپ و فناوری ایجاد شود و زمینه استقرار و تداوم همکاری آنها را با محوریت بسیج ایجاد کنیم.

مهرکش عنوان کرد: امسال در ۱۶ نقطه تهران رویداد منطقه‌ای برگزار شد و تراز رویدادها از نظر شکلی و کیفی یا هم‌تراز یا بالاتر از سایر استانها بود.

وی گفت: عوامل پشت صحنه در شکل‌گیری این رویداد بزرگ شبانه‌روزی به مدت سه ماه در حال فعالیت بودند تا این رویداد به بهترین نحو برگزار شود.

سردار محمود توکلی جانشین سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ به عنوان سخنران اصلی این اظهار کرد: سپاه تهران در راستای ماموریت‌های متعددی که در حوزه عمق‌بخشی بسیج بر عهده دارد، پروژه‌ تولید محتوای مجازی را طی سه  سال گذشته به عنوان هسته اصلی گسترش تمدن نوین اسلامی آغاز کرد که این طرحبا تلاش نخبگان این طرح در استان تهران به خوبی پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه سپاه تهران به این طرح به عنوان یکی از طرح های پایه برای ارتقای فضای مجازی نگاه می کند گفت: در این طرح با استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی و منابع دیگر موجود در حوزه ها بتوانیم فضای مجازی کشور را ارتقاء دهیم و این زمینه ای باشد تا محتوا های با کیفیت از طریق بسیج در فضای مجازی گسترش یابد.

جانشین سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ بیان کرد: یکی از اهداف اجرای این طرح، شناسایی ظرفیت‌های فعال و توانا در این حوزه است تا با حمایت از انها قدمی در راستای اعتلای فضای مجازی و تولید محتوای با کیفیت برداشته شود.

وی عنوان کرد: اولین برنامه‌ریزی برای اجرای این رویدادها، برگزاری جلسات و همایش های علمی و تخصصی در سطح تهران بود که حدود دو سال قبل آغاز شد و نتایج ان در دو رویداد سراسری کشوری در سال های قبل در سالن همایش های برج میلاد دیده شد.

سردار توکلی با تشکر از ۱۶ حوزه که از گروه های برتر شرکت کننده در این رویداد هستند اظهار کرد: امسال موضوعات اصلی که گروه ها در سه حوزه پویا نمایی و بازی سازی و نرم افزار با هم رقابت خواهند کرد شامل ۴ موضوع اصلی خواهد شد.

این موضوعات عبارتند بودند از:

بسیج بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان
شهدای زن و دانش اموز در پایتخت
فروپاشی رژیم صهیونیستی زودتر از وعده های رهبر انقلاب
فضای مجازی و جهاد تبیین

چهره‌های مطرح و صاحب‌نامی همچون علیرضا شکوری عضو هیات علمی دانشگاه صداوسیما، کامل کیمیایی‌فرد سرپرست تیم توسعه درگاه دولت الکترونیک، عرفان محمدی‌آذر طراح و مدرس مدرسه هنری شیوه، صادق لطفی زاده کارگردان و مدیر هنری، هادی نومیری کارشناس و بازی ساز در شرکت منادیان بصیرت داوری و راهبری این دوره از رویداد را بر عهده خواهند داشت.

 

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه