اخبار داغ

در نشست خبری مطرح شد؛

«معین الضعفا» شعار اصلی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) شد

«معین الضعفا» شعار اصلی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) شد
نشست خبری ۲۱ امین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) امروز یکشنبه ۱۲ آذر ماه در سالن غدیر وزارت ارشاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری ۲۱ امین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) امروز یکشنبه ۱۲ آذر ماه در سالن غدیر وزارت ارشاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست مرتضی سعیدی زاده مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) و رئیس شورای سیاست گذار یاین جشنواره با اشاره به اینکه در دوره جدید مدیریتی بنیاد، تمام تلاش ما بر این بوده فعالیت های و آثار جشنواره از حالت عمومی به حرفه ای و فاخر تغییر شکل دهند و به همین خاطر دوره بیستم عملا برای ما یک دوره گذار بوده است. سیاست های جشنواره بر این اصل استوار شده که یک جریان و فرهنگ عمومی رضوی در همه حوزه های فرهنگی اجتماعی کشور به خصوص در دهه کرامت سایه افکند و همه این فعالیت ها رنگ و بوی رضوی به خود بگیرد.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) در ادامه درباره تعریف این جشنواره از آثار فاخر گفت: فعالیت های حرفه ای و فاخر یعنی هم داوران نسبت به آثار رسیده واکنش مثبت نشان دهند و هم مردم و عموم از آنها استقبال کنند. ما در بنیاد امام رضا(ع) دفاتر تخصصی در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری شکل داده ایم و اولویت فعالیت های این دفاتر را در سه حوزه قرار داده ایم؛ اول استعدادیابی، پرورش و حمایت از هنرمندان نوپا به سمت حرفه ای شدن؛ دوم راهبری و هدایت جشنواره های فرهنگی هنری با هدف تولید آثار فاخر و سوم سفارش تولیدات فاخر و اثرگذار به هنرمندان صاحب سبک که همه تلاش ما در این سه حوزه توسعه فرهنگ رضوی است.

مرتضی سعیدی زاده با بیان اینکه جشنوراه بیست و یکم در حوزه های شعر، سرود، تجسمی، هنرهای نمایشی و سینما برگزار خواهد شد، توضیح داد: ۴ جشنواره شعر، ۲ جشنواره سرود دانش آموزی با محوریت آموزش و پرورش و سرود رضوی با اجرای شهری در مشهد، حوزه تجسمی در سه گروه عکس، گرافیک با دبیری مسعود نجابتی و خوشنویسی، هنرهای نمایشی در سه گروه تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر رضوی و خیابانی و فیلم کوتاه رضوی برگزار خواهد شد.

وی افزود: قرار است کمپینی با عنوان «زیبایی و آگاهی» جهت جریان سازی رسانه ای جشنواره با هدف تبیین زیبایی ها و معارف اهل بیت و به خصوص امام رضا(ع) تشکیل و به زودی رسانه ای شود.

فرهاد قائمیان بازیگر نیز که به عنوان مدیر جشنواره در این نشست حضور داشت، در سخنانی کوتاه ضمن تشکر از اصحاب رسانه گفت: برای اینکه بتوانیم فرهنگ رضوی را در سطح عموم جامعه رشد دهیم به حضور همه رسانه ها نیاز داریم و مفتخریم که در کنار ما هستید.

وی ادامه داد: در خصوص تولید فیلم های سینمایی با محوریت امام رضا(ع) تلاش داریم تا مذاکراتی با سازمان سینمایی، سازمان فرهنگی رسانه ای اوج، حوزه هنری، کانون پرورش فکری داشته باشیم تا خروجی و کیفیت این آثار سینمایی افزایش یابد.

زمانی دبیر اجرایی جشنواره نیز با اشاره به رونمایی پوستر جشنواره گفت: در هر دوره تلاش ما بر این بوده که یکی از القاب حضرت رضا(ع) را به عنوان پیشانی چشنواره معرفی کنیم که امسال «معین الضعفا» را به عنوان شعار اصلی جشنواره انتخاب کرده ایم.

وی افزود: تولیدات جشنواره بعد از عید فطر و در یک بازه زمانی ۴۰ روزه در بین عموم جامعه منتشر خواهد شد که امیدواریم در آن بازه کشور رنگ و بوی رضوی به خود بگیرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه