اخبار داغ

محمودزاده در گفتگو با دانا:

شرکت پشتیبانی امور دام فورا نهاده را بین دام‌داران توزیع کند

شرکت پشتیبانی امور دام فورا نهاده را بین دام‌داران توزیع کند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به افزایش قیمت گوشت و مرغ در بازار گفت: از شرکت پشتیبانی امور دام می خواهیم فورا نهاده را بین دام‌داران توزیع نماید.

جلال محمودزاده، عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره افزایش قیمت گوشت و مرغ اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار، کمبود نهاده‌های دامی است.

واردات کنجاله سویا متوقف شده و دسترسی به آن برای دامداران سخت شده است

وی با اشاره به اینکه اخیراً واردات کنجاله سویا متوقف شده و در بازار دسترسی به آن به سختی ممکن بوده است و همچنین معاونت پشتیبانی از امور دام وزارت کشاورزی در تأمین این نهاده ناکام مانده است، گفت: کمبود کنجاله سویا در دو ماه گذشته باعث عدم جوجه‌ریزی توسط مرغداران شده و ادامه این روند و تأثیر منفی این قطع جوجه‌ریزی‌ها را در بازه زمانی ۴۵ روز تا ۲ ماه دیگر بر بازار خواهیم دید.

شرکت پشتیبانی امور دام وزارت کشاورزی فورا نهاده را بین دام‌داران توزیع کند

وی افزود: قیمت مرغ زنده در برخی از شهرستان‌ها به ۹۴ هزار تومان برای هر کیلوگرم رسیده است و اگر شرکت پشتیبانی امور دام ذخایر استراتژیک نهاده‌های دامی را به میزان کافی حداقل برای ۶ ماه نگهداری کند، در زمان‌هایی که تأمین نهاده‌های دامی با مشکل مواجه می‌شود، می‌توان از این ذخایر استفاده کرد و آن را به بازار عرضه نمود.

وی با تأکید بر اینکه اکنون در انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام به میزان کافی نهاده موجود نیست، خواستار این شد که وزارت جهاد کشاورزی علاوه بر حفظ ذخایر استراتژیک نهاده‌های دامی، آن را به روز نگه داشته و محموله جدید را وارد انبارها کند تا کیفیت نهاده‌ها در طول زمان کاهش نیابد و تاریخ انقضای آن‌ها به سرعت نزدیک نشود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه